Diskdrive SY-77

hitman

Ouwe rot
Hallo.
Ik heb sindskort een Yammie SY-77. Maar, de diskdrive is kaduuk, wat is handiger, een andere (nieuwe) diskdrive kopen of iets als de Alesis Datadisk kopen?
Ik zit hierover te twijfelen. Ik kan namelijk bij een lokale winkel een Datadisk en een midipatchbay(*) kopen voor 130 euro.

(*)Ik weet niet zeker of dit een midipatchbay is, moet ik even navragen. Het gevoel zegt mij dat dit teveel geld is.:?

Een bekend probleem van deze diskdrive is dat de aandrijfsnaar niet goed meer is (verouderd - hard geworden - verpulverd).

Probleem is in meerder fora wel naar boven gekomen en wat ik gelezen heb is dat dit ook wel weer op te lossen is.

Wat biedt zo'n data disk meer dan sysex-dumps maken op je pc? Als je toch al een pc met midi-interface hebt, is dat misschien ook een optie (die je dan geen extra centen kost)

Ik probeer zonder pc muziek te maken, lukt me al aardig.:eureka:
Enig idee waar ik zo'n snaar kan halen. Hier op SF?

Laatst gewijzigd:
De backlight moet ik ws ook gaan vervangen. Geeft te weinig licht.:eureka:

Een zwak backlight komt veel voor bij de SY77 en TG77 , tevens kun je ook geluiden dumpen via midi dus een diskdrive is niet echt nodig.
Een backlight kun je zelf maken met EL folie of er 1 op maat kopen :)

Ik heb gisteren een thread gepost met een link naar mijn fotoreportage van de vervanging van een backlight bij een SY99. Dit is niet geheel hetzelfde, maar je kan je er eventueel wel op baseren want veel zaken zullen op mekaar lijken. Als je op een eenvoudige manier de correcte maat EL-folies wil bestellen, dan kan ik je www.backlight4you.com aanbevelen. Deze heeft een uitgebreide keuze aan kleuren en afmetingen. Dit voor als je het zelf niet ziet zitten om een folie op maat te knippen.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=125318

Succes ermee :okdan:

:doei:

Back