Goede DI's voor een goede prijs

Behringer DI 100 een van de beste die er zijn hoor.
IS design van de BSS maar dan trafo verbeterd (wil bij BSS wel eens problemen geven)

het zal vast een prima DI zijn, maar dit verhaaltje geloof ik op de een of andere manier helemaal niks van :mexico:

Als je bron al niet OK is vanwege een cheap-ass DI heb je inderdaad bijzonder skills nodig om er nog wat van te maken :P

Een DI is geen bron. Sorry, maar dit is pas echt larie.

Over bronnen gesproken:
wat is dan de kwaliteit van de outputs op van die lofi plastic 'vintage' synths? Alsof dat soort dingen high end zijn..............zo kan ik nog veel meer noemen hoor, no worries. :D

Mijn ervaring als toetsenist: Behringer....goedkoop is duurkoop. Ik heb die 4-voudige actieve rack-DI geprobeerd.

Steeds vaker ruzie met geluidstechnici, en ze hadden gewoon gelijk. De ruis die je er bij Behringer gratis bij krijgt. Was in het begin niet zo, maar het spul is niet gebouwd zoals bijvoorbeeld Radial spul is gebouwd. Het bestaat ook uit kwalitatief veel mindere componenten, voor zover daar al sprake van is. Behringer is meestal 1 printplaat.
Investering in een Radial JDI-duplex was elke cent waard.

Het gaat me niet om Behringer....het gaat me om een goede DI, en die kan goud waard zijn. Radial is goed. Behringer is niet betrouwbaar, maar als het voor jou werkt: prima.

Beetje jammer dat die behringers stuk gaan zodra je er naar kijkt.
Wat wil je precies doen ? moet je niet gewoon 3 x 8 parig jack TRS naar XLR snakes kopen ? Veel van je spullen zullen al gebalanceerd zijn en op lijn niveau heb je veel minder gauw last van storing op de kabel dan op mic niveau. Of moet je werkelijk ook 24 kanalen impedantie aanpassen ?

Mijn ervaring met Behringer: goedkoop is duurkoop. Ik heb nu een Radial JDI duplex in mijn rack, en alle signaalproblemen zijn opgelost. De geluidsman is er dolblij mee. ;-)

Qua DI's vind ik behringer geen probleem. Het is inderdaad mindere kwaliteit, maar zolang je je signaal er enigszins zacht doorheen stuurt, gaat alles goed. Wij hebben in de backline van onze band ook diverse behringer DI's, mede op aanraden van onze geluidsman. Echt geen problemen mee gehad.
Nu praat ik over live. Voor een studiosituatie zou ik ook andere DI's aanraden. Maarja, ieder z'n mening he.

Back