Roland Lucina AX-09

de_directeur

Ingeburgerd
Vandaag op de Musik Messe geïntroduceerde nieuwe Roland keytar. Vindt' m persoonlijk te lelijk om niet te vermelden :P
Maar goed, smaken verschillen.

roland-lucina-ax-09.jpg

150 presets, een D-beam en een modulatiebar / pitch ribbon combi die verdacht veel lijkt op die van de oudere AX-en. Volgens Roland zelf vnl. bedoeld voor kinderen.

Wel een prachtige feel-good .:okdan:

Verschrikkelijk. Wat een lelijk ding.

Als ze nou gewoon een keytar hadden gemaakt a la AX-7, dus zonder die waardeloze sounds was het wel interessant geweest. Maar dit?

dat filmpje!!! arghhh... Mike we hebben hier een amazing discovery...vertel?! nou als je dit klepje open maakt komt er een lolly uit!... wow dat is echt amazing voor als je even suiker nodig hebt tijdens je verjaardagspartijtje, na de frietjes wordt je thuisgebracht :)

Die zwarte ziet er idd een pak beter uit. Maar ik zou er nog geen 100eur aan willen geven.

Volgens de specs wel een midi-out. Alleen staat er tussen haakjes achter V-link. Wat is dat?

Volgens de specs wel een midi-out. Alleen staat er tussen haakjes achter V-link. Wat is dat?

Midi out en overigens USB naar midi dus connectiviteit zat.

Vlink of Video Link is (in mijn ogen) echt de meest waardeloze feature die Roland maar op al z'n apparaten blijft plakken van Juno Di tot Fantom G via de MV8800. 't Is iets om beelden te kunnen synchroniseren met muziek. Op de MV kun je b.v. plaatjes triggeren via de pads. Ik heb het nog nooit gebruikt zien worden. Zal wel heel goedkope technologie zijn voor ze ;)

Je hebt er extra apparatuur voor nodig. Misschien dat het in Azie wel gebruikt wordt?

Ik denk dat dat filmpje met een hele vette knipoog is gemaakt. Verder vind ik het wel een verfrissende kijk op een keytar form factor. De knoppen *onder* de toetsen vind ik eigenlijk wel redelijk geniaal.

Ik denk dat dit een succesje gaat worden!

Zal r niet snel mee op t podium gaan maar lekker onderuit op de chillbank in de studio met een beamer en draadloze toetsen en muis componeren is best wel relaxed!
Beetje rondsjokken terwijl je loops inspeelt is ook leuk!
Ik ga dr voor,.. leuk voor mn vrouw als ik jarig ben,.. zal tegen die tijd es ff een subtiele hint eruit gooien!

Nu vindt iedereen hem lelijk, over 10 jaar issie opeens hot en betalen we teveel voor een tweedehandsje :)

550 euro bij de Thomann maar de zwarte is 50 euro duurder.
Het idee is leuk maar de uitvoering/prijs/kwaliteit -verhouding wat minder.
Misschien dat ik later ooit een tweedehandsje koop voor 200 a 300 euro want dat zou een mooie prijs zijn. Ik heb pas mijn nieuwe Juno Di in huis en dan heb je wel waar voor je geld... 1350 patches, vocoder, drumbakkie enzo.

Die ribbon controller maakt die nieuwe keytars zo duur?
Koop ik wel een EV-5 expressiepedaal. AX-synth heeft dezelfde sounds/tones als Juno Di zo te horen... maar dan 1000 minder.
De AX-synth is meteen 1000 euro en heb je veel minder dan een Juno Di die de helft van de prijs is. Ik kan het niet zo goed volgen allemaal...

Volgens mij is de doelgroep niet echt de gemidelde SFganger en ik gok zo dat dit wel aardig aan gaat slaan.

Back