componisten

DigiLoog

Ouwe rot
Zijn er hiero mensen actief die muziek (achtergrond) componeren die we wel eens horen in programma's als weg misbruikers, Peter R de Vries, etc etc.
Zou wel leuk zijn om te weten hoe je aan zulke opdrachten geraakt, en / of welke connecties die je dan nodig hebt?

Sporadisch krijg ik van een video-productiehuis beeldmateriaal waarop achtergrondmuziek geplaatst moet worden.

Inhoud varieert van hoofdstukken uit een kortfilm, tot (jawel) opleidingsvideos voor militairen.

Commercials krijg ik niet,... daar gebruiken ze geen freelancers voor, maar andere vaste productiehuizen.

Het is wel zo dat je niet via telefoon aan dergelijke opdrachten geraakt,.. maar dat je steeds al moet kunnen beschikken over de juiste kontakten.

Bij mij zijn die er nog uit de periode dat ik een bedrijfje had waar we muziek-videoclips maakten voor o.a. bmg-ariola en independence-labels.

Ik merk wel dat de mogelijkheid om van zoiets je broodwinning te maken vrij onmogelijk blijkt voor één individu. Je moet al een bedrijfje opstarten met de juiste mensen (en de nodige financiële risico's) om er werkelijk van te kunnen leven. (en die fase ben ik al door).

T'is leuk om doen, maar gezien iedereen tegenwoordig professioneel achter zijn computer kan componeren, is het aanbod en de verdiensten naar gelang !

Back