Akai S950 - Backlight vervangen - Hulp?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Na jaren heb ik weer zo'n oude knar thuis staan... alleen zonder werkend backlight. Ik wil een nieuwe El Foil erin zetten maar heb geen soldeerbout en geen solder skills.

Het is niet zo'n ingewikkelde klus begrijp ik:
http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=11&t=89778&start=0

Wie in Amsterdam kan me hiermee helpen als ik een nw baclight bestel?
Ik moet deze hebben neem ik aan:
http://www.midi-rakete.de/eng/preise.htm

Foil Type 8 w
EUR 25,00
AKAI S900, S950, ROLAND D550

Is dit die felblauwe btw? Ik heb midden jaren 90 een s950 gehad met fel blauw display, die wil ik nu ook wel weer...

Grts!

wat ik eigenlijk zoek is dus iemand die handig is met zn soldeerbout en die dat nieuwe el foil voor me kan vast solderen..

Liefst omgeving Amsterdam

Hoi,

Voor het vervangen van EL-foils heb je niet echt soldeerskills nodig. Je moet enkel twee contacten solderen en dat is niet moeilijk. Je hebt natuurlijk wel een bout en tin nodig. Het komt er vooral op neer dat je geconcentreerd moet demonteren om achteraf alles terug netjes te kunnen monteren. Een S1100 is heel makkelijk, dus zou ik er niet van verschieten dat een S950 ook niet echt moeilijk is.

Ik zou je best willen helpen en dat voor je doen, maar Antwerpen is nogal ver van Amsterdam verwijderd.

Mocht je niemand vinden en je ziet niet op tegen de afstand (gecombineerd met een dagje Antwerpen bv), dan zit ik er niets mee in om je te helpen.

Je ziet maar.

:doei:

Danny

Hey Danny, thanx voor je aanbod.

Antwerpen is net even te ver weg voor me.. -leuke stad overigens- mss dat ik zelf wel aan de slag ga met een soldeerbout dan als het niet zo moeilijk is..

Alleen het kopen van zo'n ding voor 1 klusje vind ik een beetje jammer..

[edit] ik zie dat een soldeerboutje 5,- kost - valt dus erg mee [edit]

Laatst gewijzigd:
Ik wil je best wel even helpen....pb me maar...ik zit in Purmerend.

Ik herinner me dat je vroeger stroomgeleidende lijm had waar zilver in zat. Bestaat dat nog? In dit soort gevallen erg handig.

Na wat speurwerk in verschillende topics hier op de site ben ik toch wat meer over die El Foils tegengekomen. Het lijkt er op dat je die vellen lichtfolie gewoon op maat kan snijden en moet lamineren.
Zou me niet verbazen als degene achter midi-rakete dit dus doet daarna verkoopt voor 25,-/stuk.

Laatst gewijzigd:
Weet iemand toevallig of Wolfgang van Midi Rakette op vakantie is ofzo?

Twee weken geleden 2 El-Foils besteld en betaald maar nog geen een reactie gekregen :-(

Back