Kan de korg m3, Oude korg data lezen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Mja.... als je nou echt zo gehecht bent aan sommige Triton geluidjes (wist niet dat je er een had??) zou ik een goedkope 2e hands kopen (ooit) en daarmee beginnen. Tegen de tijd dat je daarop uitgekeken bent (in combi met de rest van je gear) is de M3 allang betaalbaar en 2e hands makkelijk verkrijgbaar.

Ik heb geen Triton? :P
Maargoed, Mijn doel is EIGENLIJK de M3 van mijn stage want mijn collega deed een heel leuk voorstel...
Hij houd deze M3 gewoon heel lang hier, en als ze een andere binnenkrijgen dan verkopen ze die andere..... zodat ik langer met deze kan pikvogelen, en op een gegeven moment gaan ze kijken of het het waard is om hem aan te schaffen..(althans voor mij dan).

En, een Triton is wel vet, maar ja... de Extreme is alsnog 1200-1300euro, En een 2ehands M3 module kost dat ook denk ik?

Best wel een slimme set van korg.

Eigenlijk is die M3 gewoon een hele fancy midicontroller met een rack er op geschroefd :D

Ik heb geen Triton? :P

Waarom zou je dan überhaupt die files erin willen proppen?..

Maargoed, Mijn doel is EIGENLIJK de M3 van mijn stage want mijn collega deed een heel leuk voorstel...
Hij houd deze M3 gewoon heel lang hier, en als ze een andere binnenkrijgen dan verkopen ze die andere..... zodat ik langer met deze kan pikvogelen, en op een gegeven moment gaan ze kijken of het het waard is om hem aan te schaffen..(althans voor mij dan).

Mja, smaken verschillen uiteraard.. ZELF zou ik misschien ooit voor een Triton rack gaan om de huis-tuin-en-korg geluiden te hebben.

Eigenlijk zou je eens naar een grote muziekzaak moeten gaan (Feedback R'dam ofzo) waar ze veel nieuwere synths hebben staan om eens een aantal types/merken te vergelijken.
Je bent nu toch half naar nieuwer spul aan 't kijken.
Wie weet is er wel een ander merk/type die je nog veel meer aanspreekt en wellicht in dezelfde prijsklasse!

Eigenlijk is die M3 gewoon een hele fancy midicontroller met een rack er op geschroefd :D

Laat dat fancy er maar af hoor :D

Waarom zou je dan überhaupt die files erin willen proppen?..

Mja, smaken verschillen uiteraard.. ZELF zou ik misschien ooit voor een Triton rack gaan om de huis-tuin-en-korg geluiden te hebben.

Eigenlijk zou je eens naar een grote muziekzaak moeten gaan (Feedback R'dam ofzo) waar ze veel nieuwere synths hebben staan om eens een aantal types/merken te vergelijken.
Je bent nu toch half naar nieuwer spul aan 't kijken.
Wie weet is er wel een ander merk/type die je nog veel meer aanspreekt en wellicht in dezelfde prijsklasse!

Laat dat fancy er maar af hoor :D

Ik wil de triton combi`s er in hebben omdat ik vind dat er hele vette combi`s in zaten, althans in de Extreme zaten hele vette trance combi`s!

En, eigenlijk is zo`n rack veel handiger, maar dan moet ik die aansturen met de Dx-7 en het kan aan mij liggen, maar met mijn mks-20 module laat hij sommige noten wat zachter klinken dan andere... maar dat is even een ander verhaal;)

De M3 heeft een hele goede indruk op mij gemaakt, En dat komt eigenlijk duur de gitaar sound die daar inzit en die verschrikkelijk vette combi`s...

De Combi`s en Gitaar sound hebben voor mij de doorslag gegeven om te kijken, WAT verwacht ik van de Synth, WAT kost een M3 rack, en WAT moet ik doen om die files van oudere generatie uit te wissellen!.

Waar ik al uit ben, want dat kan niet!.

