Controle over bass gezocht

maaruh, Gui gebruikt veel roland SH spulletjes voor zijn bassjes, veel sh-09
zo moeilijk kunnen die bassjes niet zijn, mss wel het karakter.

is een simpel ding, soort 1 stemmige juno60 met een iets dikkere klank.

heb je dat retriggen al geprobeerd, en heeft dat het gewenste effect gehad, te ja, te neen?
ik denk te neen, anders hajje het al wel gezegd...
kan je die patch anders eens opslaan, en dan via internet opsturen, dan kijk ik effe, om te zien ikum ken fixxxe... :) oder etwas...

Ik was gisteren niet thuis dus heb niets kunnen testen. Vanavond probeer ik even die nieuwe aanwijzingen en kan ik ook die patch opslaan

Ik ben van een blanco-patch vertrokken in de Sylenth1 en heb meteen geleerd dat een bass eigenlijk vrij eenvoudig te maken is. Dit was mijn eerste lesje op vlak van echt zelf een sound te maken. Tot nu toe deed ik het steeds omgekeerd: aan een preset prutsen tot ik er iets anders van gemaakt had.

Ik heb 1 osc op sinus (en 2 octaven lager) en 1 osc op square gezet. De laatste echter maar met volume van 10% of zo. Gaf me toch net een ietsje extra kleur zeg maar. Wat gespeeld met VOL AMP voor de attack. Geen detune. WEL de retrigger knoppen want anders kwam er steeds een plokje aan het begin. Wat compressie, EQ en hele lichte distortion.

Het is nog niet echt wat ik zoek, maar ik ben wel blij dat ik voor de eerste maal echt van het preset-pad ben geraakt.

:geslaagd:

Nog bedankt voor de adviezen allemaal :okdan:

Ik ben van een blanco-patch vertrokken in de Sylenth1 en heb meteen geleerd dat een bass eigenlijk vrij eenvoudig te maken is. Dit was mijn eerste lesje op vlak van echt zelf een sound te maken. Tot nu toe deed ik het steeds omgekeerd: aan een preset prutsen tot ik er iets anders van gemaakt had.

Ik heb 1 osc op sinus (en 2 octaven lager) en 1 osc op square gezet. De laatste echter maar met volume van 10% of zo. Gaf me toch net een ietsje extra kleur zeg maar. Wat gespeeld met VOL AMP voor de attack. Geen detune. WEL de retrigger knoppen want anders kwam er steeds een plokje aan het begin. Wat compressie, EQ en hele lichte distortion.

Het is nog niet echt wat ik zoek, maar ik ben wel blij dat ik voor de eerste maal echt van het preset-pad ben geraakt.

:geslaagd:

Nog bedankt voor de adviezen allemaal :okdan:

Goed zo ;) Nog een paar keer met wat geluiden oefenen en dan heb je het wel snel onder de knie denk ik ;)

Vooral subbassen zijn niet al te ingewikkeld om te maken, omdat hier de frequenties tussen de 30-60hz goed vertegenwoordigd moeten zijn.. En laat een sinus daar nou net heel goed in zijn ;)
De meeste van dit soort bassen hebben een sinusachtige golfvorm als eindresultaat, omdat er niet al te veel harmonischen moeten zijn.

haha effe zitten knutselen. Vin ut 1 erg gaaf nr namelijk. geweldige sound
Heb dit in een uurtje in elkaar geflanst.
Let niet op de pprofi piano. Komt allemaal uit een electribe mx

Vind t zelf de bass aardig in de buurt komen maar mag nog wel wat meer pompen.

Attachments

• muy borracho.wav
    3,8 MB · Bekeken: 81
Back