Welke MIDI-controller?

excalibur

Ingeburgerd
Ik ga de hobby eens hernemen en ben aan het uitkijken naar een USB MIDI-controller. Ik wens dit te gebruiken in combinatie met Reason.

Mijn vereisten: compact ( om het zonder veel gedoe te kunnen opbergen) en niet al te duur.

Ik twijfel tussen de Akai MPK25 en de NOVATION REMOTE 25SL MKII . Misschien ook de M-AUDIO AXIOM PRO 25 maar die ziet er zo wit uit. :D

Welke zouden jullie nemen en waarom? Of zou je een andere nemen en welke dan?

Alvast bedankt voor reacties. :halleluja

Wil je het apparaat ook meeslepen of on the road gebruiken: Akai mpk
Wil je perfecte en eenvoudige instelmogelijkheden: Novation SL mk2 (Automap)

Zelf heb ik een SL 49 mk2, geen moment spijt van gehad.

Ook overwegen waard: Novation Nocturn 25 (automap, en bevat het zelfde FATAR toetsenbord als de SL mk2)

Bedankt voor je reactie :okdan:

Ik heb deze genomen: Novation Remote 25SL MKII

Novation-Remote-25SL-MKII.jpg

Via een website 288 € inclusief (gratis) levering.

Dit zou mijn exacte titel ook worden, maar zal de situatie eerst beschrijven:

Ik ben gitarist en bassist, wil nu meer uitbreiden met synthsounds. Om te proberen heb ik Animoog gekocht via de iPad. Deze sounds bevallen zeker wel en kunnen zeker een rol spelen in de band waar ik nu mee bezig ben. Een MIDI controller/keys wil ik gebruiken om de iPad aan te sturen, deze evt uitbreiden met andere synth apps.
Om modules in de toekomst niet uit te sluiten (DS Mopho, Moog Minitaur, etc..) lijk me deze investering wel een erg leuke.

Tot nu toe mijn oog gevallen op:
- Akai MPK serie
- M-Audio Axiom Pro (ik houd wel van goed toetsengevoel)
- Novation Impulse

Het kan zowel een 25 keys worden als een 49. Wat zijn jullie ervaringen, met name degenen die met een 25 begonnen zijn... ga je jezelf er na verloop van tijd aan ergeren of niet? Het doel voor mij is om baslijnen mee te grooven, een keer een melodietje, maar in eerste instantie niet meer dan dat.
THanks!

Back