Roland JD 800

Status
Please reply by conversation.

Luftmeister

Lid synths 2002
Iemand die een JD800 wil verkopen?
Prijs 400 a 500 euro?

Heb ik ooit gehad en vond hem zwaar tegen vallen, heb daarna een D-50 gekocht die ik
(persoonlijk) veel beter vind klinken en met de PG-1000 programmer net zo'n ''hands on''
gevoel geeft als de JD-800.
Trouwens voor 400/500 euro zal het moeilijk worden om er één te vinden.
Maar even goed succes.

Ik vond de JD-800 een heerlijk bak om mee te werken. Alleen jammer dat de toetscontacten zo gauw vuil worden. Gewoon een beetje geduld hebben. Er komt er vast een langs voor 500 Euro.

Ik vind het ook een heerlijke bak, alleen de aftertouch sucks... ik druk mijn vingers bijna eraf. Is daar iets aan te doen?

Ik vind het ook een heerlijke bak, alleen de aftertouch sucks... ik druk mijn vingers bijna eraf. Is daar iets aan te doen?

Yep weerstandje vervangen door potmeter, dan kan je hem bijstellen. Deze mod heb ik ooit wel eens ergens gehad.. (lekker vaag :engel:) Of natuurlijk een nieuwe aftertouch strip erin zetten, maar dit is problematisch omdat hiervoor geen materiaal meer te verkrijgen is dacht ik. Of eentje uit D-50 slopen en die inbouwen is geloof ik ook een mogelijkheid.

Of gewoon lekker hard blijven drukken

Voor 400/500 euro krijg je hooguit een opknapper, je zult er toch echt 100 bovenop de 500 moeten leggen alhoewel ik de mijne voor geen 1000 euro zou verkopen maar dat is een ander verhaal.

Voor 600 euro zul je zeker een kunnen vinden.

Ik heb ze afgelopen jaar toch met regelmaat voor 500 zien gaan...

Tja de aftertouch...bij een D50 mag je al blij zijn als die uberhaupt nog werkt. Hoe dat bij een JD zit weet ik niet.

Ik heb ze afgelopen jaar toch met regelmaat voor 500 zien gaan...Eentje voor de helft zelfs. Ja, die heeft een forumlid toen voor mijn neus weggekaapt. :D

Tja de aftertouch...bij een D50 mag je al blij zijn als die uberhaupt nog werkt. Hoe dat bij een JD zit weet ik niet.

Dan heb je duidelijk meer geluk gehad dan ik want ik zie ze voor niet lager dan 675 euro anders had ik er er nog eentje staan hier.

en dan nog eens drieduizend euro voor de stringskaart. ;) Het aantal synthspullen dat ontsnapt aan de prijzenwaanzin wordt klein...

Tja met de prijs van die kaart komt de waarde van de JD zelf wel in een vreemd daglicht te staan inderdaad.

Bij mijn JD zat eigenlijk ook deze stringcard, de verkoper was echter op geld uit :frons:

Ik wil de JD800 gebruiken om mijn JD990 aan te sturen. Ik heb begrepen dat niet alle paramaters van de JD990 aan te sturen zijn, maar alleen cutoff en reso is al super. De JD800's gaan de laatste tijd op ebay.de voor 400 a 500 euro. Ik vind het persoonlijk nog best een boel geld voor zo'n lelijke bak (al zijn die vele ledjes wel weer heel mooi in het donker denk ik:eureka:)

BTW hier op het forum wordt er een aangeboden voor 475 euro! buitenkans, t'is dat ik nu even geen geld heb dan had ik er nu twee :P

Ja sorry.. ik vind 'm echt niet mooi...maar misschien komt dat nog..

ja tuurlijk wil ik er eentje maar niet om z'n looks.
Wel om zijn mogelijkheden.. en de lampjes:eureka:

Ik vind hem er wel tof uitzien juist! Succes!

Als hobby (probeer) ik JD-800's op te kopen en op te knappen en verkopen en het is mij wel gelukt voor 400 euro uit de US 2 te kopen maar heb ik toch ook wat aan moeten vertimmeren.
Ik denk dat ze zeker 700 waard zijn, dat is echt niet teveel. super gave bak, fraaie sounds.
Onderdelen zijn nog nauwelijks beschikbaar!!! kan jou trouwens die aftertouch schelen, ik mis het niet en ga de moeite van het keyboard uit elkaar halen niet nemen.

als je veel geduld hebt kan je moegelijk dit jaar nog wel eens bij mij terecht voor een JD-800.
mail maar naar rdilago@zonnet en ik registreer je als kandidaad.

mijn eigen doe ik never nooit nie weg.

wel heb ik nu trouwens (vanaf 18 april) een JX-8P in de aanbieding vanaf 275 te verkrijgen, maar hoop op wat meer natuurlijk.
is zeker niet vergelijkbaar met jd-800 maar voor deze prijs een leuke alternatief ook tov een juno 6-60 of 160, wat je veel meer kost.

groet

Richard

Status
Please reply by conversation.
Back