master compressor probleem

Bitcrusher

A Bit Rusher
hiep hoi

heb sinds kort een T.C. Electronic Triple-c gescoord, deze staat op de digitale stereo uit van m'n mengtafel en met de analoge outs naar aktieve monitors (mengtafel heeft geen master inserts). De triple-c moet met volledige signaal gevoed worden, dus zou ik mijn master 'volledig' open moeten zetten, maar dan gaat de muziek uiteraard knalhard. Nu zoek ik dus iets om tussen de outs van de Triple-c en de aktieve monitors om het volume te regelen, liefst gebalanceerd.

Of misschien andere tips?!

Waarom zou je een compressor tussen je mixer en je monitors zetten? (of lees ik het fout?)

Die moet je toch als master insert gebruiken of zie ik het nu even helemaal fout?

zeg fuse, ben jij dronken ofzo, alle antwoorden op je vragen staan in de eerste post...;)
anyway, ik ben wel dronken, maar ik weet het antwoord toch: monitor outputs, die heb je nodig.
monitors nooit aansluiten op je stereo uit, of het nou analoog of digitaal is.
als je erbij vertelt welke mixer je hebt kan ik ze ook nog voor je aanwijzen als je dat wil

Nou ja zeg. Nja, ik ben effe niet helemaal helder nu nee. ;)

Maar als je een aparte monitor out hebt dan zit daar toch ook wel een regeling op? Of gebruik anders de tape return of zo om de monitors aan te hangen, daar zit wel een knoppie voor toch? Zo doe ik het tenminste het om twee keer een setje monitors aan m'n mixer te hangen. (een met goede boxen en eentje met prutboxen) En die ene amp heeft geen regelaar en die andere amp heeft er wel een maar die kraakt als een bilspleet na een dagje Zandvoort. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Maar als je een aparte monitor out hebt dan zit daar toch ook wel een regeling op? Of gebruik anders de tape return of zo om de monitors aan te hangen, daar zit wel een knoppie voor toch? Zo doe ik het tenminste het om twee keer een setje monitors aan m'n mixer te hangen. (een met goede boxen en eentje met prutboxen) En die ene amp heeft geen regelaar en die andere amp heeft er wel een maar die kraakt als een bilspleet na een dagje Zandvoort. ;)

precies, dat is de rest van het antwoord waar ik geen zin meer in had om te typen...:D
wat een samenwerking; zullen we samen als superheldenduo boeven gaan vangen, fuse? :smeris:

Origineel geplaatst door cyan_circle
wat een samenwerking; zullen we samen als superheldenduo boeven gaan vangen, fuse? :smeris:

Ja, maar dan hebben we niemand om de 'slimme' te spelen. En twee Bassies gaat niet. ;)

Wil best wel een keer muziek met je maken hoor. Dan zijn we wel superhelden. ;)

Nou ik geloof niet dat jullie mijn idee begrijpen,

zoals ik al zei heeft mijn Yamaha 01v dus geen master inserts, en ik wil natuurlijk wel meteen horen wat die multie band compressor doet. Als ik mijn monitors op de monitor outs zet, dan hoor ik dus die triple-c niet. De digitale uit van de triple-c gaat naar de pc om op te kunnen nemen, en ik wil dus precies horen wat ik opneem.

Monitors met de hand regelen werkt niet, kan zowieso maar een klein beetje en dat priegel knopje zit aan de achterkant.
Ik zoek dus eigenlijk een hele simpele voorversterker o.i.d. met gebalanceerde ins en outs.

begrijp?!

Origineel geplaatst door Bitcrusher
Nou ik geloof niet dat jullie mijn idee begrijpen,

zoals ik al zei heeft mijn Yamaha 01v dus geen master inserts, en ik wil natuurlijk wel meteen horen wat die multie band compressor doet. Als ik mijn monitors op de monitor outs zet, dan hoor ik dus die triple-c niet. De digitale uit van de triple-c gaat naar de pc om op te kunnen nemen, en ik wil dus precies horen wat ik opneem.

Monitors met de hand regelen werkt niet, kan zowieso maar een klein beetje en dat priegel knopje zit aan de achterkant.
Ik zoek dus eigenlijk een hele simpele voorversterker o.i.d. met gebalanceerde ins en outs.

begrijp?!

