TC electronics konnekt 48 of steinberg mr816csx

Eliminator

Ingeburgerd
Hallo,

Ik wil een nieuwe audio midi interface aanschaffen met veel ins en outs,
ik heb al naar verschillende gekeken en allemaal hebben ze hun plus en min punten.

Ik zit nu nog te twijfelen tussen twee interfaces.

De TC Electronics konnekt + remote (999 euro)

of de

Steinberg mr816csx, (producer pack incl cubase5 1295 euro)

Ik denk dat tc de beste effecten heeft en de remote is erg handig.

bij de steinberg producer pack betaal je voor de combi met cubase5 relatief weinig geld, en is ook geen slecht dingetje, hiernaar gaat mijn voorkeur dan ook naar uit omdat ik toch met cubase5 wil gaan werken.

Wat zijn jullie ervaringen en welke zouden jullie mij aanraden, alternatieven zijn ook welkom, al heb ik de meeste al uit mijn lijstje geschrapt.

waaronder de RME fireface (geen effecten, prijs, kwalitatief wel erg goed natuurlijk)

Motu 828mk3 (matige reverb, en kwalitatief behuizing en printplaat wat minder)

Groet,
Ingmar

Hoeveel ins en outs heb je nodig?
Analoog en/of digitaal?
MIDI?
PC kast of laptop?
Mac? Zo ja, OSX of Windows?
32 of 64-bit OS (ivm combi met andere hardware -compatibiliteit-)

Andere alternatieven:
MOTU 24I/O (24 analoge I/O en wordclock via een PCI kaart en breakout box)
Echo AudioFire12 (12 analoge I/O + MIDI I/O en wordclock voor 2e unit of andere sync)
Wil je ook digitale I/O zoals spdif/ADAT etc, dan moet je weer naar andere oplossingen kijken. Deze 2 zijn de oplossingen met veel analoge I/O's.

Op het moment heb ik nog niet zo heel veel ins en outs nodig, maar heb nog een aardig verlanglijstje wat apparatuur betreft, dus wil er voor de toekomst ook op voorbereid zijn.

Ik werk met pc kast, windows vista (binnenkort waarschijnlijk win7) en heb diverse midi-apparatuur.
Vroeger werkte ik met logic, maar wil nu met cubase 5 gaan werken.

Ben er een paar jaar tussenuit geweest, en er is veel veranderd in technieken software ed. dus heb daar nauwelijks kaas van gegeten.

Het mag ook een simpelere interface zijn, als ik maar kan doen wat ik wil en een hoge kwaliteit heeft. Ik hou dan tenslotte meer over om andere gear te kopen.8)

Ik wil kunnen opnemen, goede effecten kunnen toevoegen, en vooral veel controle hebben over alles en genoeg aansluit mogelijkheden voor toekomstige apparatuur.

Mijn gearlist tot nu toe:

Behringer mx1804x
Yamaha AN200
Nordlead2
TC electronics Fireworx
Korg kaoss pad

PC
Pentium(R)Dual core E5200 @2,5 Ghz
4GB geheugen

Ik werk met pc kast, windows vista (binnenkort waarschijnlijk win7) en heb diverse midi-apparatuur.
Vroeger werkte ik met logic, maar wil nu met cubase 5 gaan werken.

Het is dan iig geen probleem om desgewenst MOTU te kiezen in combi met hun 424 PCI kaart. En FireWire op een vaste kast is veel beter dan die mini Firewire op de laptop. Dat zijn 2 belangrijke overwegingen! Dat zit dan goed.

Verder is er zoooo veel op dit gebied te koop. En meestal gaat de regel duurder=beter wel op, in ieder geval ten dele.

Gerenomeerde (dure) merken op dit gebied zijn o.a.:
Metric Halo
Apogee
MOTU
RME
Sonic Core (Creamware)
Lynx
Benchmark
anderen zullen dit lijstje misschien nog wel kunnen aanvullen.

Als je met Cubase gaat werken is de MR816 ideaal, qua converters doen ze niet voor elkaar onder. Ik werk zelf met 2 Konnekt 24's doen het ook prima hoor, maar als ik nu iets zou kopen...

Verder is er zoooo veel op dit gebied te koop. En meestal gaat de regel duurder=beter wel op, in ieder geval ten dele.

Ja idd, op het gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer.
Ben al een aardig tijdje aan het orienteren, maar je gaat dan ook automatisch ook veeleisender worden.

Maar ik kijk ook vooral naar de "waar voor je geld" factor en in dat opzicht vallen er al een heleboel af.

Ook de MOTU's heb ik naar gekeken, de enige meest complete is de 828 mk3.

Zelf gaat mijn voorkeur dan ook meer uit naar de steinberg mr816 csx, kwa prijs denk ik dat deze interface veel te bieden heeft.
goede effecten veel ins en outs en volledig integratie met cubase5.
Dus in dat opzicht leek het mij zelf wel een goeie.
En in combi met cubase 5 is 1295 euro een koopje denk ik.

Maargoed heb nog niet veel recencies van dit apparaat gezien, dus mischien valt het ook wel weer tegen en zijn er betere altenatieven.

Echt veel altenatieven met dezelfde eigenschappen in dezelfde prijsklasse ben ik nog niet tegen gekomen, behalve de tc konnekt 48 welke ook erg goede effecten heeft, veel ins/out en een handige remote.

Dus ja lastige keus :erm:

Back