Feedback Rotterdam is voor mij wel wat ver weg!.
Ik ben vorig jaar in april naar Poppeliers/Muziekmetropool geweest, dat was best gaaf, maar ik speelde daar op de(daar istie weer) tyros III en toen kwam die man naar me toe met de zin "ga je alleen spelen of heb je ook serieuse intresse" toen moest ik wel serieus gaan praten met wajong dit en gespreid betalen dat... maar toen werd ik bijwijze van spreken de deur gewezen want het zou niet goed uitkomen voor ze:doei: dus die zijn een klant kwijt!

Ik weet niet hoe dat bij Feedback is?, maar als die service daar een beetje te vergelijken is dan ga ik daar liever niet naar toe...

Pffff, zo'n houding als bij populiers zou 'n goeie zijn voor mij! Maar vaak doen sommige zaken dat idd bij jonger volk...
Bij Feedback heb ik dat nooit echt gemerkt; eerder 't tegenovergestelde: weinig aandacht voor de klanten. Maar da's alleen maar mooi, kan je lekker testen. Ja, uiteraard af&toe de "kan ik misschien helpen"-vraag, maar da's niet meer als normaal.

A ja.. Hilversum-rotterdam is wel een stukkie inderdaad, maar wel leuk (treinstation is aan te lopen vanaf Feedback)

Ja, dat kan ik helpen vind ik zelf niet erg of zo, doe het zelf ook op mijn werk..

Hilversum - Culemborg was ook een flink stuk, En dat was volgens de Tom Tom ook te lopen toen, ben mooi 40 minuten wezen lopen

En, eigenlijk is zo`n rack veel handiger, maar dan moet ik die aansturen met de Dx-7 en het kan aan mij liggen, maar met mijn mks-20 module laat hij sommige noten wat zachter klinken dan andere... maar dat is even een ander verhaal

Dat komt doordat de DX7 een klote midi implementatie heeft. Hij stuurt geen volledige velocity uit. Als je een DX7-II had gehad, had je dat probleem niet.

Je zegt ook dat je de gitaar sound van de M3 zo mooi vind. Dan heb je die van de Yamaha Motif XS nog niet gehoord. Stukken mooier dan de Korg.

Feedback Rotterdam is voor mij wel wat ver weg!.
Ik ben vorig jaar in april naar Poppeliers/Muziekmetropool geweest, dat was best gaaf, maar ik speelde daar op de(daar istie weer) tyros III en toen kwam die man naar me toe met de zin "ga je alleen spelen of heb je ook serieuse intresse" toen moest ik wel serieus gaan praten met wajong dit en gespreid betalen dat... maar toen werd ik bijwijze van spreken de deur gewezen want het zou niet goed uitkomen voor ze:doei: dus die zijn een klant kwijt!

Ik heb al heel wat synths / piano's gekocht en bij veel verschillende zaken. Ik ben daarbij een paar keer bij Poppeliers geweest en dat vind ik echt de aller-aller-aller slechtste zaak. Opdringerig, probeerden verkoop te forceren en vertelden daarbij de grootst mogelijke kulverhalen. Alles gericht op snelle verkoop met de grootst mogeljke marge. Als je dan vervolgens wegloopt, krijg je nog een grote mond.

Ik kan je een paar verhalen vertellen waar de honden geen brood van lusten.

Ik wil de triton combi`s er in hebben omdat ik vind dat er hele vette combi`s in zaten, althans in de Extreme zaten hele vette trance combi`s!

als je de structuur van de M3 snapt is het niet zo heel moeilijk om die combi's na te bouwen in de m3 , dat moet echter wel handmatig.

je had het er ook eerder over dat er maar 384 combi's in zaten. Als je online kijkt zul je zien dat er inmiddels over de 1000 program's en combi's beschikbaar zijn (gratis). Ook voor trance is een mooie combi bank te vinden.