Ze deden allebij heel slim :D :D maarru >??<

>:| >:|

Origineel geplaatst door Bitcrusher
Nou ik geloof niet dat jullie mijn idee begrijpen

nee, klaarblijkelijk niet. ik moet ook zeggen dat het wel puzzelen is om te begrijpen wat je bedoelt.
ik lees namelijk in je eerste post dat je de tripleC aangesloten hebt op de digitale stereo (output, neem ik aan) en je monitors op de analoge output. dus, zoals ik het bekijk, hoor je de tripleC uberhaupt niet... maar je moet wel je stereo eindsignaal onwijs hard zetten. en dan zeg ik: monitor outputs.
als ik het weer fout begrijp moet je het nog beter uitleggen en/of een diagrammetje tekenen ;)

is inderdaad een beetje onduidelijk uitgelegd...

let op:

01v digitaal master out---->triple-c digitaal in/triple-c digitaal uit------->pc in(recording)
triple-c analoog uit------->aktieve monitors

Nu heb ik zelf zojuist het volgende verzonnen:

ik zet tussen de triple-c en mijn monitors een Behringer UB502 mixertje (balanced in en uit).
Zo kan ik dus uit de 01v volledig uitsturen naar de triple-c...de tripl-c volledige uitsturen naar dat
behringer mixertje en daarop het volume naar m'n monitors regelen...

Maar nu zijn er misschien betere/simpelere oplossingen....hoop ik

Heb een soortgelijk probleem gehad met een koptelefoon uitgang die niet hard genoeg kon. Dus uiteindelijk op een behringer mixertje uitgekomen. Werkt heel goed hoor. Maar zou wel even kijken of de winkel waar je kijkt je niet teveel laat betalen, de prijzen liggen nogal uiteen. En misschien dat je ook een groter modelletje kunt pakken zodat je hem evt ook voor andere handigheidjes kunt gebruiken.

Maar met een passief monitor systeem incluis een regelbare versterker had je dat probleem niet gehad. ;)

Ik denk idd dat dat behringer mixertje de oplossing is...

Een grotere lijkt me niet nodig, heb nu al 32 kanalen analoog -en 16 digitaal in.

En met passieve monitors had ik dit probleem idd niet gehad, maar mijn monitors bevallen me prima dus dat wil ik zo maar houden :)

Misschien is dit wat ?

Omni out 1&2 = Bus 1&2
Omni out 1&2--->Triple C
TripleC --->bijv kanaal 15&16

en dan alle kanalen naar bus 1&2 routen behalve kanaal 15&16 die gewoon naar de stereo bus gaat en waarvan je het volume dus met de masterfader kan regelen.

Gr.
Bert

Ja dat had ik ook bedacht, maar heb het toch met een extra mengtafeltja na de Triple-c opgelost.

Ten eerste omdat ik dan niet hoef te routen, ik route me al helemaal suf :)

en ten 2e omdat de converters van de triple.c veel beter klinken dan de yamaha (20 vs 24 bit).

Het geluid klinkt nu echt een stuk voller.

Thanx enniewee.

Hmm.... ik stuur m'n mastermix gewoon uit naar de ADAT hoor. Lekker opnemen (ook al is het idd effectief 20 bits) en dan met de computah multibanden (wat soms niet eens nodig is).

Zelf vind ik het zonde om de mastermix nog eerst te bewerken en dan op te nemen. Maar da's mijn persoonlijke opvatting. :)

Ik neem digitaal op via de sp-dif op 24bit...

maar het gaat mij om wat ik over de speakers hoor, daar 'moet' ik de hele tijd naar luisteren.
En ik luister dus liever naar de converters van de triple.c

En ik ben nu al verliefd op de triple.c, kun je heerlijk misbruiken. :)

Origineel geplaatst door Backdrop
Hey, is die ADAT niet gewoon ook 24 bits en alleen de AD/DA 20bits ?

Je hebt gelijk, ik had weer eens niet op zitten letten.

Maar als je die compressor aan de main outs hangt dan houd je jezelf nog voor de gek met 20 bits DA converters en dan weer naar 24 bits AD converters. Dan via de spdif out naar de spdif in van de compressor en dan verder lijkt me dan ook wel handiger.

Back