Step-Seq. voor/van Jomox

dit dus?

Attachments

• maq.gif
    maq.gif
    71,7 KB · Bekeken: 71
Ik geef het eigenlijk een beetje op...

Kan wel allerlei capriolen uithalen om iets na te bootsen...

Maar na gisteravond weet ik gewoon dat ik maar moet sparen voor een 909...
Dat ding schopt echt kont, al bespelend...

kun je hier een korte beschrijving geven van je bevindingen met de 909?

(by the wat is er nog iemand die mij iets uit kan leggen over bijvoorbeeld een maq16/3? >pb)

Origineel geplaatst door CoolRunning
Het zou zo'n goede machine kunnen zijn, maar Yamaha besloot om
dat te voorkomen: Als je in Grid-mode edit (dat is de mode om hem als
16-step te gebruiken met de 16 knoppen die erop zitten), worden
alle tracks (behalve degene waaraan je werkt) gemuted! Voor mij
kan dit niet werken..., bepaal zelf maar wat je hiervan vindt...

Ik was ook echt met stomheid geslagen toen ik dit ontdekte bij mijn net-op-de-kop-getikte RM1x. Verder had 't apparaat nog wel meer dingen in het operating system en de user interface waar ik op afknapte dus ik heb 'm ook vrij snel weer doorverkocht.

Origineel geplaatst door Roel

(by the wat is er nog iemand die mij iets uit kan leggen over bijvoorbeeld een maq16/3? >pb)

Ehm mijn bevindingen... ehm tja...
Jeff Mills rockte gisteren weer de pan uit Live met dat bakkie...

Zelf heb ik er nog nooit een aangeraakt=(

Maar de Jomox sequencer en sounds werken op dezelfde manier, ware het dus niet dat de 909 meer sounds heeft en de geluiden gewoon perfect op elkaar zijn afgestemd... wat je ook indrukt/draait, het is gewoon vet...

Ik zou zeggen check eens een setje van Jeff Mills, grote kans dat hij om je oren slaat met de 909...:D

(vanavond weer :engel: )

Origineel geplaatst door barn
We dwalen een beetje af... ;)

Ik zoek dus een beetje iets als dit?
p3.gif

wat is dat voor iets?

Het voordeel van een 909 is dat je hem altijd voor dezelfde prijs kan doorverkopen.
Het nadeel is echter dat je dan wel een goed werkende 909 moet zien te vinden, want het is toch een apparaat van zo'n 20 jaar oud en vaak tot op het bot uitgemolken

Als ik je een tip mag geven: laat eens je licht schijnen over de Elektron machinedrum (heeft ook looplicht). Die wordt door sommige al de nieuwe 909 genoemd.

Beter voor Eur 1.250,= een goed werkende machinedrum, dan een slechtwerkende 909.

Origineel geplaatst door Roel

Barn , denk niet dat dit is wat jij zoekt. Heb 'em zelf alweer een tijdje staan , is zeer geschikt voor maken van complexe sequences . Is ook gemaakt om dit ' live' te kunnen doen, maar het luistert heel nauw om de knoppen zo te zetten dat je er de gewenste sequence uit krijgt
Kortom : hij lijkt ontzettend dynamisch maar in de praktijk komt hij statisch over . Meer op een synth gericht waar je dmv van div. andere modulatoren de dynamiek in de seq. brengt. ( Had graag het arpeggio v/d monopoly met dit ding willen bewerken 8) )

Aangezien jij nogal vol bent van de ' realthing ' zou ik daar gewoon voor gaan , sparen en koop die 909 !
zoals eerder al gezegd , hij houd zijn waarde !

Daar ik een andere bekende drumcomputer van roland bezit maar toch 'the kick' wil , hou ik de xbase er voorlopig toch bij (denk dat ik dezelfde draaimethode als jij gebruik want ik heb de basstune knop aardig naar den donder weten te helpen inmiddels :o: ).

idd Milka...

thread is alweer tijdje oud...

en de 909 gaat gewoon de realthing worden... ook voor mij... ben al aan het sparen...(again :D )

Waar ik wel stiekem nog aan zit te denken... en misschien ook wat voor jou dan is die MBase van Jomox...
Lijkt me ideaal, alleen ben ik hem nog niet tegengekomen behalve op de jomox site...

En die airbase heb ik al opgegeven... want ik hecht echt veel waarde aan het step-sequencer gedeelte...

Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik de R70 ga verkopen/ruilen voor de tr-727...

Veel minder mogelijkheden, maar wel veel sneller aan de gang...

En dat is voor mij echt heel belangrijk gebleken de laatste tijd...

Maar na gisteravond weet ik gewoon dat ik maar moet sparen voor een 909...
grappig, dat heeft bij mij ook wel een grote schop onder m'n reet gegeven om toch maar die 909 de kopen(toen ik mills vorig jaar in de vooruit zag knallen met 3 decks cd's en 909)

ik zou zeggen: ga em ergens proberen! en kijk of het wat voor je is...

volgens mij heeft die mills er trouwens wel een fine pitch op laten bouwen a la 808?

ik gebruik trouwens meestal de realtime inspeel optie om op te nemen in de 909/808, werkt nog ietsje intuitiever

Origineel geplaatst door barn
We dwalen een beetje af... ;)

Ik zoek dus een beetje iets als dit?
p3.gif

:D :D

da's DE Colin Fraser P3 midi-analogue sequencer.
en die ben ik sinds vanmiddag aan 't bouwen. 2 van de 7 PCB's zijn al klaar. vanavond verder, morgen de behuizing boren en 'm afmaken en dan raggen...

check voor meer info of om je voor de 2e run boards in te schrijven
Colin Frasers P3 homepage en de Yahoo group erover

dikke shit hoor...

Origineel geplaatst door CoolRunning
[ Als je in Grid-mode edit (dat is de mode om hem als
16-step te gebruiken met de 16 knoppen die erop zitten), worden
alle tracks (behalve degene waaraan je werkt) gemuted! Voor mij
kan dit niet werken..., bepaal zelf maar wat je hiervan vindt...
[/B]

Ik vond het zwaar slecht, dus heb 'm weggedaan na 2 maanden. Kan toch niet, echt totaal niet functioneel. :bekdicht:

Back