Roland Jupiter 6

Status
Please reply by conversation.
mja ik heb een Jupiter 6 gehad maar ik denk dat 800 euro een mooie prijs is...

Heb er ooit één voor 1600 gulden verkocht, zegt dat niet genoeg over de synth inflatie ;{
Had ik hem toen maar nooit verkocht, maar volgens sommige forumleden is de prijsstijging van bepaalde synths niet gerechtvaardigd.
Dat bepaal ik of jullie niet, maar de markt (vraag en aanbod hé) :eureka:

Dat heb je ook weer gelijk in, zelf wil ik natuurlijk ook de beste en mooiste, en voor zo weinig mogelijk :P
Helaas moet ik vaststellen dat ik nooit veel geluk heb en omdat ik hebberig ben en daarbij ook nog eens ongeduldig, toch maar de hoofdprijs betaal =(
Schijn hier als één van de weinigen veel geld voor een (bepaalde) synth te willen betalen, maar daar hoor je mij nooit over klagen.
Wie hard werkt en spaart, kan zich dat ook veroorloven ;)

Dat heb je ook weer gelijk in, zelf wil ik natuurlijk ook de beste en mooiste, en voor zo weinig mogelijk :P
Helaas moet ik vaststellen dat ik nooit veel geluk heb en omdat ik hebberig ben en daarbij ook nog eens ongeduldig, toch maar de hoofdprijs betaal =(
Schijn hier als één van de weinigen veel geld voor een (bepaalde) synth te willen betalen, maar daar hoor je mij nooit over klagen.

Het kerkhof ligt vol rijke mensen,... "nu" leven lijkt me ook het beste !

Het kerkhof ligt vol rijke mensen,... "nu" leven lijkt me ook het beste !

is ook zo, maar muziek blijft voor mij een hobby en ik ben niet bereid om door zogenaamde marktwerking bullshit bedragen neer te leggen voor een synth.
ik heb mn ensonig VFX voor 175 euro en daar komen klanken uit die je niet kan maken met overpriced "vintage" synths

... ik heb mn ensonig VFX voor 175 euro en daar komen klanken uit die je niet kan maken met overpriced "vintage" synths

... dat geeft nog altijd het meeste voldoening ook !

Ikzelf koop NOOIT een synth zonder dat ik er minstens hetzelfde voor terugkrijg bij doorverkoop in de directe toekomst.

Ik kan me dan ook enorm verdiepen in het opzoeken van 2de hands toestellen als ik iets specifiek graag heb.
Als ik het niet tegen een zacht prijsje kan hebben,... laat ik het dan ook meestal links liggen en wacht ik betere tijden af.
... maar ga er zeker geen nieuwprijs en/of ebay-tarieven voor betalen.

ja als ik 2e hands een MS20 voor 500 euro kan krijgen zou ik het ook wel doen.

maar ik heb liever iets wat niet algemeen bekend is voor minder geld.
onbekend maakt onbemind en daarom kun je voor weinig geld leuke dingen kopen

Ik heb er geen enkel probleem mee dat je naast je muzikale hobby tevens de hobby zoeken naar koopjes bedrijft.
Waarom ook?
Ieder zijn eigen ding, ik ben nou éénmaal iemand die bepaalde (gehypte) synths (Synthex-Syrinx-OSCar) in zin bezit wil hebben en daar best voor wil betalen en voor minder bekende (Transcedent-Casio-Kawai)) hoe goedkoop dan ook geen belangstelling heb, wat is daar het probleem van.
Altijd die negatieve ''BULLSHIT'' en dat eindeloos gezever, bah.
Dat is voor sommige forum gebruikers de grootste hobby, ipv muziek te maken.zijn

ik zie niemand zeveren, misschien even rustig ademhalen,

jp6 vergelijken met een 106 ia appels en peren. jp6 klinkt beter en met goede midiinterface is ie aantrekkelijker.
vrijwel alle synth's zijn enorm in waarde gestegen: 1 na invoering van de euro werden guldens, euro's
2 ttv de kredietkrises belegde mensen hun geld in kunst en andere hebbedingen
3 de markt is internationaal geworden, als wij in nederland het er niet voor over hebben , dan komt er wel een engelsman, italiaan of japanner die het ervoor betaald.
4 de jongens die die jp6 niet konden betalen vroeger hebben nu een goede baan en kopen hun jeugdliefde dus nu gewoon
1500 euro is veel geld, vergeleken met de andere vintage synth's wel in verhouding.
de jp8? 3500 minimaal, 4000+ meer waarschijnlijk , en die gaat nog wel enigszins omhoog denk ik. vergelijk het met de minimoog waar de prijs nu al vaker tegen de 3000 euro loopt , tel daar 7 stemmen bij (+7) en tel uit...

tot slot: ja het is leuk om marktplaatsen af te struinen en zo de kennis te blijven toetsen, niks mis mee, sigarenbandjes sparen is ook een al wat belegen activiteit geworden, dus ..

Ik vind hem niet echt (vet) goed klinken, ziet er wel indrukwekkend uit (net een kerstboom in het donker), net als (het display) een Akai AX-80, die verder ook niet bijzonder (klinkt) is.
Mooier en goedkoper dan de JP-8, helaas niet de sound.
Heb mijne daarom ook verkocht en een MKS-80 (curtis versie) gekocht, die wel veel beter klinkt, daarbij wel opmerkende dat zonder de programmer (die ik pas 7 jaar later kocht) de lol er snel van af is.
Enige spijt van de JP-6 verkoop is dat hij nu veeeeeeel meer waard is dan toen ik hem verkocht, had ik dat maar geweten :eureka:

je kan de jp6 en 8 niet met elkaar vergelijken. ik heb ze hier allebei staan. en krijg uit beide klanken die met de ander niet te maken zijn. maw ze vullen elkaar aan.

Heb je mijn ''verhaal wel goed gelezen, want je valt in herhaling ;)
Wel ''GAAF'' dat je zowel de 6 als 8 hebt, nu nog de 4 en heb je de verzameling compleet :okdan:

Heb je mijn ''verhaal wel goed gelezen, want je valt in herhaling ;)
Wel ''GAAF'' dat je zowel de 6 als 8 hebt, nu nog de 4 en heb je de verzameling compleet :okdan:

Was mijn eerste antwoord in deze discussie dus ik val niet in herhaling. daarnaast reageer ik op jou, en ik hoor verder niemand in deze thread zeggen wat ik zeg tot nu toe.

je kan de jp6 en 8 niet met elkaar vergelijken. ik heb ze hier allebei staan. en krijg uit beide klanken die met de ander niet te maken zijn. maw ze vullen elkaar aan.

toch verschillen zo minder dan bv p600/ polaris watever welke andere 6 voice analogpoly

Status
Please reply by conversation.
Back