Roland Jupiter 6

http://link.marktplaats.nl/340102654

Wel een aardig prijsje dacht ik :)

d8 ik ook so
800.- leukman
bv de prophet 600 blijft ook nog steeds b est betaalbaar denk asjdie twee naast elkaar zet ze bets op elkaar lijken ..
en voor 1500 hebbie danleuke analoge poly bakken ..
metknoppen en midi
..
kzou t wel weten ask geld
had:halleluja

nieman hey800 jzsssss

effe lenen dan
lijktme dat soonbak met 2dagen verkocght is
gelooft iedereen wat iedereen zegt
:Pbeter

Te mooi om waar te zijn. 800 voor een Jupiter 6??? Heb gereageerd en tot nu toe, geen reactie. Heb mijn twijfels over de echtheid van deze advertentie. Wordt over tijdje gereserveerd en staat er dan nog een week. Er schijnen sommige mensen te denken dat je op deze manier de markt kunt foppen / manipuleren.

Effe update. De JP6 op MP staat nog steeds schaamteloos te koop.. en zoals verwacht nog steeds geen reactie van de verkoper.

Yep, ikke...ik probeer het altijd, je wil niet weten wat ik op die manier al wel heb kunnen kopen voor weinig. Maare deze duderino reageert inderdaad voor geen meter. Ik woon vlakbij en heb gemaild toen hij er net op stond, had maar 1 view maar niet nakkes noppes nada...

Ik ga er ook niet meer vanuit maar blijf me wel verbazen iedere keer weer. Soms zijn ze wel echt hoor, pas ook een MS20 weggegaan voor 700,- of 800,-
Die vrouw had dat ding samen met een partij andere dingen gekocht en ging nu verhuizen. Ik was net te laat, 1 iemand voor mij heeft hem weg gekaapt.

Maare iemand nog een Jup6 voor een leuk bedrag?;-)

Inderdaad, mooie deals zijn er gelukkig altijd nog. Net een Chroma polaris verkocht voor 800 euro op MP, was ook net te laat. Stond kennelijk al een tijdje maar had vandaag net zijn prijs verlaagd. Ik vanmiddag reageren... kreeg net een mailtje van hem dat ie verkocht is. Advertentie is nu ook verwijderd. Eerlijke advertenties bestaan gelukkig toch nog, en ja dus toch gewoon blijven proberen, je weet nooit. Schappelijke prijs voor een Polaris denk ik.

Ik vrees er een beetje voor.
Naar mijn denken zijn dit keer voor keer pogingen om de marktprijs wat naar beneden te drukken.

Je moet je niet vergissen dat wij met z'n alle die belachelijke prijzen hebben gemaakt het. Sommige mensen vragen nou eenmaal bedragen die reeeler zijn dan sommige van ons ervoor zouden geven. Kijk maar eens de verschillende verkoopprijzen van bepaalde synths van jaar op jaar.
Heeeeel veel is overprized. Een Juno60 1,5-2 jaar geleden en nu is echt een verschil van 200-300 euro! Over een jaar is die hype weer over en gaan ze weer voor 350,-...eerst was het de 106, nu vind iedereen die ineens dun en veel lager op de ladder dan de 60 en koop je deze dus ook goedkoper dan 2 jaar terug.
MS20's belachelijk hoog tegenwoordig, Fender Rhodes'n nu weer dalende maar zijn genoeg mensen die er belachelijk veel geld voor hebben betaald. Zo zijn er nog veel meer apparaten te noemen.

Die Polaris, Odyssey, Jup6 enz waren niet belachelijk geprijst maar goed...1500,- is eigenlijk belachelijk veel alleen zijn we dat met z'n allen gaan accepteren. Die Jup6 was 2 jaar terug toch ook veeeeel minder, niemand wilde die maar wel een 4 of 8.

Dat wij die prijzen maken, daar ben ik het volmondig mee eens.
Ik heb zelf net 1500€ neergelegd voor een Jupiter-6, dus het zou hypocriet zijn om mezelf hier tegen te spreken.

Uiteindelijk betaal je niet alleen maar voor het geluid of voor de mogelijkheden van zo'n synthesizer. Ook beschikbaarheid speelt hierin een grote rol (simpele vraag/aanbod). Over een hype zou ik niet meteen spreken. Voor mij is het kopen van een "vintage" synth steeds een investering. Ik weet dat ik het ding op latere tijd steeds aan dezelfde prijs of aan een hogere prijs weer kan doorverkopen. Áls ik dat al zou willen, natuurlijk.

