programmeren Yammie YSje-77

hitman

Ouwe rot
Wie kan me helpen met het programmeren van de SY-77, voornamelijk de 2e mod wiel. En ik kom er nog steeds niet achter waar ik moet zitten (behalve bij de SY) om mod wiel in werking te zetten.

Ik heb de handleiding, maar die verschaft te weinig duidelijkheid.:halleluja

Je moet eerst aangeven welk MIDI controller nummer je aan je 2de MW wil toekennen. Dit doe je via het UTILITY menu / page 803 Controllers. Daar kan je bv Assignable Wheel overeen laten komen met MIDI controller 13.
Je kan daar tegelijkertijd ook bepalen welk MIDI controller nummer er aan een footswitch toekend wordt, maar dit ter zijde.

In tweede instantie kan je vanuit de Voice Edit mode onder Controller set (Page 226) gaan bepalen wat door het zojuist toegekende MIDI controller nummer moet beïnvloed worden. Als je bv de amplitude wil instellen, dan ga je onder 'MOD', naar Amplitude en selecteer je het overeenkomstige MIDI nummer (in mijn voorbeeld van daarjuist 13). Zorg er ook voor dat de diepte verschillend is van 0 want anders zal je nog niet veel merken.

Dit is allemaal gebaseerd op mijn ervaring met een SY99, maar ik denk niet dat dit voor een 77 veel anders is.

En als het iets anders in mekaar zou zitten: in de handleiding staat het echt allemaal wel in hoor ;) .

Succes :okdan:

:doei:

Back