Handige tip voor ilock problemen op KVR audio

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Vanmiddag installeerde ik opnieuw Hybrid3, die stond nog niet bij m'n plugins en dan werd tijdens de installatie gevraagd of ik PACE wilde installeren, da's een anti piracy progje van ilock.
Ik gaf geen toestemming en gelijk werd de installatie ongedaan gemaakt.
Opnieuw geprobeerd en nu wel toestemming gegeven en dan moet je na installatie een restart doen en jawel; een blauw scherm met de tekst; "we ran into a problem" en wat ik ook deed niets hielp meer, ook niet via de geavanceerde opties waarin je kan repareren.
Ik had nog geen herstelpunt want ik heb deze pc nog maar kort en moest dat nog doen dus ook dat kon niet meer.
Ik heb nu een AMD based pc, misschien dat dit een probleem geeft want hiervoor altijd windows based pc's en nooit een vastloper met ilock, ik had er in het verleden wel over gelezen.

Na een tijdje kwam ik op een link naar KVR audio en daar vertelde iemand dat als je een windows installatie cd of usb gebruikt dat je dan via shift en f10 cmd kan openen en dan notepad en op die manier de C schijf in kan en daar vindt je in de map drivers in System32 de tpkd systemfile, die verwijder je en en ja start opnieuw op en jawel; ik kreeg weer gewoon m'n windows te zien!
Dat was wel ff een opluchting want ik had met herstel ook niet meer de mogelijkheid om dat met behoud van bestanden te doen en ik zag me al een halve dag bezig met van alles opnieuw te installeren.
Hier de link voor het verhaal, in de derde post wordt beschreven hoe je het oplost; https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=555476

Back