Arp 2600

Status
Please reply by conversation.
2600
even een volgorde.

1 Blue Marvin.
2 Grey meany
3 grijze tonus met moog filter
4 grijze arp met arp filter
5 zwart oranje met arp filter

Ik heb een grijze G cleff logo met 4012 filter, zouder er na het tonus logo geen meer gemaakt zijn met moog filter denk je?
Kvind mijne wel superstabiel hoor :okdan:

Kan kloppen wat je zegt.
Ik dacht dat er ook verschil in componeten zat maar het kan natuurlijk ook allen in de layout van de front liggen.

ARP sucks!! Mede door de faders. Brakke kwaliteit. ARP is qua bouw 1 van de minste, dat wordt nooit vermeld. Als de faders zo stroef worden, dat ze in gebruik bijna breken, klopt er iets niet aan het ontwerp. Vind de klank van bijv. een Axxe ook niet spectaculair. Geef mij maar een CS15/CS30/Pro-one/prodigy, etc. Gebouwd als een tank.

Van mij zeg je dat ik praat zoals de wind staat.
En jij nu dan, eerst zij je elders dat je de zwart/oranje Odyssey MKIII de beste en mooiste vond, en nu zeg je weer dat je de witte MKI ook wel ''cool'' vind.
Jij vaart dus met elke stroming mee, vind je wel beetje een slijmbal ;)
Kijk dus uit met je uitspraken over anderen, want zelf ben je er dus ook niet vies van Ralph :eureka:

Gast ik vind veel dingen ok maar om als slijmbal uitgescholden te worden zie ik niet zo zitten. Doe effe normaal joh.

(mening, iets wat kan veranderen in de loop der tijd, persoonlijk verbonden)

Blijkt maar weer eens dat uitspraken als "de mooiste/vetste/beste/doe effe normaal" vage begrippen zijn!

Heel leuk dit forum, in plaats van technische informatie te delen vinden het jullie (niet allemaal, ik ga niet beginnen veralgemenen*) het leuker om elkaar te dissen.

*er zijn hier al een aantal leden waar ik al enorm heb bijgeleerd waarvoor dank!

Heel leuk dit forum, in plaats van technische informatie te delen vinden het jullie (niet allemaal, ik ga niet beginnen veralgemenen*) het leuker om elkaar te dissen.

*er zijn hier al een aantal leden waar ik al enorm heb bijgeleerd waarvoor dank!

Op een of andere manier is dat een algemene eigenschap van fora.

nee hoor...dat is een algemene eigenschap van het internet ;)

Om even terug te komen op de arp 2600
Er is een kleine mod op mijn arp maar ik weet voor geen meter waar het voor dient.
In de beschrijving staat er :
The owner adds: 'also, since its been in my possession the op amp modification was done, replaced with LM311.

meer "het lot " van ralphvanzeel.
als ie niet met de een het probleem heeft , dan wel met de ander.
misschien wat minder kwistig omgaan persoonlijke toespelingen make tav je medeforumleden ralph,
of je gewoon wat minder dik maken gast.
gewoon 'n tip. maakt het forum voor eenieder wat relaxter.

ARP sucks!! Mede door de faders. Brakke kwaliteit. ARP is qua bouw 1 van de minste, dat wordt nooit vermeld. Als de faders zo stroef worden, dat ze in gebruik bijna breken, klopt er iets niet aan het ontwerp. Vind de klank van bijv. een Axxe ook niet spectaculair. Geef mij maar een CS15/CS30/Pro-one/prodigy, etc. Gebouwd als een tank.

dan kun je er altijd nog hardstyle mee gaan maken:dubbel:

ARP is overhyped???

De sound van ARP is mega muziekaal en stabiel. Echt een domme uitspraak!
Wat pas overhyped is is een syrix.

Ik vind dat het bij een synth niet alleen om de klank moet gaan, het totaal maakt iets een goede synth. Zelfs een goedkoop phonic mixertje uit die tijd heeft nog betere kwaliteit faders. Ik vind de veelziijdigheid aan te maken klanken van een Arp niet uitgebreid in tegenstelling tot bijv. een CS15 of CS30

oja en de jupiter 8 is overhyped vind ik.

let me guess: alles wat je (nog ) niet hebt, en wat prijzig is, is overhyped ?
de prijzen zijn hoog voor vintage analoge synth's zijn ze , behoudens een korte tussenperiode , ook altijd geweest. zal toch wel z'n redenen hebben , ook als een instrument veelgevraagd is . ook tegenwoordig kost een goedklinkende 8 stemmige Analoge , degelijke synth een behoorlijk bedrag. digitaal is goedkoper. en als je ook nog een oudere zeldzamere analoge synth wilt , dan betaal je daar minstens zoveel voor als voor een ,ook kwalitatief goede, nieuwe analoge synth.
als je er niets aan vind is je eigen smaak, of onderbouw het eens met argumenten, misschien wordt het dan duidelijker.

Status
Please reply by conversation.
Back