Sonar Festival

olafmol

[EXPANSIONS]
ola!

gaan er dit jaar nog meer mensen naar het Sonar festival in Barca? (www.sonar.es)

Olaf

Heb d'r alleen nog maar in een vliegtuig boven gehangen maar is het niet een beetje ver vanuit hiero?

Tenzij je de vakantie daar lekker met je krent in Salou of zo gaat zitten. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Heb d'r alleen nog maar in een vliegtuig boven gehangen maar is het niet een beetje ver vanuit hiero?

Tenzij je de vakantie daar lekker met je krent in Salou of zo gaat zitten. ;)

easyjet man..kost tegenwoordig geen kont meer.....en ik zit liever in het zonnige barcelona dan in een modderveld ergens in het zuiden des lands ;)

ik ben er in ieder geval dit jaar weer bij, nadat ik vorig jaar niet ben geweest....vondt het avondprogramma in de jaarbeurshallen van barca qua sfeer wat tegenvallen in vergelijking met het jaar ervoor....... dag-programma is altijd het meest experimenteel en relaxed....

Wat kost dat.....
Ik kan het niet vinden op de site....

Wel een hele gave line-up

je kan losse kaartjes kopen, voor zowel de avonden als de dag-programmas, of een passepartout.....bij het passepartout kan je ook weer kiezen voor een "gewone" of een "pro" variant, met de pro-versie krijg je toegang via een aparte ingang, minder lang wachten dus, een vette tas met goodies, en een eigen bar-gedeelte met wc's enzo wat vooral 's avonds erg prettig is als het erg druk is...... als ik me niet vergis is de pro passepartout rond de 120 euro.... losse kaartjes volgens mij 15 euro voor overdag en 35 euro per avond... zal het nog ff nagaan

Het is natuurlijk retegaaf maar als je alles bij elkaar telt incluis supergoedkoop vliegen ben je nog steeds flink pak geld kwijt. Niet dat zoiets je tegen zou moeten houden natuurlijk.

Of je moet daar ergens kunnen slapen, entree hebben versierd (via je slaapplaats bijv) en liften. Zo ben ik nl. ooit op Roskilde beland waar oa. Bjork ook te horen was. ;)

Maar festivals in het buitenland hebben toch iets meer omdat het gewoon metteen vakantie erbij is. :)

Jammergenoeg niet. Ik ga wel vrijdagochtend naar All Tomorrow's Parties vlakbij Brighton, engeland alwaar Aphex twin, Gescom, Can, Babyford, a guy called gerald, carl craig, shake, lfo, rhythm & sound dj's, drexciya dj enz.. optreden. Affijn, check de site zou ik zeggen, je wordt helemaal gek als je de line up ziet...tis wel uitverkocht...Oja, het is op een bungalow terrein, dus elke avond als we uitgefeest zijn kunnen we direct in ons bedje ploffen in ons bungalowtje, hehe :)

matoi

ps van de zomer is het alivefestival in belgie. Ik weet de lineup nog niet maar naast wat boerenrock is het daar wat electronische muziek betreft altijd goed toeven. Vorig jaar bijv. plaid, richard devine. Tis ook heel goedkoop.http://www.atpfestival.com/events/line_up.php?event=1

Yep, de tickets voor barcelona zijn al geboekt. we gaan het toch maar eens proberen. ik heb allebei de versies meegemaakt, 's avonds aan zee en, zoals deze, 's avonds in een grote expohal. dat was niet zo'n succes. veel te groot en masaal. maar ja, overdag is het erg lekker toeven in de macba en de line up is natuurlijk geweldig....

Ik ben vorig jaar naar het Alive festival geweest. dat was erg leuk. een hele vreemde sfeer, omdat het een gedeelt rockfestival is en electronica festival. bezoekers van diverse pluimage en natuurlijk het feit dat het in de middle of fucking nowhere is maakte het heel bijzonder.....

ah vet! nou we moeten dan maar een DSF hookup doen in Barca ;)

ik wou dat ik geld had om mee te gaan, vette line up :halleluja dsf goed aanwezig , jammer. Maar nieuwe gear en Lowlands zijn toch ook belangrijk

:mexico: have fun in espanja guys ... en denk aan ons die hier thuis ziten te meuren achter hun stoffige synthjes en mod

Een paar vraagjes:
Gaan er nog steeds een aantal synthforumbewoners naar Sonar?
Hoe gaat dat met het bestellen van een kaartje met creditcard, hoe lang duurt het voordat je het kaartje in huis hebt? Of kopen jullie het kaartje ter plekke? Heeft er iemand al enig idee wat de makkelijkste/goedkoopste manier is om daar te komen?

