spectrasonics tweedehands beleid VRAAGJE!! (belangrijk bij eventuele aanschaf)

musicheaven

Ouwe rot
hoi hoi,

als ik het beleid van spectrasonics goed begrijp wordt je bij een tweedehandsaankoop nogal in de zak gezet: je hebt geen recht op updates en je moet nog de befaamde license transfer kosten betalen.

tot zover snap ik dit allemaal.

Indien ik echter een tweedehands exemplaar koop dat nog NIET is geregistreerd, geldt dit dan ook? en hoe kan ik checken of de verkoper de waarheid spreekt? kan de vorige verkoper het gebruikt hebben zonder te registreren of is dat gewoon onmogelijk?

ps: ik heb ook een mailtje naar spectrasonics gestuurd, maar er zit nogal haast achter, vandaar dat ik het hier ook eens vraag aan de raad der wijzen

Het komt op mij altijd een beetje vreemd over als je iets in huis hebt gehaald en nog nooit hebt gebruikt.

paul

Het komt op mij altijd een beetje vreemd over als je iets in huis hebt gehaald en nog nooit hebt gebruikt.

paul

Mwoah, ik registreer m'n gear ook lang niet altijd.. dat wil echt niet zeggen dat ik het niet gebruik..

Volgens mij is dat toch een probleem. Je moet een Spectrasonics product activeren om het te kunnen gebruiken en om dat te doen met je hem volgens mij registreren. Als de eerste eigenaar het heeft gebruikt dan zal hij het toch hebben moeten registreren.

Volgens mij is het te checken door het serial # op te vragen en bij Spectrasonics te informeren of dat geregistreerd staat. Zoniet, dan kun je lekker je gang gaan. Staat het wel geregistreerd dan kun je informeren bij Spectrasonics of je alsnog als tweede gebruiker geregistreerd kunt worden en updates kunt blijven gebruiken. Als je een goed verhaal hebt dan valt er vast wel wat te regelen. Spectrasonics hanteert over het algemeen strenge regels om niet met bergen werk te komen zitten. Kunnen ze tenminste hun energie richten op het maken van mooie software.

Ja, ik denk, kun je dan niet het account overhandigd krijgen, en dan pas geld over maken? Dan kun jij alles aanpassen aan gegevens en heeft de verkoper nog het pakket in huis liggen als iets verkeerd loopt.
De mailtjes verklaren dit wel. Zo ook vanuit jou kan gezien?
Normaal gesproken betaal je en heb je nog niets in handen of andersom?
(Dan heb je ondertussen ook geen gedoe met licenties overzetten, maar dan is het niet officieel aangegeven.)

bedankt allen voor de raad!

vond het ook verdacht dat hij niet geregistreerd had, dacht dat dit bij spectrasonics noodzakelijk was om te kunnen werken met een product

wat bedoel je hier exact mee?

ik dacht nl dat ze het nooit wilden doen (tenzij dus met de restricties die ik aanhaalde) / wat zou dan een valabel verhaal zijn waarbij ze toch toegeven?

Staat het wel geregistreerd dan kun je informeren bij Spectrasonics of je alsnog als tweede gebruiker geregistreerd kunt worden en updates kunt blijven gebruiken. Als je een goed verhaal hebt dan valt er vast wel wat te regelen.

Maar begrijp ik het goed dat je dus licence transfer kosten moet betalen en vervolgens het recht op updates vervalt?

License transfer kosten kan ik me iets bij voorstellen, maar als je die dan betaalt verwacht je toch ook een product dat hetzelfde is als wanneer je het direct in de winkel gekocht zou hebben.

Maar begrijp ik het goed dat je dus licence transfer kosten moet betalen en vervolgens het recht op updates vervalt?

ja dat klopt - ik ben er niet echt een voorstander van, maar anderen zullen zeggen dat ze zo meer tijd hebben om aan hun software te werken - vind het toch afzetterij

In deze link staan de antwoorden op alle vragen aangaan de license transfers.
Ik lees hier dat een license transfer $50,- kost en dat je hierna gewoon full support en updates kan krijgen. Er zijn wel beperkingen: speciaal geprijsde exemplaren kunnen niet worden getransfereerd. En je kunt maar één keer een license overdragen.

http://support.spectrasonics.net/viewtopic.php?t=200

Zo beroerd zijn die gasten dus ook weer niet.......

dat zou een goede zaak zijn - is dan veranderd

maar je kan hem dus ook niet meer doorverkopen erna...