Het is simpel:
- Je wil een synth: oké, dan betaal je er de marktprijs voor
- Wil je de marktprijs niet betalen: ook oké, maar dan kan je blijven wachten tot ze nóg duurder worden

Net een Odyssey voor 700 verkocht (niet aan mij, sniksnik), tenzij het een grappenmaker is.

is een lulverhaal..waarom zet je als ie al weg is "verkocht" in je advertentie? dan haal je hem toch weg.. het is voornamelijk iemand die denkt op een handige manier aan marktmanipulatie te doen.

Dat wij die prijzen maken, daar ben ik het volmondig mee eens.
Ik heb zelf net 1500€ neergelegd voor een Jupiter-6, dus het zou hypocriet zijn om mezelf hier tegen te spreken.

Uiteindelijk betaal je niet alleen maar voor het geluid of voor de mogelijkheden van zo'n synthesizer. Ook beschikbaarheid speelt hierin een grote rol (simpele vraag/aanbod). Over een hype zou ik niet meteen spreken. Voor mij is het kopen van een "vintage" synth steeds een investering. Ik weet dat ik het ding op latere tijd steeds aan dezelfde prijs of aan een hogere prijs weer kan doorverkopen. Áls ik dat al zou willen, natuurlijk.

Het is simpel:
- Je wil een synth: oké, dan betaal je er de marktprijs voor
- Wil je de marktprijs niet betalen: ook oké, maar dan kan je blijven wachten tot ze nóg duurder worden

Ik koop ook wat ik wil voor bedragen waarvan ik het er op dat moment voor over heb...maar dat het 'normale' bedragen zijn...mwuaaaaa

En oud en vintage zijn niet te verwarren he, en niet al die bakken zijn waardevast hoor, dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen. Niet alle bakken komen ook terug in een golfbeweging, wel de Jup8's Mini's en Prophet V's bijvoorbeeld maar de rest...ik heb zo mijn twijfels.

Maar verder helemaal mee eens hoor!

Ja man, ik bizar eigenlijk. Helaas is alles tussen de 1250,- en 1500,- normaal geworden het laatste jaar. Heb er helaas 2 voor minder mijn neus voorbij laten gaan...ik blijf het een mooie bak vinden.

Over de mooie deals bestaan nog. Maandje terug heel even advertentie gevolgd op MP. OBxa (4 stemmig) 999 en een Prophet Vs ook 999. Dude in Antwerpen, stond ook telefoonnummer bij. Hoorde later van een medeforumlid die hem kon dat de boel verkocht was en dus ook echte advertentie was.

oeii 1500 euro voor een Jupiter 6 ! ;{

hoop gel idd
maarja een ms20 oddy leveren t ook op
jp6 besst tofapparaat

maar omdat toch de leukere polysynths egt te duur [vvor mij zijn ] geworden ...hebk een alternatief ..gezocht
en gevonden in va
kheb nu een supernova ...48 stemmen
een korg z1...veeeel knobbies
en een kawai k5000 [jammer de w versie gaat me om de sounds ]
en eerlijk gezegd hebk daar geen jp 6 centen voor hoeven neer te leggen

dus ja je kant je zelf duur maken ...
en makkelijker vindt poly bakken toch meer iets watje egt in speelten klater bv filter modulaties / pitch bandjes / enso ...vi midi toevoegt

en ask bv een p5 / jp6 nog wat analoge poly bakken zou hebben [ax80/p600ofso ]
dan is die modulatie toevoegen lastiger te doen
vaker een one of recording ding

moet je nagaan, voor 1500 euro heb je 3 korg z1's

moet je nagaan, voor 1500 euro heb je 3 korg z1's

ho ho ho
ikzei nietdat beter is ...
watje wil
kheb denk veel poly waarde die ook heeeel analoog alike kunnen klinken ....
en kzei geeen 1500:engel:

asje t zo wil zien ...dan hebk byn a100 voices tsja

wilde eiglijk zeggen ga niet mee met de hype
wiljeiets byzonder
bvetaalje der voor ook

muziek maken kunje ook met een stokje en ...berenvel
:D
en mondharp
kost...?

Back