Kan de korg m3, Oude korg data lezen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Precies zoals hier boven staat :P
Ik heb op mijn werk een Korg M3 staan, En die willen we helemaal volgooien met Combi`s/Program`s..
Kunnen deze van de Oasys/Triton/Trinity/Etc uitgewisseld worden?

Alvast bedankt!

Heel erg compatible is dat allemaal niet, er zijn immers veel functies uniek per synth. De M3 is een beetje RADIAS compatible dacht ik, hij heeft in ieder geval RADIAS V2 aan boord. Hij bezit ook KARMA 2, maar voor hoever hij dan KARMA compatible is weet ik niet.

Maareuh, weet men in een muziekwinkel dat dan niet? Nuja, anders kan de handleiding of de Korg website handig zijn...

En je kan natuurlijk ook heel krom doen en M3 programma's in de M3 laden. om het helemaal in het absurde te trekken, zou je zelfs naar de M3 pagina van de Korg website kunnen gaan, en daar gratis M3 patches downloaden, bv de enorme "supercharge" bank.

Of zeg ik nu iets dat zo logisch is dat ik me -weer- vragen ga stellen bij die winkel?

idd Tyros, jij werkt er toch?

Heel erg compatible is dat allemaal niet, er zijn immers veel functies uniek per synth. De M3 is een beetje RADIAS compatible dacht ik, hij heeft in ieder geval RADIAS V2 aan boord. Hij bezit ook KARMA 2, maar voor hoever hij dan KARMA compatible is weet ik niet.

Maareuh, weet men in een muziekwinkel dat dan niet? Nuja, anders kan de handleiding of de Korg website handig zijn...

En je kan natuurlijk ook heel krom doen en M3 programma's in de M3 laden. om het helemaal in het absurde te trekken, zou je zelfs naar de M3 pagina van de Korg website kunnen gaan, en daar gratis M3 patches downloaden, bv de enorme "supercharge" bank.

Of zeg ik nu iets dat zo logisch is dat ik me -weer- vragen ga stellen bij die winkel?

Ik hoef er niet zo zeer alleen M3 banken in, maar ook Triton/Trinity/Karma banken..
Dat moet het beest toch wel aankunnen?

Ik werk misschien wel in die muziekzaak, Maar ik weet nog lang niet alles van de m3

M3 kan alleen m3 pcg's inlezen. Oasys, trinity, triton en radias patches snapt die niet.

simpel dus

Ok, dan weet ik genoeg.

Eigenlijk is die Korg M3 dus een dom apparaat om het even zo te noemen!.
Als zelfs een Tyros van 7 jaar oud oude PSR bestanden van 15 -20 jaar terug kan lezen, en een M3 geen Triton/Karma/Trinity is dat best wel achterlijk van korg.

Je zou toch verwachten dat het zou kunnen?, En dat je dus de Triton EX programs/combi`s er in zou moeten opslaan, Omdat de klankbron vernieuwd is?, En dus ook een hoop oude sounds nog heeft?

Maargoed, Dan weet ik genoeg... Ik moest hem als huiswerk van stage volstampen met trinity/triton/karma PCG files, maar als dat ding het niet snapt houd het op!

Andere software, andere engine = niet compatible. Helemaal niet verbazingwekkend. Compatibel moeten zijn kan heel beperkend werken.

Wie is jouw stagementor? Lekker als hij onmogelijke opdrachten geeft...Stop hem dan maar vol met de leukste M3 patches. De M3, niet de mentor. ;)

Stagementor = Chris Van Velzen.

ja, ik kwam er zelf mee...
Ik zei, Is het goed dat ik de M3 mee naar huis neem om hem daar vol te gooien met patches etc...

Toen zei hij, mee naar huis nemen niet, maar hij kan Triton/Trinity/Karma meuk lezen... dus dat is goed!

Ik werk misschien wel in die muziekzaak, Maar ik weet nog lang niet alles van de m3

Dan heb je je collega's op de werkvloer nog, de handleiding in de doos of magazijn of bij een balie, dan heb je ondersteuning van Voerman als dealer zijnde, bel Peter en de kan het je vertellen...of waar werk je nou echt?

Ok, dan weet ik genoeg.

Eigenlijk is die Korg M3 dus een dom apparaat om het even zo te noemen!.

Maargoed, Dan weet ik genoeg... Ik moest hem als huiswerk van stage volstampen met trinity/triton/karma PCG files, maar als dat ding het niet snapt houd het op!

een apparaat is net zo dom als zijn gebruiker. Wat ik dus wil zeggen is dat een goede gebruiker uit elk apparaat wel goede resultaten kan krijgen.

Waarom programmeer je voor je stage opdracht niet gewoon een paar synthese sounds en een paar combi's voor de m3. Dat is uitdagend genoeg lijkt me.

soundfiles op internet op zoeken en dan op een load knopje drukken vind ik persoonlijk een belachelijke stage opdracht.

een apparaat is net zo dom als zijn gebruiker. Wat ik dus wil zeggen is dat een goede gebruiker uit elk apparaat wel goede resultaten kan krijgen.

