Goeie betaalbare softsynth voor ruimtelijk pads

Synthurion

Ouwe rot
Beste mensen voorheen draaide ik de softsynth van Gunther Fortune (demos: http://www.hgf-synthesizer.de/) helaas sinds ik een mac heb is dat helaas niet meer mogelijk omdat H.Gunthers softsynths niet op mac gedraaid kunnen worden en daar baal ik echt ongelooflijk van omdat zijn ruimtelijke padsynths bijna ongeëvenaard zijn. ;{

Ik heb nog het een en ander geprobeerd met VFX machine maar dat levert een hoop ellende op zoals geluid dat begint te flippen/haperen/hangen en kraken op zelfs de meeste lichte plugin's bovendien moeten voor de meeste van Gunthers softsynths wizard files gemaakt worden waarvoor ik qua kennis weer afhankelijk ben van andermans tijd.

Nu vroeg ik me af of iemand een goed betaalbaar alternatief weet voor de mac, Spectrasonics Omnisphere komt bijvoorbeeld erg in de buurt met wat ik bedoel maar deze is echter vrij duur.

Weet iemand dus een ruimtelijke padsynth zoals die HG Fortune die ook op mac gedraaid kan worden?

Ik draai Steinbergs Studio 4

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd:
Green Oak Crystal? Anders zou ik gaan kijken naar een 2ehands licentie van Absynth 4 of zo.

Absynth, vanzelfsprekend. Maar ook FM7/FM8. Even iets heel anders hoor: koop een Korg wavestation. :P Voor 200 euro zijn die wel te krijgen, wat een geluid. Ik heb alleen demo's gehoord overigens.

Of natuurlijk de Korg Legacy collection 8D ( daar zit de wavestation ook in)

:okdan:

Inderdaad Absynth komt heel erg in de buurt met wat ik zoek zeker met wat ik tot nu toe op het web gehoord heb.
Prijs ligt rond de 180 euro en is aanvaardbaar.

Wavestation heb ik gehad maar het programmeren was erg moeilijk en zeer tijds intensief

De FM7 ga ik zo beluisteren

Laatst gewijzigd:
Jij MOET synplant hebben, grasduin maar tussen de Atmospherics, die blazen die HG van hun sokken qua breedspectrum, diepgang, misschien niet direct in kilometers lange drones, maar daar zijn de filters dan weer voor
checke checke checke :)

http://www.soniccharge.com/synplant

inde vid op 2:00min heb je al een idee, in de andere demo's ook, maar toen ik hem kocht verschoot ik, en voor brede Pads ook eens Sylenth van Lennardigital eens nazien

en inderdaad Absynth mag zeker niet ontbreken, dat klopt, maar die andere klinkt net iets anders, voel..

oei die Synplant klikt ook erg goed zeg!

Wellicht iets voor de toekomst

Ik zag verder nog iets leuks maar is helaas nooit op de mark gebracht

EastWest Forbidden Planet heet ie en forbidden blijft ie :erm:

volg ik op de voet, thanks
Surge van Vemberaudio is voelen, horen, zalige Pads

ah ja en Alchemy van Camelaudio ook prima aanvulling

Laatst gewijzigd:
Back