drumcomputer

hitman

Ouwe rot
Guys,
luister (ik bedoel lees).
Ik heb diverse set-up's.
set-up 1 (voor het live werk):
Yamaha SY-77 naar een Emu VIntage keys en Korg 03R/W.

set-up 2:
Kawai K-1, Alesis MMT-8 en een Yamaha DTX 2.0 drummodule.
Het probleem is dat de deze laatste set-up niet werk zoals ik wil, dit vanwege het syncen van de Alesis met de Yamaha.

Dus ben ik op zoek naar een simpele drumcomputer die ik de Yamaha laat triggeren.

Welke drumcomputer is het makkelijkst te bedienen. Ik zat zelf te denken aan een Roland TR 505 of 626.

Dit scheelt zowiezo tracks van de Alesis.

:halleluja

Guys,
luister (ik bedoel lees).
Ik heb diverse set-up's.
set-up 1 (voor het live werk):
Yamaha SY-77 naar een Emu VIntage keys en Korg 03R/W.

set-up 2:
Kawai K-1, Alesis MMT-8 en een Yamaha DTX 2.0 drummodule.
Het probleem is dat de deze laatste set-up niet werk zoals ik wil, dit vanwege het syncen van de Alesis met de Yamaha.

Dus ben ik op zoek naar een simpele drumcomputer die ik de Yamaha laat triggeren.

Welke drumcomputer is het makkelijkst te bedienen. Ik zat zelf te denken aan een Roland TR 505 of 626.

Dit scheelt zowiezo tracks van de Alesis.

:halleluja

set 2
dus alesis is de sequencer basis ....de dtx triggeren via de note
denk dat een 626 maar 2triggers uit heeft dus ....
:?

denk eens aan een yamaha ry 30...[tip]

goede drums leuke machien

Ik maak gebruik van midi, dus triggers is niet van toepassing. Tenzij ik wat yamaha drumpads aanschaf.[tip trug]

ik had zelf een 505 erg makkelijk te programeren maar ja ik vond de snare niet echt mooi en ook de bassdrum..( persoonlijke smaak )

zelf sta ik op het punt een casio rz1 te kopen met daarin een 909 chip ingebouwd...... dus voor 200 heb ik dan een 909 in huis..... mooier geluiden dus....

ik had zelf een 505 erg makkelijk te programeren maar ja ik vond de snare niet echt mooi en ook de bassdrum..( persoonlijke smaak )

zelf sta ik op het punt een casio rz1 te kopen met daarin een 909 chip ingebouwd...... dus voor 200 heb ik dan een 909 in huis..... mooier geluiden dus....

:? :? :? nooit van gehoord.............Is dit echt mogelijk? Ben geen techneut, maar als dit kan? Alleen hoe edit je dan je "909"? chip? in casio?:o:

Je hebt dan samples van een 909 in huis ... Zoals zowat iedereen er enkele sets heeft op zijn computer, rompler, sampler en/of workstation.

Back