Het welbekende Snap "skoewiek" geluid

bikkel

Everything is on the One
OK ik ben met een track bezig, en er is gewoon 1 geluid wat ik gewoon al de hele tijd er bij hoor. Nou zou je kunnen zeggen, pak gewoon een sample, en je maakt me daar ook blij mee, maar, liever zelf maken.

Het is zo'n hoog "skoewiek" geluid wat Snap vaak gebruikte aan het einde van een drumloopje steeds, dat gaf net dat extra stukje ritme wat het zo vet maakte.

Hoe maak ik zo'n geluid? Ik heb al zitten prutsen maar to no avail....

Ha die bikkel,

Is het niet toevallig dat "speelgoedbeestje" geluid.
Waarschijnlijk krijg je het zelfde geluid als je in een speelgoedbeestje knijpt.
Ik weet het is een maf verhaal maar ik denk dat dit het dichtste bij komt.

Groetzz

Euhh ja maar dan niet dat zeurderige leegloop geluid maar een ferme knijp in een rubberen eend zeg maar.

Nee het zal wel een vaag underground beestje zijn dat ze gesampled hebben.
Vast een limited edition ;)

skoewiek...??!?

Volgens mij is dat een soort open hihat met veel reverb erop

Of iets dat daar in de buurt komt.

Maar dan die lead van Snap (the Power). Dat is volgens mij een klein stukkie van een (distortion) gitaarriff. ERg origineel gevonden toentertijd.!:halleluja

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Maar dan die lead van Snap (the Power). Dat is volgens mij een klein stukkie van een (distortion) gitaarriff. ERg origineel gevonden toentertijd.!:halleluja

Dat kan ook wel met FM synthese hoor.

ff zonder dollen, ik denk dat je het geluidje gewoon ff moet samplen en dan langzaam afspelen,
waarschijnlijk heb je daarna wel een idee hoe ze het hebben gefixed.
De riff is zeker weten een gitaar sound want dat werd toen ook al veel in de underground gedaan luisrter maar eens naar 808 state cubik en een plaat als total confusion.

hmm die snap the power die kan ik zelfs met dat sampletje uit no son of mine maken. lijkt er aardig op. qua toonhoogte niet perfect maar geluid is wel het zelfde. ook gitaar.

dat squeekje denk ik idd dat t makkelijkste is bad-eentje samplen tot ie goed is

Origineel geplaatst door faab
ff zonder dollen, ik denk dat je het geluidje gewoon ff moet samplen en dan langzaam afspelen,
waarschijnlijk heb je daarna wel een idee hoe ze het hebben gefixed.
De riff is zeker weten een gitaar sound want dat werd toen ook al veel in de underground gedaan luisrter maar eens naar 808 state cubik en een plaat als total confusion.

Total Confusion van A hippy, a Homeboy and a Funky Dread was een soort van de eerste Industrial Strength release.

Right u are maar de plaat die op industrial verscheen was "start the panic",Confusion is uitgebracht op een engels breakbeat label.

Back