Midi-controller Axiom pro 49

djtyn

Nieuwkomer
Goedendag allemaal,

Ik heb onlangs een Midi-controller Axiom pro 49 gekocht. Ik gebruik hem voor Fl studio xxl 7. Nu wil ik de play, record, foward, rewind, loop en stop knoppen gebruiken in Fl. Op youtube staat dat je enigma moet downloaden om deze functie's te laten werken. Ook heb ik op m-audio.com gekeken en enigma gedownload maar krijg ik het niet voor mekaar. Wie kan mij hiermee helpen?
Groeten, Martyn.'

Is er een reden dat je nog met zo'n oude versie FL werkt? (updates zijn tenslotte gratis) Kan me zo voorstellen dat dit soort dingen inmiddels allang opgelost zijn in nieuwere versies.

Het is mij ooit gelukt, echter ging na verloop van tijd mijn Axiom dubbele midi-on/off commando's uitzenden, dus heb ik het weer moeten stopzetten.

Het is niet zo eenvoudig, ik heb ooit ergens een of ander sysex (dacht ik) bestandje gehad, dat ik in het geheugen van de Axiom moest laden, ik dacht via enigma. Hoe het precies ging ben ik helaas vergeten.

Inmiddels bij FL 9.1 is het nog steeds omslachtig om het te realiseren, voor zover ik weet, terwijl het zo simpel had kunnen zijn. Maargoed. De normale buttons krijg ik ook niet gelinkt aan buttons in FL, dan kan ik 1x een button in FL aan (of uit)zetten, maar daarna niet meer uit (of aan)..

EDIT:

Op het Image-Line staat beschreven hoe het zou moeten werken, in FL7. Met wisselend resultaat.
Inloggen op het forum met je Image-Line account en checken: http://forum.image-line.com/viewtopic.php?t=10639. Zie vooral de post van J.O.
Anders staat het hier ook: http://www.glitched.org/stuff/

Laatst gewijzigd:
Is er een reden dat je nog met zo'n oude versie FL werkt? (updates zijn tenslotte gratis) Kan me zo voorstellen dat dit soort dingen inmiddels allang opgelost zijn in nieuwere versies.

Waarom vraag je dit? Klinkt een beetje suggestief, maar ik kan het ook fout hebben hoor:)

Hallo,
Ik heb talloze pogingen gedaan maar ik krijg het niet voor mekaar. Enigma gedownload, maar zie dat de software alleen voor de axiom is en niet voor de axiom PRO. Wie kan mij vertellen in etappe's ( ben nog niet bekend met midi) hoe ik stap voor stap de play, stop, foward, rewind, loop en record in moet stellen? Wie mijn kan helpen en dat alles werkt stort ik 10 euro op zijn bankrekening! Want ik ben het zo zat om mijn kostbare uren hier aan te verspillen,
Ik dank jullie zeer vriendelijk!
Groeten, Martyn.

Tering, anders stel je je vraag 36 keer.

On-topic: cannot help you sorry

Zie je PB,

maar verder: ik heb her en der gelezen dat het pas vanaf FL8 echt lukt..dus waarom stap je niet over, naar inmiddels FL9?

Ja het is een uitdaging hoor, denk dat niemand mij kan helpen.....

Ik heb Fl 7 een paar jaar geleden gekocht, ik heb geen idee wat Fl 9 producer edition eigenlijk kost? is er eigenlijk wel een producer versie van 9? Ik zie alleen maar de standaard versie...

denk je dan dat als je een nieuw topic aanmaakt, het dan wel ineens bij iemand te binnen schiet?

of; google je suf, of wacht wat langer..

het vervuild het forum enorm, en het helpt je probleem niet sneller oplossen.

Ik snap dat je het probeert, maar het word hier als onzinnig en vervuilend beschouwd.

haha, groeten

Waarom vraag je dit? Klinkt een beetje suggestief, maar ik kan het ook fout hebben hoor:)

Je zou het suggestief kunnen opvatten, maar het was een serieuze vraag omdat volgens mij FL7 ouder is dan de Axiom en daardoor misschien wat "kennis" mist over de Axiom, die inmiddels in FL9 wel ingebakken zit. Maar getuige het antwoord van Bob is het nog steeds niet lekker geïmplementeerd.

Ik heb Fl 7 een paar jaar geleden gekocht, ik heb geen idee wat Fl 9 producer edition eigenlijk kost?.

FL upgrades zijn gratis, dus FL9 kost je niks (als je upgrade naar dezelfde uitvoering tenminste). Ik ben zelf ooit begonnen met FL4.5 Producer Edition (in 2004).

is er eigenlijk wel een producer versie van 9? Ik zie alleen maar de standaard versie..

Ik heb 'm, en gewoon via de upgrades, dus je zou zeggen van wel (en hij staat ook gewoon in hun shop).

De producer edition staat gelijk in het zicht op de volgende link:
http://flstudio.image-line.com/documents/what.html

Verder gaat het nog steeds niet zo van 1-2-3 en done! helaas. Het kan wel, maar het is nogal omslachtig. FLStudio ondersteund de benodigde MMC commands vanaf FL8, maar vanuit de Axiom is er geen voorgebakken preset voor FL helaas, waardoor men er zelf een beetje mee aan de gang moet gaan (en wat nou niet echt inspirerend werkt).

Aan de andere kant vind ik het van Image-Line jammer dat ze die transport knopjes niet gewoon even een rightclick > link to controller optie geven zoals de overige knoppen wel hebben. Dan was het in 1 minuut gepiept.

Back