Studiologic Numa Nano ervaringen?

L56

I can has synthsaiser?
Is er iemand hier op het forum die een Studiologic Numa nano in z'n bezit heeft (dan wel de numa of numa nero) en die z'n ervaring daar mee wil delen?

Ik ben opzoek naar een USB powered master keyboard (dus met zones, splits, whatever) voor m'n softsynths en eigenlijk lijken de numa's de enige serieuze kandidaten. De nano vooral omdat hij nog redelijk betaalbaar is.

Waarom usb powered? Omdat ik allergisch ben voor kabel kluwes. Ben er voor onder behandeling geweest, maar ongeneesbaar verklaard.

Hier in Eindhoven zou Feedback ze verkopen, maar natuurlijk hebben ze weer niets op voorraad en aangezien je daar altijd zo hartelijk verwelkomd wordt met enorme desinteresse (als ze daar tenminste tijd voor hebben omdat ze te druk zijn met je te negeren), zoek ik het daar ook niet meer.

Misschien weet iemand een adresje in de buurt van Ehv de Gxte waar 1 van deze modellen ter demo opgesteld staan?

Alvast bedankt!

(Oja, alternatieven van M-Audio, CME of de Akai MPK88 zijn me bekend, maar heb ik geen interesse in.)

Een oude post, maar toch even een kick.
Ik ben aan het kijken naar een lichte, maar wel piano feel masterkeyboard.

Ik heb een Doepfer LMK2+ geprobeerd en dat is zeker een optie (of een PK88 van doepfer).

Maar ik ben ook wel benieuwd naar de Numa Nano. Weet iemand hoe hij speelt? Hij heeft een ander fatar keyboard dan de doepfers (die trouwens nu een revisie krijgen...) Kent iemand het TP/100LR keyboard van Fatar?

Dus ik ben op zoek naar een review :).

ik wilde dus een Numa Nero kopen, maar ik las daar slechte berichten over, vandaag zag ik dat de firma toolman ze niet meer leverde tot nadere orde. andere type zo als de nano zou wel oke zijn.

Ik heb een numa nano gekocht bij Thomann. Eerst de b-stock, scheelde toch meer dan 100 euro. Maar daar was de lage A van stuk. (stond niet in de omschrijving... :( ). Maar goed. Kon 'm natuurlijk gratis terug sturen.
Nu gewoon een nieuw exemplaar gekocht. Die moet nog binnen komen.

Maar ik vind 'm erg fijn (en erg licht!). Speelt beter dan de Doepfer (oude met TP10 keybed dacht ik. Niet de TP40 die ze er nu in stoppen).
En de orgel optie is ook lekker. Net als bij de nord stage ex. (bijvoorbeeld). Je hoeft de toets maar een halve cm in te drukken en je speelt een heerlijke B3. Bovenin is het gewicht ook vrij laag van de toetsen, dus dat speelt prima voor mij.

Ik ben tevreden met de numa nano iig.
Ook het display is heerlijk. Gewoon lekker zelf programmeren en koppelen aan Mainstage en Pianoteq. Helemaal prima.

Ik heb een numa nano gekocht bij Thomann. Eerst de b-stock, scheelde toch meer dan 100 euro. Maar daar was de lage A van stuk. (stond niet in de omschrijving... :( ). Maar goed. Kon 'm natuurlijk gratis terug sturen.
Nu gewoon een nieuw exemplaar gekocht. Die moet nog binnen komen.

Maar ik vind 'm erg fijn (en erg licht!). Speelt beter dan de Doepfer (oude met TP10 keybed dacht ik. Niet de TP40 die ze er nu in stoppen).
En de orgel optie is ook lekker. Net als bij de nord stage ex. (bijvoorbeeld). Je hoeft de toets maar een halve cm in te drukken en je speelt een heerlijke B3. Bovenin is het gewicht ook vrij laag van de toetsen, dus dat speelt prima voor mij.

Ik ben tevreden met de numa nano iig.
Ook het display is heerlijk. Gewoon lekker zelf programmeren en koppelen aan Mainstage en Pianoteq. Helemaal prima.

fijn dat hij zo goed werkt:)
vandaag kreeg ik het advies om in plaats van de numa nero de numa nano te kopen.
ja nu ik dit lees word ik wel weer blij:) ik had al even de hoop opgegeven na de ervaringen die ik las over de numa Nero, en een winkle die ik even vroeg om feedback beaamde bepaalde problemen met de nero.
voor zo een bedrag verwacht je wel wat goeds, en het is er niet bij eentje maar allemaal, vreem dat ik hier in dit forum er niets over lees.
maar goed, ik ben blij voor jou dat je lekker kan spelen op je numa.

John.

Back