Wat haal ik uit een juno 106?

Ik vraag me nog steeds af waar het geluid uit 'Amsterdam waar lech dat dan' nou uit kwam.

Haha :) dat vraag ik me nu ook al jaren af. D'r zit in ieder geval flinke distortion op.

Maar voor de hardcore sound. Dat idd de Rolands, (alpha) juno's, JX-en etc. Ik heb Jeroen Flamman eens live zien 'zagen' ;) met een JX-3p.

Ik heb ff een topicje geopend op het neophyte.nl forum daar hangt ie vaker rond (Paul Elstak, 1 van de Euromasters).

ik heb inmiddels alle juno nu gehad begonnen met de 60 toen 106 een tijdje gehad maar door geld gebrek en later ruimte gebrek heb ik een MKS50 (juno 2 in Rack) en Naar mijn mening kan je het bste een juno 6/60 kopen deze klinkt gewoon heel breed en heel rauw.. als je geheugen niet belangrijk is de 6 de beste keus samen met een midi to DCB converter
de 106 klinkt wat dunner maar absoluut niet onaardig, maar daarkomt bij dat die nogal eens wat mankementen vertoond (kappotte filters en zo) de juno 2 is veel veelzijdiger door een aantal aanpassingen in onderandere de lfo en iets andere ADSR dan de andere juno
maar ik zou gaan voor de rauwe juno 6/60

Juno 2 rond de 800-1100 gulden, Juno 1 (kleiner toetsenbord, geen velocity en aftertouch maar dat ontvangt ie wel) 600-900 gulden, de MKS-50 (rackversie) 500-800 gulden.

De PG-200 is de programmer waardoor je alle functies als een slider hebt, ik verwacht dat je er meestal meer dan 500 gulden voor moet betalen, maar je hebt hem niet perse nodig. Het is een simpel ding, maar als je van knopjes houdt kun je het beste kijken of hij samen met een Juno wordt verkocht, los kom je hem namelijk nog minder vaak tegen.

Hou er wel mee dat je maar een aantal geluiden na kunt maken uit die tijd met een Alpha Juno.

Zo ver ik weet heeft de juno-6 geen dcb en ook geen cv/gate. Wel kits te koop bij kenton.

De programmer voor de alpha's is de pg-300. De 200 is voor de jx-3p/mks-30.

Ik heb ook een mks-50. Heel makelijk te programmeren via ecitors op de pc. Er is ook een virtuele pg-300...

PG-300 is het inderdaad. Daar heb ik niet zo'n behoefte aan als ik zie wat er voor gevraagd wordt. Kijk voor 100-200 gulden is ie leuk om te hebben maar meestal kost ie net zoveel als de Juno zelf.

Via Sounddiver of speciaal voor de Juno ontworpen programma's kun je er prima mee uit de voeten. Alleen Sounddiver lijkt te werken onder Windows2000 trouwens.

"Wat haal ik uit een juno 106?"

bob303vs909 haalt er meestal defecte chips uit.

...
...

(okee lo-fi, niet meer posten met bier op.)

ok ik heb wat van die 80017A chips gevonden
ze kosten 60 €uro incl verzend kosten
wil je meer info moet je me maar persoonlijk mailen anders kopen de handelaren de boel in een keer op

hier in nederland kosten de chips ongeveer 90 €uro dus 60 € is niet duur

Ik heb zelf dus geen Juno, maar ik heb de tip doorgegeven aan bob303vs909. thanks.

Hey Bam,

hier op de mks-50 site staan 2 editors, waaronder de pg-300 emu. Kijk maar onder "pc".

bij mij werkt ie prima onder w2k. Maar het is inderdaad niet echt een mooi programma. Wel functioneel en daar gaat het toch om ;)

En ik heb nog een 3e editor bijgevoegd. Kan je ze allemaal proberen.

Veel plezier,

Bas

Back