Yamaha Yc 45d

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

303zalig303

gebruikte oscillator
Heb deze gescoord op ebay.
Ding gaat aan maar komt geen geluid uit. Normaal want de dinconnector van het volumepedaal is totaal verroest plus de kabeltjes hangen los van.

Nu, weet iemand hoe deze kabeltjes op de din-connector zijn aangesloten/ kan iemand dat checken voor mij ?

Ik neem aan als dit in orde is dat de machine normaal zal functioneren.

(wat een mooi orgel trouwens :) )

gr
r

Weet iemand of deze orgels werken als het volumepedaal niet insteekt ? Zo ja dan zit ik met een dieper probleem..

Hoi,

Volgens de schema's moet hij er tussen zitten.

Het staat serieel zeg maar, Orgel -> volume slider -> expresion pedaal -> E jack

In de pedaal zit een lampje, doet deze het ?

Heb nu vooral een brom die uit men orgel komt maar dat komt door een slechte nieuwe din aansluiting die ik heb gemaakt.
Ik hoor het geluid van het orgel wil in de verte dus het ding is zeker niet kapot !

In mijn pedaal zit geen lampje. :)

In mijn pedaal zit geen lampje. :)

Aan de binnekant zou een lampje moeten zitten.

Dat werkt niet met een potmeter maar een lampje en een lichtsensor die je dichter of verder van elkaar doet met de pedaal
Het is een 24v lampje 5Watt

Meestal als het lampje het niet doet dan staat ie vollaan, maar dat kan bij deze andersom zijn.

Het pedaal is in ieder geval nodig. Het zou ook kunnen dat een van de stoppen voor het pedaal door is geslaan en vervangen moet worden, anders gaat het lampje niet branden.

Stephen

Ik ben trouwens verward met die din connectie. Er zijn twee blauwe draadjes, een witte, een rode en een stukje losse metale draad. Ik ken de volgorde gewoon niet in hoe ze aan de din moeten vast gesoldeerd worden.. De manual helpt mij daar precies ook niet echt uit..

Nu ben ik echt lost
Men aarding brom is weg, neem aan dat ik dus alles goed heb gesoldeerd, maar er komt niks van geluid uit het toestel. :?

Misschien kan iemand de bijlage in een juiste din connectie uitleggen.. 8D

Attachments

• Afbeelding 19.png
    Afbeelding 19.png
    162,9 KB · Bekeken: 75
Op die tekening staat een photo-resistor CDS
Geen lampje, geen licht, veel weerstand, geen geluid....
Of jij bent de gelukkige eigenaar van een andere pedaal ;-)

Ding ziet er zo uit:

LDR.jpg

Of gelijkaardig

Verwacht de volgende draden uit je orgel

Aarde (losse metale draad ?)
signal in
signal out
+12v
-12v

Je kan niet lopen gokken, dat gaat zo fout.

Even meten dus, de 12v opsporen
binnen kijken welke naar de jack loopt (dat is signal out)
de andere is signal in.

Volgens de service manual zijn de hemels-blauwe voedingspanning en rood en wit signaal. niet vertrouwen, meten is weten

Wit gaat naar de volume slider, rood naar de jack

suc6

:erm: oké i fucked it up
draden zijn gisteren per ongeluk tegen elkaar gebotst na solderen terwijl hij aanstond. maakte een vonkje, maar wist niet dat dit erg is.
vanavond (gisterenavond dus) proberen meten, maar niks stroom kunnen meten

ohneee... ;{

weet iemand waar ik de zekering kan vinden, ik denk dat die gesprongen is en dat het probleem daar ligt

Zoeken :erm:, en je zit in Europa dus 0.5A zekering niet 1A

Weet je echt dat je dit zelf wil doen :? meer basic dan de zekering kan het niet worden.

Ga avondschool elektronica volgen als je diy dingen wil doen,
Zonder een minimum basis kunnen we niet verder.

weet iemand waar ik de zekering kan vinden, ik denk dat die gesprongen is en dat het probleem daar ligt

waar ik hem kan vinden in het apparaat he :D
de plek waar ie gelokaliseerd is in de enorme bak met al zijn verdiepingen

hij ligt open en wil eerst checken of de zekering nog inorde is

Hint:

Kijk eens naar tekening 40 PU (power unit) van de service manual

:biertje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back