Origineel geplaatst door edfx
Een paar vraagjes:
Gaan er nog steeds een aantal synthforumbewoners naar Sonar?
Hoe gaat dat met het bestellen van een kaartje met creditcard, hoe lang duurt het voordat je het kaartje in huis hebt? Of kopen jullie het kaartje ter plekke? Heeft er iemand al enig idee wat de makkelijkste/goedkoopste manier is om daar te komen?

ja ik dus in ieder geval.... bestellen met creditcard gaat als ik het goed heb gewoon normaal..dus je gaat naar die website via www.sonar.es en dan krijg je een nummertje als alles goed gaat..dan kan je minimaal 24 uur van tevoren bij bepaalde adressen in barca met het printje van je bestelling en je legitimatie de kaartjes ophalen... dus er wordt bij mijn weten nix naar je toe gestuurd...beetje budget-air idee...

ikzelf heb net als de laatste keer weer een sonar pro passepartout gekocht....dat kost 115 euro voor 3 dagen en nachten.... voordeel daarvan is dat je die ter plekke daar kan ophalen op het sonar terrein de dag van te voren, en dat je bv aparte ingangen, barren en wc's hebt, wat vooral bij het avond programma dat erg druk kan zijn, heel erg prettig is, scheelt wachten ed.....

ik denk ernaartoe goedkoopst is rijden, maar wij gaan met easyjet vliegen, wel zo snel...kostte iets van 120 euro voor een retourticket.....

Olaf

Bedankt voor de tips! Als we elkaar tegenkomen daar drinken we een pilsje... :biertje:

Origineel geplaatst door olafmol
ik denk ernaartoe goedkoopst is rijden, maar wij gaan met easyjet vliegen, wel zo snel...kostte iets van 120 euro voor een retourticket.....

Daar kan geen auto tegenop volgens mij. Zie jij maar eens voor 120 euro heen en weer naar Barça te rijden....

Origineel geplaatst door edfx
Bedankt voor de tips! Als we elkaar tegenkomen daar drinken we een pilsje... :biertje: [/Q]

ik begrijp dat jij er ook te vinden bent? dan moeten we maar ff afspreken, lijkt me gezellig!

Nou, ik vertrek donderdagmiddag en ik heb m'n gsm bij me (06-41047672) dus bel maar ff en dan kunne we gaan :biertje:

AAAAarg, ik wil dolgraag naar Sonar....

En niemand van mijn vrienden kan tijd/geld vrijmaken op dat moment. Natuurlijk weten ze niet wat ze missen... ;{
Gaat er iemand met de wagen, waarin er nog een plaatsje voor mij overblijft? Kosten delen enzo...
Ik wil zelf ook wel rijen, maar dan moeten er minstens 2,3 mee.

hier dan een korte sonar review:

ten eerste, erg leuk om Edfx van het forum te ontmoeten...... was gezellie!
verder: leuke dingen gezien, helaas was het wel erg druk, lijkt wel alsof het elk jaar drukker wordt, voor mijn gevoel zitten ze nu echt over de limiet, zelfs een aantal dag-locatie events waren niet meer te bezoeken omdat het te druk was...bv miss kitten en de jaga jazzists..... maar de sfeer was nog steeds uiterst relaxed... hoogtepunten van de dagprogrammas: bugge wesseltoft de jazz-synth-god uit noorwegen die tekeer ging met vooral z'n prophet5, datarock die een vette wave/pop/electro/punk set met vette knipoog neerzetten, patrick pulsinger die vette electro stuff draaide ...... bier was ook lekker koud ;) toch wel schrikken om die grijns van richard d james ineens 2 meter naast je te zien.....

avondprogramma was donderdagavond alleen voor de pro's, een vet feest in een supermooie locatie met gratis champagne, omdat sonar 10 jaar bestond, als bedankje voor alle artiesten en participanten.....een selectie van DJ's en artiesten van de afgelopen 10 sonar's mocht daar een set van 25 minuten draaien met hun favo sonar platen..... was erg leuk omdat je niet wist wie er nu weer aan het draaien was, we vermoeden dat we in ieder geval jeff mills, dave clarke, gilles peterson, DJ krush en laurent garnier hebben voorbij horen komen..... vooral mills was vet met een dikke retro-set met oa kraftwerk en disco kneiters.....helaas was de opkomst nogal matjes....de pro's zullen wel blase zijn ;)

de volgende avond was het de beurt aan oa bjork (vette show met goeie visuals en vlammenwerpers, heel orkest met onvermijdelijke harp), mark bell van LFO, Krush, aphex twin etc..... ook 's avonds *erg* druk, deze keer moest je zelfs in de pro-area lang wachten bij de bar etc..... de sfeer van de mega-hallen is ook niet echt bevorderlijk voor de meeste acts, behalve de hardere stijlen dan.... goeie visuals weer, en ook erg goed geluid..behalve bij Mark Bell dan, die had op een of andere manier voor mekaar gekregen dat de boel in het laag flink distorte....... na die avond hebben we maar besloten om de volgende avond niet meer te gaan.......

gelukkig was er zaterdag-avond ook een leuk besloten feestje van de jongens van sonarkollektiv en dat was veel meer mijn pakkie-an...mooie soulvolle house met electronische invloeden...... erg gezellig dus....

mijn conclusie: te druk, te electronisch, te weinig soul, datarock en poppenkast, en toch weer ERG leuk en relaxed!....

Olaf

sonar-dsf.jpg

kleine DSF meeting op Sonar met EdFX en olafmol

sonar-people.jpg

overdag

Back