Boss DR220A/E vs. Roland TR606

phochos

Berliner School Artist
Als je de Boss DR220A/E en Roland TR606 naast elkaar plaats (ik heb ze alledrie in bezit gehad, alleen de DR220E nog over) vind ik de Boss DR's er positiever uitkomen dan de Roland TR606. De TR606 komt nogal blikkerig over, terwijl de Boss DR220A en E (resp. acoutische drums en electronische drums) goede geluiden bevatten. Het enige positieve aan de TR606 is dat je tijdens het spelen de ritmes kunt veranderen door aan de realtime knoppen te draaien.8D

Sorry hoor,
maar dat kun je niet menen! De TR-606 is puur analoog kwa opgewekte klanken, zo'n beetje de laatste van zo'n soort, en die andere, heb ik ook, hebben samples, klinken okee, maar de vergelijking gaat gewoon niet op...

DR220A/E vs TR606

DR220A/E vs TR606

Origineel geplaatst door Imipolex
Sorry hoor,
maar dat kun je niet menen! De TR-606 is puur analoog kwa opgewekte klanken, zo'n beetje de laatste van zo'n soort, en die andere, heb ik ook, hebben samples, klinken okee, maar de vergelijking gaat gewoon niet op...

Ja hoor, dat meen ik wel. Ik heb in 1987 een bandje opgenomen met een TR606. Als recensie kreeg ik door dat ik beter een andere drum had kunnen nemen, want de TR606 werd omschreven als een ritmeblikje.=(

Re: DR220A/E vs TR606

Re: DR220A/E vs TR606

Origineel geplaatst door phochos
Ja hoor, dat meen ik wel. Ik heb in 1987 een bandje opgenomen met een TR606. Als recensie kreeg ik door dat ik beter een andere drum had kunnen nemen, want de TR606 werd omschreven als een ritmeblikje.=(

Ja goed okee. Dat was ie destijds ook. Maar nu is ie de laatst overgebleven betaalbare om te bouwen analoge drumcomputer. Zie de 606-mod samples in de desbetreffende thread...

606 /boss

606 /boss

Origineel geplaatst door Imipolex
Sorry hoor,

dit kan toch niet ,iemand die een 606 gaat vergelijken met een lowbudget
sample drummachientje van boss
als je drums wil dan dan kan ik je 10 betere drummachines geven,....
de 606 is gewoon een karakter /electro bak
volledig analoog looks good sounds even beter,...
kijk maar eens hoeveel platen er of echte 606 sounds of 606 samples gebruiken ,
dit gaat van radiohead ,tot orbital tot nine inch nails
basta 606 is een fijn bakkie
en als je er vanaf wilt [de 606dan] ik hou me aanbevolen ,.......

Sorry maar ik vergelijk een tb303 toch ook niet met een mondharmonica, dit is echt totaal iets anders vind ik....

gr. Mario

Iedereen z'n mening..

Iedereen z'n mening..

Iedereen heeft zo z'n mening.. waarvoor immer respect.. maar ik snap niet helemaal waar je heen wilt met je verhaal (phochos).

Lijkt me gewoon als grap bedoeld, gewoon ff stangen ...... althans dat hoop ik voor phochos

Ach, persoonlijk vind ik het 'wel lachen'

:D

Re: Iedereen z'n mening..

Re: Iedereen z'n mening..

Origineel geplaatst door CraZ
Iedereen heeft zo z'n mening.. waarvoor immer respect.. maar ik snap niet helemaal waar je heen wilt met je verhaal (phochos).

Ik wilde de DR220A/E vergelijken met de TR606, omdat men destijds het geluid van de TR606 (die ik dus in 1987 gebruikte) te blikkerig vond klinken. Toen ik een DR220A in 1988 aanschafte, hoorde ik die wanklanken niet meer!!!!!8)

Hehehe.... no hard feelings hoor:D

Was van mijn kant inderdaad als grap bedoeld!

gr. Mario

Back