Arp 2600

Status
Please reply by conversation.
Saint eric is mijn Soloist op aant knappen en daar zit dezelfde Moog filter in als de early 2600's!! Blij mee.

Ik heb een zwart-oranje ARP 2600 met zowel het 4012 ( "moog" ) als het 4072 ( ARP ) filter en het verschil is echt minimaal. Er is een verschil in key-tracking eigenschappen, dat is enigzins hoorbaar maar voor de rest....
Ondanks het minimale verschil heb ik meestal het 4072-filter aanstaan. Reden is dat daar minder "DC-offset" inzit. Deze mod is trouwens door Saint Eric ingebouwd, audio-path upgrade, DC-offset-correctie etc etc.

Zie de foto, links het 4012-filter rechts het 4072 filter. Het 4072 filter heeft natuurlijk de gecorrigeerde weerstanden erin zitten.

Attachments

• P1040567a.JPG
    P1040567a.JPG
    141,1 KB · Bekeken: 97
Mijn favoriete Arp is de Odyssey MK3 waarschijnlijk komt dit door het super filter wat er in zi.

Meende hier aan daar vernomen te hebben dat een Odyssey een min of meer uitgeklede versie (met 2 ipv 3 osc) van de 2600 was, in ieder geval dezelfde componenten en natuurlijk niet modulair.

Meende hier aan daar vernomen te hebben dat een Odyssey een min of meer uitgeklede versie (met 2 ipv 3 osc) van de 2600 was, in ieder geval dezelfde componenten en natuurlijk niet modulair.

Uiteindelijk is al het Arp spul redelijk inwisselbaar. Axxe, Odyssey, 2600 etc delen veel dezelfde submodules in meer of mindere mate verbeterd door Arp.

Mij interesseert het nooit zo veel welke filters of VCO's types er in een Arp zitten want ze klinken wat mij betreft allemaal te gek. Nog nooit een slecht klinkende Arp in mijn bezit gehad.

Waarom vind jij Ralph de MKIII zo geweldig, alleen om dat specifieke filter.
Gek, ik vind toch echt de MKI de best klinkende, en met mij vele anderen.
Dacht toch echt dat de MKIII het minst gewild was?
Maar ik wil daar eigenlijk in deze topic niet verder over uit speculeren, zoals ik al zij, deze topic ging over de 2600, toch ;)

Waarom vind jij Ralph de MKIII zo geweldig, alleen om dat specifieke filter.
Gek, ik vind toch echt de MKI de best klinkende, en met mij vele anderen.
Dacht toch echt dat de MKIII het minst gewild was?
Maar ik wil daar eigenlijk in deze topic niet verder over uit speculeren, zoals ik al zij, deze topic ging over de 2600, toch ;)

De MK1 klinkt erg rauw en ongetemd, vaak technisch ook niet zo solide.
De MK3 heeft een scherper en strakker "hifi" achtig filter. Ik vind de MK3 mooi door ontwikkeld en beter van kwaliteit.
Ik heb alle Odyssey gehad en de MK3 in goede staat verkoop sneller dan een MK1. Dus of ze minder gewaardeerd worden hmm i dunno. Volgens mij voornamelijk internet talk.

De Oranje 2600 is wat mij betreft ook de beste, om het maar even in 2600 sferen te houden.

De grey meanie is toch de eerste en zeldzaamste versie van de 2600, en daarna komt toch de zwart/witte en als laatste de zwart/oranje?

De grey meanie is toch de eerste en zeldzaamste versie van de 2600, en daarna komt toch de zwart/witte en als laatste de zwart/oranje?

Opt internet etc worden keuzes gemaakt op basis van zeldzaamheid, ik maar onderscheid op basis van bouwkwaliteit, functionaliteit en inzetbaarheid.

Best gaaf een hele oude 2600, ze brengen veel euries op maar geef mij maar een moderne en betrouwbare oranje 2600. En believe me die klinkt als een klok!

Opt internet etc worden keuzes gemaakt op basis van zeldzaamheid, ik maar onderscheid op basis van bouwkwaliteit, functionaliteit en inzetbaarheid.

Best gaaf een hele oude 2600, ze brengen veel euries op maar geef mij maar een moderne en betrouwbare oranje 2600. En believe me die klinkt als een klok!

En de oranje 2600 is zeeer gewild! Ik heb er een gehad en heb als enige van alle synths die ik heb verkocht spijt dat ik die verkocht heb.

Status
Please reply by conversation.
Back