AD633 ringmod met 9v voeding?

pigsnoot

Ingeburgerd
Heb hier al effe een AD633 liggen om een ringmod mee te maken, en had hier gelezen dat ie ook kan draaien op 9V? (normaal 15v)
Heeft iemand m al kunnen bouwen met één 9V batterij?
Zou super zijn , want ik ben niet thuis in het bouwen van voedingen en heb wat schrik van alles wat rechtstreeks in contact komt met 220v...
snap ook niet zo goed hoe je de voeding moet delen in +9v en -9v....
Schemas heb ik genoeg kunnen vinden, maar als iemand kan helpen met de voeding kan ik eindelijk aan de slag!
:okdan:

Hallo ..welkom in de wereld van de diy ;)
Dat je de ad633 wilt voeden met 9 volt kan nog wel eens lukken...zoveel zit die niet onder de 12 volt.
Dat je een batterij wilt gebruiken zal ook nog wel gaan [niet erg lang omdat je ook nog een paar transistoren nodig hebt om de boel wat te versterken].
Maar 1 batterij gaat zeker niet lukken omdat je ook een negatieve spanning nodig hebt ....dus in jou gevan -9volt.
Dus 2 batterijen is echt het minimum.
Kijk deze tread eens door https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=87382&highlight=ad633

Hey Thanx voor de quick reply!:halleluja
Het enige wat ik me afvraag is hoe ik dan die tweede batterij moet aansluiten om -9v te krijgen...Heb nog nooit iets gebouwd met een dubbele voeding/batterij....
Zou het ook lukken met een 9v-12v adapter? of heb je dan 2 adapters nodig?
sorry voor de shitty vragen, maar wil echt erg graag deze ringmod verwerken in een diy synth/CMOS/freak doos die ik aant bouwen ben...

Laatst gewijzigd:
Back