Hoe dit geluid te maken

Wokker

Ingeburgerd
Ik schaam me er beetje voor dit te moeten vragen. Ik heb onlangs de positie van toetsenist over genomen in de band outerspace overdose. De vorig toetsenist was van het een op het andere moment opgestapt.

Deze band maakt alleen eigen werk. Met veel synth aan mij de schone taak al deze geluiden na te maken. Nu loop alleen vast op het geluid wat ook in de bijlage zit:

Kan iemand mij helpen hoe ik dat staccato geluid kan namaken? Ik gok er opdat het gemaakt is met een Ms2000 (een van de weinige synths van de vorige toetsenisten).

Alvast bedankt,

Het is ook het geluid wat aan het begin van dit filmpje zit:

Attachments

• The day sample.mp3
    62,6 KB · Bekeken: 135
Probleem is dat ik zelf geen ms2000 heb maar wel aantal soft synths waar ik het gewoon mee moet kunnen maken.... Dus als iemand me kan vertellen waar de truuk van het geluid zit ben ik erg blij :)

Niemand die me een klein beetje in de goede richting kan helpen ? :)

Lijkt een beetje op een (super)saw geluidje waarvan de cutoff een beetje dichtgedraaid is. En dan gewoon korte nootjes spelen?

Dit zijn een aantal gedetunede zaagtanden (ook wel supersaw) met idd de cutoff een flink stuk dicht. De filter adsr is 0-100-100-0, bij de volume adsr staat alleen de decay een stukje open. Zet de release net zover open en het maakt niet meer uit hoelang je de toetsen indrukt.

Thnx dat is inderdaad de truuk maar. krijg het toch niet zo mooi als op de plaat. Dan maar samplen :)

..en afmixen, en.. Niet TE snel opgeven,he?!

Haha, ik ken "Thunders" goed. Vraag maar aan hem. Geluidje is redelijk basic lijkt mij, gewoon een snelle attack en geen release en knallen maar.

Back