an1x/rm1x midi problemen

kapser

Ingeburgerd
Ik heb mijn an1x inmiddels aan mijn rm1x aangesloten. Dat werkt allemaal wel goed. Mijn rm1x maakt in ieder geval
geluid als ik een toets aan sla :)

Ik heb echter 3 problemen :

Als ik track1 selecteer op de rm1x kan ik gewoon via voice andere geluiden kiezen. Als ik dan in track2 wat wil inspelen
blijft de an1x met de voice van track 1 spelen. Als ik wat in track2 opneem door op de an1x in te spelen gebeurt dat met de voice van track 1. Bij het afspelen wordt wel gelijk de juiste voice ( die ik op de rm1x instel ) gebruikt.
Bij alle tracks speelt de an1x met dus de voice van track1. En dat wil ik dus niet. Ik heb op de an1x al continue de transmit channels aangepast, maar dat werkt ook niet.

Als ik in de midi filter sectie program change messages er uit filter ( door het vinkje weg te halen ) kan ik nog steeds
een PC doen met de an1x.

Af en toe blijft de rm1x doorklinken. Waarschijnlijk is er dan nog geen note off binnen. In cubase kan je alles resetten door op de stop knop te drukken ( dacht ik ). Op de rm1x werkt dit niet. Is uit en aan zetten de enige mogelijkheid ???

Ik heb even gezocht in wat nieuwsgroepen en daaruit kwam ook iemand die hetzelfde probleem ( van de track 1 ) en die had een roland xp30. Helaas stond er geen oplossing bij.

Is dit een standaard probleem bij de rm1x of zijn er ook mensen waar het gewoon goed werkt ( anders is er natuurlijk geen oplosbaar probleem ).

Ik heb versie 1.12. Ik heb even op rm1x.co.uk gekeken en daar werd vermeld dat ( naar hun weten ) alleen midi-out problemen zijn opgelost. De program change fout kan wel in die update opgelost zijn. Maar goed, misschien is er nog meer gefixt in die upgrade.

probleem deels opgelost. Ik had ook nog een atari met cubase tussen de an1x en rm1x hangen. Deze staat wel op thru. Alleen past deze toch wat in de data aan. Als ik de atari eruit haal, kan ik wel alle kanalen bespelen. Het licht dus aan cubase en of de atari. Iemand suggesties ?

rm1x -> s2000 ->(thru) an1x -> cubase -> rm1x

Back