Op zoek naar een gitaargeluid

Sirrom

Digitabeet
Vaak zit ik op dit forum de diverse topics te lezen en ik moet zeggen ik steek hier en daar wel wat op van de diverse topics, dank daarvoor iedereen.
Nu heb ik zelf even een topic geopent want ik ben eigenlijk op zoek naar de soun dat begint op 19 sec. in het youtube clipje
Weet iemand uit welke vst-i dit guitarrifje(of dat ook heet)?

Het zou ook gewoon een patch uit een hardware synth kunnen zijn..................
De wereld bestaat (gelukkig) nog steeds uit meer dan alleen VSTi's.

Waarom zoek je niet gewoon een geluidje op dat er een beetje in de buurt komt, en ga die verbouwen tot je hebt wat je wilt? Dat is ook veel leuker én leerzamer dan zo'n out of the box fabriekspresetje.
Trouwens denk ik, dat als het al een VSTi is, veel muziekanten die ook flink verbouwen, omdat het niet is wat ze willen, of er een eigen stijl/sound aan mee willen geven.

Bedankt voor je uitleg, uiteraard is het beter om het zelf te fixen.
Misschien heb ik het ietwat verkeerd uitgelegd.
Ik zoek eiegenlijk een vst-i die dit soort gitaarinvloeden heeft.
Volgens mij een elektrische gitaar sound.

Kijk voor de bassgitaar heb je bijv. de trillian.
Maar ik zoek dus iets voor bovenstaand.
Dus niet de exacte sound(al is dat wel leuk om te zien waar deze gitaar vandaan komt).

Doe niet zo gek man Gijs, wie bespeelt er tegenwoordig nog een instrument met van die snaren, dat is allemaal vsti tegenwoordig.

Speel eens met 2 blokgolven waarvan 1 een octaaf hoger is dan de ander en speel eens met de pulswidth en het filter. Beetje distortion erover en volgens mij kom je dan al aardig in de buurt.

Speel eens met 2 blokgolven waarvan 1 een octaaf hoger is dan de ander en speel eens met de pulswidth en het filter. Beetje distortion erover en volgens mij kom je dan al aardig in de buurt.

is een blok golf geen soort distorsie.

te gek voor woorden deze vraag

Sorry Gijs, maar ik kon niet anders!:engel:

Sorry Gijs, maar ik kon niet anders!:engel:

Ik mag hopen dat je niet mijn vraag bedoelt?
Er mag toch gerust een vraag gesteld worden of er een plugin/vst/vst-i bestaat die gitaar geluiden in zich heeft?

Ik heb het youtube filmpje er alleen uitgepakt om te laten horen om over welk gitaarsound het gaat.

Ik zou niet weten waarom dit dan te gek voor woorden zou moeten zijn.
Mocht dit wel zo zijn en dat laat ik dat maar aan de moderators over, en mogen zij dit topic sluiten.

Ik snap dat je heel graag een kant er klare VSTi oplossing wilt zodat je lekker weinig moeite hoeft te doen om exact dit geluid te krijgen.

In deze moet ik je teleurstellen door te zeggen dat dit niet kant en klaar uit een VSTi is verkregen, maar het hoogstwaarschijnlijk het werk van een echte gitaar is. Helemaal geknipt en redelijk wat distortion / overdrive.

Het is allemaal begonnen met deze (overigens waanzinnige) track:

Op 1:17 hoor je het gitaartje. Dat is een sample van een oude plaat, welke ze compleet aan gort hebben geknipt.

Van deze track is een David Guetta mashup gemaakt (love won't let me go) en zodoende kwamen ze terecht bij de opvolger hiervan, Love is gone. Hierin wilden ze overduidelijk zo'n zelfde gitaar-riffje hebben, dus hebben ze dit zelf ingespeeld.

Nou goed, wil je nu toch persé een gitaar VSTi die een beetje deze sound kan benaderen, check dan Steinberg Virtual Guitarist eens. Daarmee + wat fx kun je deze sound redelijk makkelijk immiteren.

(in track wilden ze blijkbaar ook dezelfde sound neerzetten, maar hier klinkt deze wel erg synthetisch...)

Leer gitaar spelen, daar heb je ook nog wat aan...

8~
Mijn punt is, met een VA (al dan niet VST) kan je ook al aardig in de buurt komen.
Helemaal als je sounds layert want dan kan je opsplitsen in een layer voor het percussief gedeelte, de "tokkel" of aanslag, en een layer voor de naklank. Dezelfde aanpak als het synthetiseren van een piano.
Een clean gitaar is het moeilijkst, maar eentje met delay, phaser en/of distortion moet zeker wel lukken. Effecten werken als citroen op een niet zo verse vis 8o)

Nu, dat is voor als je voor de uitdaging kiest en zelf nog iets wil bijleren.
Daarnaast bestaan er natuurlijk samplers die je als VST kan inladen. Maar dat boeit me niet zo.

Gaat het je om het ritme of de groove van een gitaar, probeer dan eens Rob Papen RG.

Laatst gewijzigd:
Back