Op zaterdag bij Feedback voor het eerste gespeeld op de Yamaha CP1 piano. Geluid vond ik echt super, prima basispiano klanken en ook de EPs vond ik goed. De dynamiek die je in je spel kan brengen - ook doordat je geen switching van samples hoort - vond ik super. Alleen aan het toetsenbord kon ik niet wennen in dat half uurtje; veel te licht. Bij echt snelle stukken, merkte ik dat je gemakkelijk gaat struikelen omdat ik toch een stukje weerstand miste. Helaas stond er geen CP5, dus het verschil tussen beide blijft mij niet duidelijk (zeker niet om het >2k prijsverschil te verklaren).
Toen ter vergelijking ook nog even op de V-piano gespeeld, en dat toetsenbord vind ik echt aanmerkelijk beter, veel meer een echt piano gevoel (alhoewel nog steeds licht). Alleen bij Roland vind ik het geluid echt prut - vooral als je wat meer forte gaat spelen, begint hij zo te "ringen"; echt niet natuurlijk. Maargoed, dat is smaak natuurlijk.. Daarnaast is de V-Piano toch ook weer een stukje duurder. De RD700 helaas nog niet geprobeerd; misschien is dat wel een beter alternatief.. (zelfde toetsenbord, maar samples, ipv modelling)
Anyway, een upgrade van mijn elektrische piano (Yam P120) is dus nog niet zo voor de hand liggend..
Toen ter vergelijking ook nog even op de V-piano gespeeld, en dat toetsenbord vind ik echt aanmerkelijk beter, veel meer een echt piano gevoel (alhoewel nog steeds licht). Alleen bij Roland vind ik het geluid echt prut - vooral als je wat meer forte gaat spelen, begint hij zo te "ringen"; echt niet natuurlijk. Maargoed, dat is smaak natuurlijk.. Daarnaast is de V-Piano toch ook weer een stukje duurder. De RD700 helaas nog niet geprobeerd; misschien is dat wel een beter alternatief.. (zelfde toetsenbord, maar samples, ipv modelling)
Anyway, een upgrade van mijn elektrische piano (Yam P120) is dus nog niet zo voor de hand liggend..
?
nouja zo gaat alles slecht klinken natuurlijk ;-)