De kwaliteit van deze plug is anders wel een reden hoor - voor de rest deel ik deels je mening

als je zo gefocussed bent op de updates erbij en je moet de transferkosten betalen... is het dan niet handiger het pakket nieuw te kopen?

want er moet wel heel veel prijsverschil zijn om zoiets moeilijks, voleisend te krijgen.

stel dat die persoon er een special price voor heeft betaald, dan zit je.

Ik lees hier dat een license transfer $50,- kost en dat je hierna gewoon full support en updates kan krijgen.

Dan heb ik te vroeg geoordeeld. Het zou toch ook te gek voor woorden zijn dat je wel eerst $50,- transfer mag neertellen en vervolgens geen updates krijgt.

Wel een 'lastige' beperking dat je de plugin als 2e eigenaar niet meer van de hand kan doen. Je zit er dan dus de rest van je leven aan vast ;)

ik heb hier ook een NI massive die ik niet meer kan verkopen, terwijl ik hem ook niet meer ga gebruiken. Misschien over 25 jaar weer eens aanslingeren ?

Ik zou een apart email adres aan maken op gmail en de licentie daar op schrijven. daarna kan je altijd de gegevens ( het gmail adress er bij geven) als je het toch gaat verkopen. of moet jij je straatnaam en naam opgeven of gaat door middel van een processor nummer..anders lijkt me weer een gevalletje van spam verkoop.

Laatst gewijzigd:
Zoals eerder beschreven: de point updates krijg je gewoon na betaling van de license transfer fee. De 2.0 versie dus niet (zoals verwacht ook al koop je het nieuw) maar mogelijk ook geen upgrade prijs naar 2.0.

Registreren is absoluut noodzakelijk voor gebruik zover ik weet. Anders wil het programma niet eens verder. Mensen die zeggen dat het nog niet geregistreerd is hebben het of nog geseald in de doos zitten of ze praten %$^$%@.

Ik heb mijn omnisphere gekocht van een eerdere gebruiker. Totaal (incl licence transfer) 175 euro voor betaald en ik ben er super blij mee. Ik heb kunnen updaten naar 1.2 en dat kan straks ook gewoon weer voor 1.3 later in April.

Voor 2.0 zal ik full price moeten dokken, maar ik zie het maar zo dat ik de upgrade korting voor 2.0 nu al heb gekregen voor Omnispere 1 gezien +/- 1/2 van de nieuw prijs.

Doorverkopen kan niet meer.Jammer, maar in mijn geval ook totaaaaaal ondenkbaar. Luvvit! :)

Ik zou een apart email adres aan maken op gmail en de licentie daar op schrijven. daarna kan je altijd de gegevens (het gmail adress er bij geven) als je het toch gaat verkopen. of moet jij je straatnaam en naam opgeven of gaat door middel van een processor nummer..anders lijkt me weer een gevalletje van spam verkoop.

Mijn stuk was om aan te geven dat dit meer voorkomt binnen pluggin land bij andere fabrikanten, en ik als ik iets wil verkopen zeg ik dat direct, met je "weer een een gevalletje van spam verkoop". Misschien heb je eroverheen gelezen dat ik hem NIET meer kan verkopen. Die waarschuwing kreeg ik van NI zelf toen ik hem wilde overschrijven van de verkoper. Het is een downloadversie, hij had niet aan mij verkocht mogen worden maar als coulance hebben ze mij toch gematst omdat ik direct nog 4 andere NI pluggins registreerde.

Je trucje met emails werkt niet, omdat hij niet over te zetten is naar een andere account/emailadres.

musicheaven> heeft de verkoper je erop gewezen dat je $50 moet betalen om updates te krijgen ?

neen dat heeft hij niet gedaan, maar dat weet ik wel
hij antwoordt trouwens niet meer (nu ik hem naar de registratiecode heb gevraagd), dus ik denk dat het een oplichter was - goed dat ik hier eerst om raad heb gevraagd.

ben dus terug op zoek naar de producten van spectrasonics :) (ik denk dat ik ze alledrie zou kopen, tenzij trillian en omnisphere voor een te grote overlap zouden zorgen)

Back