Ik snap dat je heel graag een kant er klare VSTi oplossing wilt zodat je lekker weinig moeite hoeft te doen om exact dit geluid te krijgen.
In deze moet ik je teleurstellen door te zeggen dat dit niet kant en klaar uit een VSTi is verkregen, maar het hoogstwaarschijnlijk het werk van een echte gitaar is. Helemaal geknipt en redelijk wat distortion / overdrive.
Het is allemaal begonnen met deze (overigens waanzinnige) track:
Op 1:17 hoor je het gitaartje. Dat is een sample van een oude plaat, welke ze compleet aan gort hebben geknipt.
Van deze track is een David Guetta mashup gemaakt (love won't let me go) en zodoende kwamen ze terecht bij de opvolger hiervan, Love is gone. Hierin wilden ze overduidelijk zo'n zelfde gitaar-riffje hebben, dus hebben ze dit zelf ingespeeld.
Nou goed, wil je nu toch persé een gitaar VSTi die een beetje deze sound kan benaderen, check dan Steinberg Virtual Guitarist eens. Daarmee + wat fx kun je deze sound redelijk makkelijk immiteren.
(in track wilden ze blijkbaar ook dezelfde sound neerzetten, maar hier klinkt deze wel erg synthetisch...)