Waarom programmeer je voor je stage opdracht niet gewoon een paar synthese sounds en een paar combi's voor de m3. Dat is uitdagend genoeg lijkt me.

soundfiles op internet op zoeken en dan op een load knopje drukken vind ik persoonlijk een belachelijke stage opdracht.

Het is jammer dat ik hem niet hier heb staan, anders was ik al meteen aan het programeren...
Maargoed, ik merk het wel, morgen ben ik vrij, ga ik zaterdag wat programmeren!

Stagementor = Chris Van Velzen.

ja, ik kwam er zelf mee...
Ik zei, Is het goed dat ik de M3 mee naar huis neem om hem daar vol te gooien met patches etc...

Toen zei hij, mee naar huis nemen niet, maar hij kan Triton/Trinity/Karma meuk lezen... dus dat is goed!

... wel als je ze importeert als WAV in een combi.
Zo heb ik moog sounds op WAV-formaat momenteel in gebruik op men M3

Is die M3 niet vol genoeg met presets? Ik denk dat jij nog steeds ietsje pietsje achterloopt qua programmingskillz op de programeurs van Korg...zeg ik voorzichtig dan he!
Ga eerst een kijken hoe de infrastructuur van die M3 eruit ziet zodat je weet wat er mogelijk is met die bak. Ga eens een paar presets die je gaaf vind ontleden en ga daarna iets proberen te maken.

Hebben ze bij Kick Music ook veel meer aan je...grtz aan Chris

Is die M3 niet vol genoeg met presets? Ik denk dat jij nog steeds ietsje pietsje achterloopt qua programmingskillz op de programeurs van Korg...zeg ik voorzichtig dan he!
Ga eerst een kijken hoe de infrastructuur van die M3 eruit ziet zodat je weet wat er mogelijk is met die bak. Ga eens een paar presets die je gaaf vind ontleden en ga daarna iets proberen te maken.

Hebben ze bij Kick Music ook veel meer aan je...grtz aan Chris

De korg m3 heeft niet eens zo veel Combi`s hoor..
384!, Dat is niks vergeleken met de Korg Triton EX(1584 dacht ik)...

Ik heb nog niet echt programming skills, maar leren kan ik altijd!.

De korg m3 heeft niet eens zo veel Combi`s hoor..
384!, Dat is niks vergeleken met de Korg Triton EX(1584 dacht ik)...

Ik heb nog niet echt programming skills, maar leren kan ik altijd!.

Maar begin eens met de dingen die ik noemde hiervoor ipv weer tig presets erin gooien. Die ga je als een beetje gebruiker niet eens gebruiken en al speel je wel met presets dan heb je meer dan voldoende presets aan die er in zitten!

Ga eens echt leren en begin bij het je openstellen voor tips van mensen die in sommige gevallen al net zo lang bezig zijn met muziekmaken en synths/apparatuur gebruiken als dat jij oud bent volgens mij!

Het is jammer dat ik hem niet hier heb staan, anders was ik al meteen aan het programeren...
Maargoed, ik merk het wel, morgen ben ik vrij, ga ik zaterdag wat programmeren!

om eerlijk te zijn geloof ik er geen moer van, maar goed, ervan uitgaande dat je het gaat doen ga ik je even helpen. Ik heb ooit een beginners tutorial geschreven voor het maken van een eigen combi op de m3. Hierin staat stap voor stap beschreven hoe je je eigen combi maakt.

Als ik jou was zou ik deze uitprinten en die tutorial eens proberen te programmeren op de m3. Als je dat gelukt is dan heb je in ieder geval een klein beetje de basis van de m3 combi bouw onder de knie.

de tutorial (en heel veel anderen) staat hier:
http://karma-lab.wikidot.com/korg-m3:creating-your-first-combi

Geloofd er niks van?
Er staan Filmpjes van mij aan het jammen met de M3 op Youtube.... en die zijn opgenomen op mijn werk.

maargoed, ik zal het doornemen, En opeen stickje gooien en bij mijn werk uitprinten, kan ik meteen aan de slag..

Meestal behoud Korg wat multisamples van vorige reeksen in zijn nieuwere synths,dus je kan eventueel je lievelings programs manueel omzetten,als de multisample toch niet meer voorkomt kan je een gelijkaardige zoeken.
Zo heb ik recent wat programs overgezet van een triton rack naar een Oasys,
tel wel zo'n 20 min werk per program.
Had een paar lievelings programs die alleen in de triton reeks zitten,vooral in de category
motionsynth's,nu als je er een heleboel wil omzetten ben je het vlug beu,ik had er zo'n 10 tal om te zetten.

Mja.... als je nou echt zo gehecht bent aan sommige Triton geluidjes (wist niet dat je er een had??) zou ik een goedkope 2e hands kopen (ooit) en daarmee beginnen. Tegen de tijd dat je daarop uitgekeken bent (in combi met de rest van je gear) is de M3 allang betaalbaar en 2e hands makkelijk verkrijgbaar.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back