Synth voor G-Funk geluiden

unknowner

Stamgast
heey SFers

Ik zoek een synth om G-funk geluidjes te maken, en dan bedoel ik nadrukkelijk de hoge toontjes die werden gebruikt in de gouden hip hop jaren (voorbeeldje)

Heeft iemand suggesties over kwaliteit en prijsklassen?

Alvast bedankt :)

bijna iedere synth kan het wel

Dopeste zijn Minimoog (Nu Mini Moog Voyager) of Studio Electronics SE1x (heb er zelf 2 van)

De Studio Electronics ATCx is ook wel leuk ding voor dit soort leads (hoewel 3 oscs leuker voor dit soort sounds)

iedere workstation heeft ook wel lading van dit soort sounds (denk aan fantom, motif, m3 etc)

Mijn keuze gaat uit naar de SE1x (stuk goedkoper dan minimoog voyager en klinkt ook dik gewoon). Denk dat je die nu voor rond de 1400 moet kunnen vinden nieuw.

Als je nou een Studio Electronics SE1x koopt heb je de dikke basslines er ook bij :P.

Nee, even serieus, elke synth die een optie heeft om monofoon te spelen, een zaagtand of sinus heeft en een portamento-optie kan dit. Goedkoper dan de SE1x/ATC: Alesis Ion.

edit: shit, had sneller moeten typen.

bedankt voor de reacties iedereen!

de micromoog lijkt me wel interessant, alleen vraag ik me dit af.

zit er ook een glide functie op? want meeste van die synth geluiden hoor je duidelijk een glide er op, en ik denk ook als het zonder die functie is dat het dan niet precies het zelfde klinkt.

micromoog, hoe leuk dat ding ook is, lastig in goeie staat te vinden

bedankt voor de reacties iedereen!

de micromoog lijkt me wel interessant, alleen vraag ik me dit af.

zit er ook een glide functie op? want meeste van die synth geluiden hoor je duidelijk een glide er op, en ik denk ook als het zonder die functie is dat het dan niet precies het zelfde klinkt.

heeft glide ja
en heeft een leuke ribbon control voor ultra gevoelige manuele glides :)

Voor dit genre is de Korg MS2000(B) te gek ook! Onderschatte bak en erg dikke sounds kan je er uit halen. Alles G-Funk tot P-Funk

nouw Grouphome, ik moet eerlijk zeggen dat de bass van die synth zeer lekker is. alleen moet ik eerlijk zeggen dat je meer de nadruk had kunnen zetten op de hoge synth toon. maarja dat is mijn mening.

Maar voor de rest vind ik het super strak klinken, ik ben zeker onder de indruk.

iedereen hartelijk bedankt en ik sta altijd open voor verdere suggesties!

Back