Oude interviews May, Saunderson, Atkins, etc.

OnAcid

Slager van Schiedam
http://www.forcefield.org/recycle.html

ks.jpg

ah die familie zal er weer eens niks mee te maken hebben ... zucht

"My brother's an engineer, used to do stuff for Brass Construction and Skyy, so he knows a lot about the technology. I always call him up before I get a piece of equipment. Technology's moving so fast, there's so much equipment it's crazy. We talk it over and he'll say 'Wait! Don't get that 'cos two weeks from now there's this coming out which is even better.'"

Origineel geplaatst door Shivah
prachtig om te lezen

veel respect voor de 3 musketeers:)

ik wed dat half "house"makend nederland ze nog eens niet kent,eigenlijk wel sneu...

Detroit :halleluja

(vooral respect voor derrick may... de beste set die ik ooit heb mogen meemaken!)

ik wed dat half "house"makend nederland ze nog eens niet kent,eigenlijk wel sneu...

Vreemd genoeg zegt dat vaak ook meteen genoeg over de kwaliteit van producties
van onderhavige onwetende "house makers"...

:r

toch erg dat ze zo vergeten worden...

klopt. Maar het leven gaat door SH, het leven gaat door... :D

Ik heb ooit het boek "the history of house" gekocht. Dat is een verzameling van interviews uit verschillende Engelse bladen. Veel interviews met producers (Frankie Knuckles maar ook Kraftwerk) en een overzicht van de "belangrijkste"gear zoals 303, 808, MMT-8, DX100, sqd1 enz.

Kempster, Chris (Editor): History of House, Sanctuary Publ., London, UK, 1996, ISBN 1-86074-134-7 (in English), describes the development of house music in USA and Europe and UK with their producers and remixers and has a chapter about technology (electronic stuff)

cool... ff lezen...

kan er altijd wel inspiratie/ideeën uit halen...

ik wil toch nog 2 andere noemen:
Reaching out with Jeff Mills
Mills interview November 1998

Deze meneer misstaat niet in dit rijtje, en doet zeker niet onder voor de pioniers...

2e interview laat technisch wat te wensen over, ingescanned en zo'n tekstomzetter had ie gebruikt en nooit opgeschoond zoals ie wel zou doen...:erm:

Tot zover mijn verhaal, ik heb een leuk weekend voor de boeg dus 8~

ja maar ff stilstaan bij de pioneers is niet verkeerd,ze verdienen gewoon een hoop credits

absoluut

toch erg dat ze zo vergeten worden...

Maarre.... de laatste tijd hoor (letterlijk) je toch weer wat van de drie heren.

Juan Atkins zijn Model 600 release werd goed ontvangen, Derrick May maakte
een zeer smakelijke cd/dubbel 12" met System 7 en released allerlei nieuw materiaal
van jong talent op Transmat.

Kevin Saunderson schijnt een trotse huisvader te zijn, en op zijn KMS label komen
ook nog dingen uit.

en waar zijn flashin folwkes ,baxter enzo gebleven? maken die nog iets?

Volgens mij releasen die nog wel een wat op Tresor tegenwoordig...

Laatste recente 12" (2002) die ik van een van de "pioniers" kocht was een
plaat van Anthony "Shake" Shakir. Met hem schijnt het overigens lichamelijk niet zo goed
te gaan aangezien er bij hem een zeldzame spierziekte is geconstateerd.

beetje offtopic.

Maar ik heb eens een remix op plaat gehad door derick may gemaakt van innercity's praise.
Ik ben dat ding al jaren kwijt,heeft iemand of kent iemand deze plaat?

Maar ik heb eens een remix op plaat gehad door derick may gemaakt van innercity's praise.
Ik ben dat ding al jaren kwijt,heeft iemand of kent iemand deze plaat?

Yep, i know it. Jammer dat je 'm kwijt bent. Makker van me heeft 'm liggen. Trouwens Innercity is zo ongeveer door alle grootheden geremixed: Reese, FSOL, Leftfield, Altern 8....

En ff ontopic: Derrick May is er mede verantwoordelijk voor dat ik nu met zoveel synths zit opgescheept ( ;) ) thuis... Zijn optreden in Roxy (R.I.P.) heeft me de das omgedaan.

En kent iemand de remix van May's Strings of Life.... van wie o wie.....? Fantastische remix.... maar wie maakte 'm ook alweer?????? Was dat dan weer Saunderson....??

Back