• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

te Koop: Roland JX-8P

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

rdilago

Ouwe rot
Roland JX-8P Polyphonic Synthesizer
In zeer goed staat met slechts een paar kleine krasjes. Technisch 90% in orde,
de Aftertouch functioneerd niet! In geen enkel van de 3 standen (vibrato, brilliance, volume) of tenminste heel zwak op Vibrato. Aftertouch vind ik ook niet belangrijk.
Verder is het zeer netjes van buiten en binnen, keyboard is goed en klanken zijn goed. Fabriekspresets zijn weinig bruikbaar, bv slappe aftreksels van een piano.
Maar op de cartridge heb ik al een paar lekkere vette sounds.
Editen is zoals bekend wat lastig omdat je het nummer vd te editen parameter(staat overigens wel op het front duidelijk vermeld) in moet toetsen en met de Edit schuifregelaar kan je dan de waarde wijzigen. “Elk nadeel heb zijn voordeel” en moet je dus heel systematisch te werk gaan.
Met de meegeleverde editor is het al een stuk makkelijker en zijn patches makkelijk te verzenden en ontvangen zonder complexe sysex toestanden. Het schijnt zelfs mogelijk te zijn dat met bepaalde MIDI-controlers je de JX-8P parameters kan koppelen aan zo’n controler, dat maakt het al helemaal makkelijk. De originele PG-800 is zelfs veel duurder (min 350 euro) en moeilijk te krijgen.
Als je de Juno-6 of 60 te duur vind dan is dit misschien wat voor je. Ook zeer vette sounds!
De JX-8P zou dan ook wel weer eens in prijs kunnen gaan stijgen, gezien de Juno-s voor belachelijke prijzen (600) gaan en er niet heel veel in goede staat beschikbaar zijn.
De JX-8P is gebruikt door oa Depeche Mode, J-M Jarre en bv Europe (de leadsynth op The Final Countdown), and if it is good enough for them….

Ik koop regelmatig dit soort oude synths , knap ze dan weer op en verkoop ze weer.
Vind ik gewoon leuk om te doen en hoop zo te voorkomen dat ze verloren gaan.
De JX-8P mag dan ook weer naar een nieuwe eigenaar.
Inclusief:
- Memory cardridge
- Netsnoer
- NL Handleiding, English User Manual
Service manual als pdf op CD-ROM
- Patch editor v3.3 door Marc Schreier

Moet minimaal €275 opbrengen, voor minder gaat ie niet weg!
en dat is toch geen geld voor een synth.

ik hoop trouwens dit jaar ook nog bv. Roland JD-800, KORG DW-8000, Yamaha DX-7(II)
te kunnen leveren. Mocht je deze hebben en van de hand willen doen dan ben ik zeer geïnteresseerd. Ook in italiaanse synths bv, Bit99, Siel en crumar.

zelfde advertentie staat nu ook op Marktplaats.nl, met foto's
maar je kan mij natuurlijk altijd via e-mail vragen om meer.

rdilago@zonnet.nl

Verkocht op 11 mei,

maar hoe delete ik deze advertentie?
ben ingelogd maar heb toch geen mogelijkheid voor verwijderen

SLUITEN

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back