Motorgeluid electrische auto's

Ursamajor

Pompen met die Bass
In een artikel op Tweakers staat dat fabrikanten van elektrische auto's zelf het geluid mogen verzinnen dat de auto maakt bij lagere snelheden. Zo zijn ze beter te horen voor overige verkeersdeelnemers en dat scheelt weer ongelukken.

Wat voor geluid zouden jullie maken? Iets a la Jetsons of een X-Wing?
Wellicht leuk om in deze thread allerlei motorgeluiden te verzamelen!

TS trapt af...
Alleen nu nog even niet... Zit op mn werk en heb hier geen synth bij de hand ;)

Het geluid van een windorgel lijkt me wel wat.

DWGMR30.jpg

Dat ingebouwde geluid is niet nodig, ik ga gewoon met Bebot op mijn iPhone naast de bestuurder zitten.

Attachments

• Bebot_motor.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 102
Haha lachen die bebot! Vooral dat terugschakelen op het eind is meesterlijk :D

Het geluid van een F-16 misschien? Dan gaat iedereen echt wel aan de kant volgens mij :D

Volgens mij nog een hele kunst om een geluid te maken dat zowel solide en futuristisch (passend bij het merk auto) klinkt, maar niet irritant is.

Toen ik dit las moest ik meteen denken aan de laatste die hard film van bruce willes. Plus Irobot, In beide films hoor je een zoemend geluid wat een beetje weg heeft van een ferrari met een dikke demper.

ik zou een scheet laten en die loopen en dan het toerental koppelen aan de toonhoogte.

Dan moet je die scheet wel door een katalysator laten voor het broodnodige realisme.

Het probleem met motorgeluiden is dat ze altijd zo gejaagd klinken, daar worden we agressief van in het verkeer. Daarom: de JazzMotor :maffia:

Attachments

• Jazz_motor.mp3
    804,5 KB · Bekeken: 99
Gijs, je bent geniaal! :)

's Ochtends naar 't werk, vanaf starten t/m aankomst:

Last edited by a moderator:
In een artikel op Tweakers staat dat fabrikanten van elektrische auto's zelf het geluid mogen verzinnen dat de auto maakt bij lagere snelheden.
fijn... dat is net wat de wereld nodig had, nog meer geluidsvervuiling. Je houdt je hart vast voor de "creatieve" vondsten waarmee ze ongetwijfeld gaan komen.

Philips Senseo.... of anders een Korg Electribe (speciaal voor Gijs; die dan tegen de vangrail aanknalt).

Zo, eindelijk mijn geluidje... Het is dat die D-beam niet zo vloeiend klinkt, maar hij rijdt wel soepel ;)

Attachments

• motorgeluid.mp3
    623,6 KB · Bekeken: 98
fijn... dat is net wat de wereld nodig had, nog meer geluidsvervuiling. Je houdt je hart vast voor de "creatieve" vondsten waarmee ze ongetwijfeld gaan komen.

helemaal mee eens; hebben we eindelijk de kans om van verkeerslawaai
af te komen, gaan we het synthetisch toevoegen.... :stupid :? :stupid

Hoe zou een blinde of slechtziende zich dan over straat moeten bewegen als alle auto's superstil zijn? Of kinderen?
Ik ben wel vóór zo'n motorgeluid, maar dat hoeft natuurlijk niet op luid volume te staan.

Back