Problemen met toonhoogte Novation Ks Rack

bizar

Ingeburgerd
Hallo forumleden,

Heb een vraagje ivm men Ks Rack. Meer bepaald om één sample nl. 101 Trance Attack. Wanneer ik deze sample inspeel op men midi software gaat alles zoals het moet.

Maar wanneer ik deze terug wil beluisteren springt hij ineens verschillende toonhoogten omhoog, zodat er alleen een scherp geluid te horen is...

Dit heb ik dus alleen met deze sample. Heb reeds de originele fabrieksinstelling opnieuw ingeladen en nog steeds hetzelfde probleem.

Aan men software ligt het ook niet denk ik.

Iemand raad ermee??? Hoop zo van wel, want het is een mooie sound die ik zeker wil gebruiken.

Alvast bedankt!!!! :halleluja

He Bizar..

Dat is inderdaad vreemd.. Ik neig ernaar dat dat echt een probleem in t apparaat is.. Of het ligt aan de MIDI signalen die het aparaat ontvangt van je sequencer of daw.. Wat gebruik je daarvoor?

Om het probleem te omzeilen.. zou je de sound op kunnen nemen als aparte sample.. en dan kan je m wel gewoon gebruiken..

Heb het intussen gevonden :okdan:

Blijkbaar was er voor deze sample iets verkeerd ingesteld in één van de menu's. Heb hem naar een andere locatie geplaatst en dan in het submenu de pitch aangepast. Eindelijk kan ik deze sample dus gebruiken, klinkt super!

Thanx voor de hulp!

Back