• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

[te koop] ensoniq ASR-X fully expanded

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

maxdox

rode peper en knoflook
Ensoniq ASR-X sampler/workstation/sequencer.

Warme filters, veel modulatie opties! Vergelijkbaar met de ASR-10! Veel gebruikt in hip/hop producties.

Heeft handige touch-sensitive drumpads en resample mogelijkheid.
Is ook gelijk rompler synth (mr-rack) + heeft ensoniq's klassieke dp/2 effecten-unit ingebouwd (ook dus als losse effecten-unit te gebruiken).
Interne sequencer is erg basic.. het grootste minpunt van dit apparaat.

Volledig uitgebreid mét 8-output-expansie (10 outs) en scsi. Laatse OS.
Evt. incl externe-cd speler en 1.2gb harde-schijf.

http://www.sospubs.co.uk/sos/1997_articles/sep97/ensoniqasrx.html

Vraagprijs:
625,- pleuros

pb me, of mail mij op:
sander@freebsd.nl

;)

weet je het zeker van die dp/2 effecten??

Ik ben al een tijdje actief op zoek naar info over zowel asr-10 als asr-x, maar heb nergens iets over die dp/2 effecten gelezen...

Ik kom alleen tegen: "The effects banks in the ASRX utilise the 24-bit ESP2 chip, the same used in Ensoniq MR synths."

Misschien is het dat wel, maar denk het niet eerlijk gezegd... gezien de soort van cult-status van de dp/2 en dp/4 effecten, zouden ze dit er zekers bij vermelden (net als bij de asr-10)...

Iemand die wat meer duidelijkheid kan geven?

Origineel geplaatst door barn
weet je het zeker van die dp/2 effecten??

Ik had dit toch wat anders moeten formuleren. Want helamaal excact zijn ze geloof ik niet. Zelf had ooit gelezen dat er zoiets als een dp/2 effecten-unit inzat. (zie o.a. harmony-central.com)

De twee dsp's van de ASR-X zijn volgens mij van een nieuwer type dan die in de dp/2 gebruikt worden. Wél weet ik zeker dat dezelfde algoritmes gebruikt worden. Dus de "software" die op de dsp-chips loopt, zal niet echt verschillen. In de asr-x zitten 2 dsp's, en 2 effect bussen waar eentje alleen maar reverb algoritmes heeft. De andere heeft het volledig aantal algoritmes aan boord, die weer uit een "losse" effect keten bestaan (max 3, bijv eq-reverb-flanger). Je kan dus 2 uitgebreide reverbs parallel gebruiken. Dit lijkt heel erg op de dp/2, maar dan zelfs krachtiger (helaas niet zo als de dp/4 die toch écht meer kan). En de ad/da is 18bits/44khz, dus betere kwaliteit als de dp/2.
De kwaliteit van de effecten in de asrx worden erg hoog aangeschreven in de reviews.

Ik weet niet veel van de ASR10, maar ik zag dat je de effecten softwarematig kan inladen. Lijkt er dus op dat de asr10 geen dedicated dsp's voor zijn effecten heeft, en hoogstwaarschijnelijk dus ook een andere kwaliteit als de dp/2 en asrX.

Kick!

Ensoniq ASR-X sampler/workstation/sequencer.

Volledig uitgebreid mét 8-output-expansie (10 outs) en scsi. 18mb ram. Laatse OS.

Warme filters, veel modulatie opties! Vergelijkbaar met de ASR-10! Veel gebruikt in hip/hop producties.

20bit(!) da converter geeft hoge kwaliteit!

Heeft handige en robuuste touch-sensitive drumpads en unieke resample mogelijkheid.
2 esp2 DSP 24bit effect chips aanboord! Mét de beroemde dp/4 algoritmes. Kan dus ook perfect als losse effectenunit gebruikt worden.

Interne sequencer is erg basic.. het grootste minpunt van dit apparaat. Menu-knop hapert soms ietsje, maar is goed werkbaar.
Compatible met Recycle en smidi; www.chickensys.com heeft uitgebreide editor voor pc.

Evt. incl externe-cd speler en 1.2gb harde-schijf.

http://www.sospubs.co.uk/sos/1997_articles/sep97/ensoniqasrx.html

:P

Te duur?

De vraagrprijs is nu 575.,-. Zie bovenstaande advertentie

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back