[work in progress] Lost for Words

scarum

Ouwe rot
Hier een werkje in progress... Suggesties en feedback welkom! :)

Lost for Words

U hoort:
Roland TR-808
Roland TR-707
Roland Juno-60
Roland Alpha Juno
Yamaha CS-5
Sequential Circuits Pro-One
Korg PolySix
Korg Wavestation
Ensoniq ESQ-1

schitterende geluiden! Probeer wat meer met EQ te doen, het midlaag en laag zitten soms erg vol en wordt een beetje modderig.
Ernaast klink het nogal als een backing track, alsof de lead nog gemaakt moet worden, het is misschien teveel begeleiding voor iets wat er nog niet is.

laatste tip, let op je overgangen, doordat nogal wat geluiden doorklinken, clashen die geluiden nogal met de overgang van bijvoorbeeld refrein naat couplet.

Hey Jelle,

Dank je voor je tips! Ik was vergeten erbij te vermelden dat dit nog niet ge-EQ'd is en rechtstreeks uit de synths en drumbakken het mengpaneel uit komt. Er is nog niets aan de mix gedaan behalve levels en nog geen fx behalve een Vitalizer op de masterbus.

Je hebt zeker gelijk voor wat betreft het laag en het mid, de kick is samengesmeerd met de bassline en in het midden gaan er aardig wat lijnen door dezelfde freq's heen, nu vind ik dat persoonlijk voor het mid trouwens wel lekker om het niet al te veel te definiëren, zodat je een lekkere warme brei krijgt daar... Maar zoals gezegd, er is nog helemaal niets aan de mix gedaan.

Voor wat betreft dat het als een backingtrack klinkt, dat gevoel heb ik ook een beetje. Het is wel de bedoeling dat er een vocaltrack overheen komt, die het moet gaan dragen. Ik weet niet of ik er nog veel extra mee wil doen, voor wat betreft echt een lead synth... Dat "hoor" ik nu nog niet, kan ik me nog niet voorstellen, maar vind het zeker een interessant idee. Is dat ook wat je bedoelde? Nog een lead of denk je dat een vocaltrack het voldoende zou kunnen dragen? Wat vind je verder van de structuur? Mist er nog iets?

Het is vooral de overgang van refrein naar couplet, waar ik inderdaad te maken krijgen met de decay/release van sommige sounds, die door blijven klinken. Nu zit daar al een kleine ruimte tussen en vond ik het niet storend, omdat het net op tijd weg sterft om plaats te maken voor het couplet. Ik maak uit je woorden op dat jij het nog té veel vindt doorklinken?

Dank je voor je reactie en leuk te horen dat je de sounds digt! :D

ik vind het zelf zeer geschikt voor een zangpartij! Maar er moet og eg veel aan de mix gedaan worden, misschien een idee om later een andere mix te posten? Er zitten nu zoveel dingen elkaar in de weg dat het voor mij moeilijk is om het geheel soms te horen.

Over couplet -> refrein, soms kunnen lange decays wel, maar omdat het couplet met een totaal ander akkoord begint dan het refrein eindigt is het in dit geval niet wenselijk dit zo te laten.. gewoon afkappen die meuk ;)

de akkoorden partij lijkt me iets te laag ingespeeld, al kan eq hier zeker helpen, wordt erg ondefinieerbaar.

1 ding wil ik erg graag weten, wat zit hier een verschikkelijk mooie bas in! zo laag en diep, maar toch strak, die bas in de coupletten, wat is dat?

Ik zou zelf minder akkoorden gebruiken in het refrein zoals ie nu is, maar met vocalen kan dit allicht veel beter klinken.

EN nu valt me pas de 'lead' op in het refrein.. denk ik..haha

ik zou iig zeggen ,ga zo door, en blijf muziek uitpoepen!

Back