Cubase 5: flikkerend scherm bij slepen

The Unholy

Hard lid
Ik heb een probleempje met Cubase 5 (64-bit) in Windows 7 (64-bit). Als ik een fader of knop beweeg met mijn muis, begint na enkele seconden het scherm te flikkeren tot het uiteindelijk transparant wit wordt. Als ik de muisknop dan loslaat is het over.

Als het alleen de faders ed. zouden zijn, zou het niet zo heel erg zijn, maar het gebeurt met alles waarbij ik de muisknop ingedrukt moet houden, dus ook als ik midi cc inteken bijvoorbeeld.

Ik had dit ook met Cubase 4, daar was het nog erger.

Dit probleem had ik ook op W7RC1. Net gisteren W7Pro op m'n desktop geïnstalleerd en weet eigenlijk niet of dit nu ook speelt. Volgens mij ging het alleen om always-on-top-vensters. Als ik het always-on-top-vinkje deactiveerde speelde het probleem volgens mij niet. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken.

klinkt ook een beetje als een videokrt probleem ?
hoewel het me niet lijkt dat je voor c5 zo'n "dikke: videokrt nodig hebt ...

Volgens mij is het een 64-bit probleem. Ik heb Windows 7 een paar dagen in 32-bit gedraaid en toen had ik het niet dacht ik. Of het was me nog niet opgevallen.

Aan de videokaart ligt het niet, die is al redelijk 'dik'.

Ik krijg soms de melding van cubase 5 dat het transparant slepen van vensters niet is toegestaan in 64 bit.
Beetje rare melding, want soms werkt het wel, en soms krijg ik die melding (tijdens slepen).
Ik gebruik windows xp 64.
Misschien gebeurt bij jou hetzelfde, alleen gaat het mis en in plaats van de melding gaat je scherm wit?
Ik zou eens proberen bij de windows venstereigenschappen wat fancy dingen uit te zetten (slepen met inhoud en dat soort effecten)...

Als het alleen de faders ed. zouden zijn, zou het niet zo heel erg zijn, maar het gebeurt met alles waarbij ik de muisknop ingedrukt moet houden, dus ook als ik midi cc inteken bijvoorbeeld.
ik heb hetzelfde onder windows 64 bits met cubase 5. Ik merk het vooral bij het editten van sounds in VSTi's. Maar het gedrag is hetzelfde, ik klik de knop aan met de muis, zodra ik de muisknop te lang ingedrukt houdt wordt het scherm van de vsti wit totdat ik de muisknop loslaat of de muis beweeg.

vaag probleem inderdaad.

Ik heb het al bij de Steinberg helpdesk neergelegd, maar nog geen reactie gehad. Misschien is het inderdaad een instelling van Windows. Anders hoop ik dat er snel een oplossing voor komt, ik vind het nu een beetje lastig werken.

Ik heb het al bij de Steinberg helpdesk neergelegd, maar nog geen reactie gehad. Misschien is het inderdaad een instelling van Windows. Anders hoop ik dat er snel een oplossing voor komt, ik vind het nu een beetje lastig werken.

Als het een Cubase probleem is, kunnen ze het misschien nog in de 5.5 release meenemen.....verwachtende dat ze dit issue wel kennen, als het aan Cubase ligt.

Gisteren ook nog heel even geprobeerd op m'n desktop met de distortion-plugin. Had geen last van het verschijnsel. Heb C5.1.1 *64. Wellicht kan de gebruikte videokaart c.q. de benodigde drivers hiervan nog invloed hebben. Ik heb een 9800GTX, ik geloof van XFX. Ik zal vanavond de driverversie hiervan ook nog even opzoeken.

Heb van de week een herinstallatie gedaan van Windows dus ga ik er voorzichtig vanuit dat het de meest recente drivers zijn. Ik gebruik trouwens een extended-desktopconfiguratie met een resolutie van 1920*1200 op het main display en extended op 1280*1024. Toen dit probleem destijds bij mij optrad was dit trouwens op m'n laptop onder W7RC1 op 1920*1200 zonder extended desktop. Ook daar zit een Nvidia-chip in, de 9600 M GT.

Bij mij draait het als een zonnetje op 64 bit hoor.

Lijkt me meer een driver probleem van je videokaart.

Wat je ook kunt proberen is om hem eerst is naar de standaard waarden te resetten.
En anders is een andere proberen :-)

Het is inderdaad een probleem met de videokaart. Ik heb een paar dagen terug de nieuwste drivers voor m'n videokaart geinstalleerd (overigens net uit) en het probleem is voor 90% verholpen.

Naast een update van je videokaart drivers kan je ook DirectX installeren om het nog iets te versnellen :)
Deze moet er ook wel zijn voor 64bit...altans lijkt mij ;)
Dit doe ik namelijk ook elke keer als ik XP pro opnieuw installeer op mijn muziek pc :okdan:

De laatste versie van DirectX komt uit Februari en die heb ik al. Ondersteunt Vista 64-bit en Windows 7.

Windows 7 64-bit zie ik er niet tussen staan...

de laatste versie betekent niet altijd dat het beter is :-)

Je zou ook nog kunnen kijken of er nog nieuwere (beta drivers) zijn :-)

Back