pitchen

Beatbrother

Stamgast
Hey,

Ik heb eens een vraagje i.v.m. het pitchen van een nr.

Ik heb een nr gemaakt waarvoor al 15 zangeressen thuis zijn komen inzingen, maar bijna
iedereen heeft er problemen mee omdat de meeste het nr niet echt aankunnen.

Daarom zou ik het nr bv. 1 semi-toon naar onder willen pitchen, maar het lukt me niet om
dit goed te laten klinken ...

Op welke manier zou ik dit het beste kunnen doen ...

Zou het niet mogelijk zijn om dit te doen zonder dat iemand er iets van merkt ?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen, want het begint echt wel een probleem te worden ... :confused:

Thnx guys,

Greetz Bart !

Met Roland's Variphrase zou het alvast kunnen.

Maar ik vermoed dat er ook nog andere manieren bestaan om dit te bereiken.

Origineel geplaatst door 6 trak
nummer ff down transposen (qua midi data)... simpel toch? 8)
En sample loops dan?

Plus iets in een andere toonsoort spelen wekt een hele andere sfeer op..

Ik had ook gedacht ...

Het nr 1 naar onder pitchen ...
Laten inzingen en dan de stem 1 omhoog pitchen en dan op het originele nr zetten ...

Zou het lukken ?? :confused:

Het gaat qua midi, maar ik het nu nodig qua audio ...

Ik heb het al geprobeerd in Soundforge ....

Pitch shift -1

Maar dan kun je daar ook nog kiezen tussen Music, Speech, Solo Instruments, ....

het geeft allemaal wat ander resultaat, maar je hoort dat eraan geklooit is ... =(

Greetz Bart !

Origineel geplaatst door 6 trak
- nummer transposen (midi) audio tracks trager afspelen en dus het tempo van je totale song ook vertragen...
- zangers laten inzingen...
- vervolgens alles weer 'opschroeven'...
- klaar

Ik heb geprobeerd te pitchen, maar dan de snelheid te behouden, maar dan hoor je het gewoon dat er aan gewijzigd is ... :o(

Dus pitch down doen, met de snelheid ook naar beneden ...

zangeres trager laten inzingen ...

Dan terug alles omhoog pitchen ...

En dan zou alles in orde moeten zijn ... ?

Ben eens benieuwd wat het gaat geven ... ;o)

Greetz Bart !

ga je vader abraham en de smurfen naar de kroon steken? of alwin & the chipmunks? ;)

maar serieus, volgens mij kan je een nummer veel beter om de stem-range van een zanger/zangeres schrijven ipv andersom..... dus herschrijven die track, zeker als bijna niemand em kan inzingen..of als dat geen optie is iemand vinden die wel goed in die range kan zingen

Olaf

ik bedoel dus gewoon je audio trager afspelen zoals een sampler dat normaal gesproken ook doet... maar dat snapte je al? :)

geen rare shit dus, de zangeres zal dus het heel iets trager inzingen... na het 'opschroeven' gaat de stem dus iets hoger maar ook sneller klinken... erg simpel allemaal dus... 8)

Laatst gewijzigd:
Steinberg Voice designer? Daarmee kun je je waves pitchen en met formants klooien.
Ik heb hier nummers doorgegooid als test, en het wil wel , de kwaliteit is niet subliem.

Maar 6trak's oplossing lijkt me het beste.

...En anders is er nog altijd helium...

Origineel geplaatst door olafmol

maar serieus, volgens mij kan je een nummer veel beter om de stem-range van een zanger/zangeres schrijven ipv andersom..... dus herschrijven die track, zeker als bijna niemand em kan inzingen..of als dat geen optie is iemand vinden die wel goed in die range kan zingen

Olaf

Da klopt ... het beste is om een nr voor iemand te schrijven, maar ja ...

Ik had het nr geschreven en het gewoon eens laten inzingen, door een demo-zangeres ...

Kheb het nr dan eens binnengegooid bij de platenfirma en ze vonden het heel goed ...

ze hebben het nr dan ook meegenomen naar de MIDEM in Frankrijk en nu is ondertussen Spanje, Engeland, Duitsland, ... al geïnteresseerd, maar er moet een andere stem opkomen ...

Nu spreken we van eind januari ...

Sindsdien ben ik op zoek gegaan naar een goede zangeres, maar tot nu toe nog niemand gevonden die zelfs maar in de buurt komt waarnaar ik toe wil gaan .... =(

Tja ... daarom begin ik dan ook een beetje te twijfelen aan het nr ... maar ja ... een goede zangeres moet da kunnen zingen ...

Misschien als laatste optie : Zelf inzingen !!! 8)

Greetz Bart !

Origineel geplaatst door Beatbrother
Da klopt ... het beste is om een nr voor iemand te schrijven, maar ja ...

Ik had het nr geschreven en het gewoon eens laten inzingen, door een demo-zangeres ...

Kheb het nr dan eens binnengegooid bij de platenfirma en ze vonden het heel goed ...

ze hebben het nr dan ook meegenomen naar de MIDEM in Frankrijk en nu is ondertussen Spanje, Engeland, Duitsland, ... al geïnteresseerd, maar er moet een andere stem opkomen ...

Nu spreken we van eind januari ...

Sindsdien ben ik op zoek gegaan naar een goede zangeres, maar tot nu toe nog niemand gevonden die zelfs maar in de buurt komt waarnaar ik toe wil gaan .... =(

Tja ... daarom begin ik dan ook een beetje te twijfelen aan het nr ... maar ja ... een goede zangeres moet da kunnen zingen ...

Misschien als laatste optie : Zelf inzingen !!! 8)

Greetz Bart !

weet de platenfirma niemand?

Eeeh ik zie het probleem niet??!!

je kan toch alle tracks waar ALLEEN MIDI-noten lopen 2 halve noten naar beneden transponeren ?!!

Alles wat met drums en loops te maken heeft laat je intact...die hebben geen toonhoogte..

Je hoeft alleen de melodie, akkoorden en baslijn tracks enzo te transponeren in Cubase, dan blijven de drums hetzelfde!!:stupid

Origineel geplaatst door Bass
...Je hoeft alleen de melodie, akkoorden en baslijn tracks enzo te transponeren in Cubase, dan blijven de drums hetzelfde!!:stupid

...tenzij hij ook gebruik maakt van gesample-de loops incl. instrument dinky's... maar dah week nie

* had 6 trak dan toch gelijk vanaf het begin...? 8)

Origineel geplaatst door Bass
Eeeh ik zie het probleem niet??!!

je kan toch alle tracks waar ALLEEN MIDI-noten lopen 2 halve noten naar beneden transponeren ?!!

Alles wat met drums en loops te maken heeft laat je intact...die hebben geen toonhoogte..

Je hoeft alleen de melodie, akkoorden en baslijn tracks enzo te transponeren in Cubase, dan blijven de drums hetzelfde!!:stupid

1) Dan krijg je een heel ander gevoel bij de plaat hè ...

2) Je kunt het nie gewoon selecteren en -2 semitonen doen ... komt nie altijd uit

3) Ik ben het nr nu al maanden gewend op die toonhoogte en dan is het moeilijk wennen aan iets anders hè ...
=(

4) zeker als je weet dat er zijn die het nr zo kunnen zingen ... dat is frustrerend om die nie te vinden ... :confused:

Greetz Bart !

Back