Make noise QMMG

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
Hoi,

Heeft iemand genoeg van zijn QMMG? Ik wil hem wel overnemen:)

QMMGwebb.jpg

GrtzzzRb

hou ff muffwiggler goed in de gaten...

alhoewel....
een QMMG is daar binnen 7 tot 28 minuten verkocht...
dat wordt een paar nachten doorhalen, scherp blijven....
en pas op voor trombose ;)

ik blijf me verbazen over de matig klinkende resultaten die met deze over het algemeen exclusieve spullen worden geproduceerd.

ik blijf me verbazen over de matig klinkende resultaten die met deze over het algemeen exclusieve spullen worden geproduceerd.
Is natuurlijk een kwestie van smaak. Bovendien zal iemand die een commerciele track uitbrengt die gemaakt is met een modulaire synth niet elke module op z'n hoesje vermelden. YouTube is natuurlijk geen maatstaf, alleen al de volkomen kutkwaliteit van het medium en het gebruik van camcorder mics.
De mierenneukers hebben wel wat op te merken over het reproduceren van geijkte synthgeluidjes met de module. Tsja. Staat ook m'n lijstje, vooor het geld kun je net zo goed een nieuwe kopen hoor. Tweedehands zullen ze voorlopig nog niet zo zakken.

vind hem lekker! 2de hands ga je niet snel tegen komen, en modulair stuff is meestal 2de hands tussen de 70 en 80 % van de originele prijs, als ik het goed voorheb!
exclusief? laat we het zo stellen, dat de markt niet zo groot is

Kan het wel begrijpen dat die markt niet zo groot is,éénmaal je door het Doepfer spul bent en dan gaat uitkijken naar de modules van kleinere fabrikanten,zit je al snel tussen de 220 en 450 euro de module voor merken als tiptop audio,metasonix,harvestman,livewire,malekko
als je hiervan wat besteld,zie je het geplande budget,snel verdwijnen ;-)
Ik zou denk ik ook niet vlug zo'n modules tweedehands te willen verkopen :-)

Kan het wel begrijpen dat die markt niet zo groot is.......QUOTE]

Allemaal 2e hands gekocht :)

Doepfer:
A-110, A-180, A-110, A-138-b, PolyVoks, A-140, A-131-b, A-190-1, A-111, A-180, A-116, A-125, A-120, A-140, A-131-b, A-145, A-170, A-136, A-150, A-148, A-118, A-140, A-140
Analogue Systems: RS60, RS60, RS50, RS40, RS70,
Blue Lantarn - SSM2044 filter

Blacet:
Multi2210, Splitter2780, LFO2430, TM2050, FilF2310, Mixer2790, Multi2210, VCA2410, Multi2210, EG1 2070, Mixer2790, BZ2300, Splitter2780, EG1 2070, VCA2410

Synthesizers.Dotcom:
Q106 (3x), Q112, Q138, Q116, Q117, Q104, Q105, Q124, Q125, Q109 (2x), Q110, Q117, Q108 (2x), Q137, Q150

@ sms303 : ja,Doepfer en andere grotere fabrikanten vind men tweedehands gemakkelijker,
ik bedoel vooral dus tweedehands (tiptopaudio,metasonix,harvestman,malekko,makenoise,flame)
modules,deze kom je waarschijnlijk zeer weinig tweedehands tegen en de nieuwprijs ervan ligt ook een stuk hoger dan Doepfer,maar t'is te begrijpen,want deze moeten doorgaan voor de meer fancy stuff :-)
Sorry BRZ voor kleine hijack.

Op Muffwiggler vind je alles hoor. Je moet alleen niet bang zijn om spullen uit de VS of Australie over te laten komen. Gaat prima hoor. Wel even goed rekenen, meerdere tegelijk kopen en vragen of ze de opgegeven waarde laag houden. Verzekeren heeft geen zin.

Maareh, zo duur is die QMMG toch niet. Koop 'm toch gelijk bij Schneiders Buro.

yoo;matig klinkende results waardan .?????????

kijk een sherman woord ook overal door en voor gebruikt
dus result s by de een valt tegen de ander kan niet meer zonder ..
-[koopter twee ]

specs = egt een tof ding koste d8ik byna 600.-
aleen by synth shop te verkrijge...een filter kopen in een webwinkel
blijft een gok ..om erachter te komen moet je soms gokken .

mfb spuls = populair dus veel revieuws / results or-online ..

linksdragend lid

brz's schermafbeelding

Probeer het zelf eens........is leuk speelgoed hoor :doei:
geprobeerd dus ...:halleluja:halleluja

lijkt me een van de weinige quad filter bankies ..standalone ina case dus on the market
[quad sherman telt niet mee ..we blijve arme stu ..uh muzikanten ]

Hoi,

Heeft iemand genoeg van zijn QMMG? Ik wil hem wel overnemen:)

QMMGwebb.jpg

GrtzzzRb

ask m so bekijk kunje niet gefilterd signaal naar elkaar sturen [jammer]
met de resonater [ jomox ] .....kunje wel "linke "results halen door te crossen en feedbek ..by te voegen ..voorzichtig 10%=al veel
tip brz
kost 100+eu

de hijack vindt BRZ niet erg ....
is goed voor zn inbox :P

Er is een redelijk actieve 2e hands markt voor modules. Alleen je moet goed opletten, tijdig reageren en een beetje geluk hebben. Op Muff is het laatste half jaar zeker 8 QMMG's voorbijgekomen... wel allemaal tussen de 7min tot ruwweg het 1e uur allemaal --> VERKOCHT!

Het is net als er een nieuwe synth op de markt komt...
Er is altijd een groep die de synth kopen en enkele maanden of max. 1,5 jaar weer doorverkopen. Dat is ook met modulair...

Alle merken die je noemde worden regelmatig 2e hands aangeboden..
Als je specifiek op zoek bent naar een module... dan kan het ff een poos duren :)

Als ik een enorme nieuwe Buchla zie en het resultaat is voornamelijk random scratchy bleebs etc dan denk ik wel eens hmmmm

Ach, de doorsnee eigenaar van een Mercedes kan ook niet rijden. Statussymbolen he. Daarnaast is Buchla niet ontworpen om tonale muziek mee te maken. En is het nog moeilijker om interessante atonale muziek te maken.

@Ralph: zoek eens op allessandro cortini en buchla. Heel vet en vrij tonaal.
Modular markt is wereldwijd. Ik hem modules verkocht tot in Finland. Nu dat de euro zo laag gaat verwacht ik wel wat verandering, voor ons wat slechtere prijzen....

Modular markt is wereldwijd. Ik hem modules verkocht tot in Finland. Nu dat de euro zo laag gaat verwacht ik wel wat verandering, voor ons wat slechtere prijzen....

Ik ben er heilig van overtuigd dat je met exotische modulars te gekke muziek kan maken maar als ik youtube afstruin of elders resultaten hoor van "boutique" modulars etc dan heb ik regelmatig "De kleren van de keizer gevoel" maw ben ik nou de enige die hoort dat het shit klinkt of zit de rest elkaar voor de gek te houden.

Nadat ik een filmpje van bovengenoemde opzocht was het eerste commentaar van een andere kijker:

"The only person in the world I have ever heard actually make MUSIC with a Buchla, and for that I thank him."

Ben blijkbaar niet de enige.

Status
Please reply by conversation.
Back