Sonar Festival

Aphex Twin nog gehoord of gezien? Was dat een dj-set of een live-set?

Ok, ik zal ook een kleien bijdrage leveren:

Sonar was overdag altijd een erg relaxed gebeuren met veel onbekende en experimentele acts. En 's avonds was het in ongezellige bonkige hallen. Dit jaar was de dag opzet veranderd. Meer podia, grotere podia en dus ook veel meer mensen. Sonar wordt is in ieder geval overdag uit z'n macba jasje gegroeid. Maar goed, toch wel een paar aardige dingen gehoord: Bugge was inderdaad erg goed, swingede de pan uit. Pole met Fat John (die helemaal niet Fat is....) was te gek, set van de spaanse dj Aitor Ronda was te gek, super minimale shit. Akufen was tof totdat de laptops crashte. Ricardo Villallobos en prefuse 73 waren ok. Safety Scissors was super.

Donderdag avond naar een avondje La Terrazza met Steve Bug en Martini Bros....was aardig, maar noet bijzonder. Heb Bug in de paradiso beter horen draaien. Vrijdagavond top optreden van Bjork (terwijl ik niet eens van bjork hou...), mega set van Richie Hawtin....overtrof alle andere sets die ik van de man heb gehoord, Afx was aardig, alleen heb ik alleen de ambient shit gehoord, terwijl ie later gabber en noise draaide geloof ik...
Zaterdag draaide meneer Mills het dak van de hallen....vet begin, mixtechnisch beter dan verwacht en na een uur de boel stil leggen en een half uur classics...ja, ja....de stofzuigers van joey beltram en Underground resistance kwamen oa voorbij....scan x was te gek, en het staartje van dj hell wat ik heb meegepikt was erg goed. Laurent garnier had z'n dag niet echt en draaide alleen rare oude classics. Op zondag helaas geen puf meer om naar de gigolo avond in de Moog te gaan...)

Tijdens het festival veel gemist vanwege drukte en dubbel programmering....al met al toch wel een geslaagde sonar...binnenkort ook foto's op m'n website.....

Back