Maar nogmaals, ik zou gewoon zelf leren hoe je een synth programmeert. Nou is de M3 wel wat complex voor veel mensen. Met name de KARMA engine wordt door maar weinig mensen echt begrepen. Het is niet dat het heel moeilijk is, maar je zult een paar weken de manual moeten doorspitten om KARMA echt te snappen. En in de huidige tijd zijn nog maar weinig mensen in staat om een manual lezend te snappen :D

en in de huidige tijd zijn er ook nog maar weinig mensen die karma willen snappen
winky.gif

trouwens..
"Hilversum - Culemborg was ook een flink stuk, En dat was volgens de Tom Tom ook te lopen toen, ben mooi 40 minuten wezen lopen "
wat zeg je nou?? :D

heb je trouwens al eens aan een alesis andromeda gedacht?
winky.gif

en in de huidige tijd zijn er ook nog maar weinig mensen die karma willen snappen
winky.gif

trouwens..
"Hilversum - Culemborg was ook een flink stuk, En dat was volgens de Tom Tom ook te lopen toen, ben mooi 40 minuten wezen lopen "
wat zeg je nou?? :D

heb je trouwens al eens aan een alesis andromeda gedacht?
winky.gif
:D

Ik bedoelde uiteraard vanaf Culemborg station naar Poppeliers! ;)

Geweldige uitspraken weer binnen een topic.. :halleluja

Ja ik weet niet, heb een beetje een soort haat liefde verhouding met die M3, het is een verschrikkelijk vette bak, maar dat hij geen oude combi`s en program`s kan laden schrikt me wel af!

Laat hem dan staan, en hou erover op? Slechts een idee...

Toch niet zo raar? Een triton kan weer geen Trinity programs/patches laden en een Trinity weer geen 01/W patches en een 01/w weer geen M1 patches.

Is ook logisch. Er zitten nieuwe (betere) waves in elke nieuwe generatie Korgs. De M3 is de nieuwste generatie en daar zitten de oude waves gewoon niet in, maar veel betere nieuwere.
Als je alles steeds backwards compatible wilt houden sta je vooruitgang ook een beetje in de weg, omdat je steeds rekening moet houden met vorige generaties modellen.

Het gaat ook niet om de kwantiteit aan sounds, maar om de kwaliteit.
Jij bent zo'n "luie" speler die met een druk op de knop een heel riedeltje wilt horen i.p.v. dat je zelf je combi's en sequences maakt.
Liefst ook nog eens met bakken effecten erover om de soms matige klank te verdoezelen. Daar zijn ze bij org heel goed in. Van die patches die super klinken, maar in een mix eigenlijk "too much" zijn.
Geloof mij, de M3 is gewoon beter dan de Triton.
Maar als je de Triton sounds wilt hebben, koop je toch gewoon een Korg Micro-X of zo? Lekker goedkoop, maar wel de Triton sounds.

Maar volgens mij is je vraag wel beantwoord. Het kan dus niet. Einde thread.

@ Renepela : er zitten meestal nog veel meer oudere multisamples in dan je denkt hoor,
heb het niet nagekeken voor de M3,maar de Oasys heeft zeker 250 oudere multisamples
en zelfs meer als 30 programs die overgezet zijn door Korg,sommige zijn zelfs omgezet naar de AL-1,zoals de bv de Rezbo klank van de Triton.
Een program overzetten kost 20 min tijd.

Mijn vraag is beantwoord, bedankt voor de antwoorden, helemaal top.
Kan een slotje op!

@ronnyvalder

Ik snap dat Korg ook nog wel wat oude data gebruikt in zijn nieuwe lijn, maar niet alles.
Het is dus afhankelijk van de patch en een beetje geluk.
Je moet het per individueel geval bekijken zeg maar. Automatisch alles inlezen of converteren is er dus niet bij en dat is volgens mij wat Bradley wil.

Klopt, ik wil ze het liefst 1 op 1 in de M3 laden, maar dat gaat niet zoals al is aangegeven, Toch bedankt voor de hulp!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back