Electra One Mini

FrankieMachine

Stamgast
De Electra One Mini kwam eerder deze week binnen en op een klein hardware-probleempje* na ben ik er zeer blij mee. Acht parameters per page is wat weinig voor het programmeren van mijn JX-10 – m'n BCR2000 leent zich hier beter voor, al moet ik zelfs daarop van 'page' (preset) wisselen voor alle Vecoven-extra's – maar voor mijn JT-4000 en AKAI VX90 is-ie perfect. Voor beide synths heb ik Electra-presets gemaakt, via de (geniale) web-UI, en zodra ik ze van A tot Z getest heb, post ik ze hier (en op de Electra-site, daar is het Mini-aanbod nog wat karig).

Een van de leukigheden van de Electra is dat je alle knoppenstanden kunt snapshotten, oftewel opslaan. Dan hoef je bijvoorbeeld op de JT-4000 niet meer te priegelen met die kleine knopjes.

Zou zomaar kunnen dat ik later dit jaar voor de Mk3 ga, om toch meer para's per page te kunnen besturen. Wie weet zet ik de Mini en de BCR dan wel te koop.

* Twee van de acht knoppen registreren geen 'touch', verder drukken en draaien ze prima; de touch is vooral bedoeld voor visuele feedback. De mannen van Electra hebben echter toegezegd mij een vervangend exemplaar toe te sturen, inclusief retour-label voor m'n huidige - netjes, toch?

PS. Deze post is zonder kunstmatige hulp geschreven.

Back