probleem met Senheiser hoofdtelefoon

303zalig303

gebruikte oscillator
Ik ben over laatst met mijn hoofdtelefoon aan een deruklink blijven hangen. Eerst zat er een rare 8bit achtige crunch over de sound heen.

Nu neemt ie bvb stemmen naar achteren, daarmee bedoel ik dat je het gevoel krijgt dat je op straat staat de zanger binnen in een club staat te zingen, de instrumenten buiten staan en allemaal een kut effect hebben staan op alles waar lekkere bassen uit komen.

Dit alles is niet het geval als ik de hoofdtelefoon er voor de helft in steek en dus een bepaald gedeelte van de male een bepaald gedeelte van het vrouwtje aanraakt.

Ik neem aan dat het ligt aan een bepaald gedeelte van de jack aangezien hij mono (dus half er in) wel goed gaat over links en rechts.

Jack vervangen of niet ?

danks :walker:

Hm, als je de jack er voor de helft insteekt maakt het eerste contact in de female connector (weet zo niet of dat links of rechts is) contact met zowel de linker als rechter contacten op je jack. Als het dan wel goed klinkt lijkt het me eerder dat er niks met de jack aan de hand is maar met de female connector van het apparaat waar je hem in hebt geplugd. Maar goed, als je hem niet had ingeplugd tijdens het "ongeluk" dan is dat natuurlijk niet mogelijk.

Hm, als je de jack er voor de helft insteekt maakt het eerste contact in de female connector (weet zo niet of dat links of rechts is) contact met zowel de linker als rechter contacten op je jack. Als het dan wel goed klinkt lijkt het me eerder dat er niks met de jack aan de hand is maar met de female connector van het apparaat waar je hem in hebt geplugd. Maar goed, als je hem niet had ingeplugd tijdens het "ongeluk" dan is dat natuurlijk niet mogelijk.

Het is zowel op men iPod (waarmee het gebeurt is) als op men laptop..

Heel erg vreemd. Dan kan ik het zo niet logisch verklaren. Maar dan zal die jack inderdaad wel beschadigd zijn. Als je mazzel hebt heeft je Sennheiser een makkelijk te vervangen kabel en zou ik gewoon even een nieuwe bestellen.

Heel erg vreemd. Dan kan ik het zo niet logisch verklaren. Maar dan zal die jack inderdaad wel beschadigd zijn. Als je mazzel hebt heeft je Sennheiser een makkelijk te vervangen kabel en zou ik gewoon even een nieuwe bestellen.

ik denk dat ik gewoon ga knippen en een nieuwe jack er aan vast ga solderen

Dan hoop ik voor je dat het redelijk normale kabel is. Die hele dunne willen bijna niet solderen.

die sennheiser kabels vond ik meestal behoorlijk rot om te solderen. niet echt betrouwbare resultaten mee geboekt helaas, ben alsnog voor een nieuwe kabel gegaan.

Welk type heb je? Als het eentje met vervangbaar snoer is zie je dat zo want dan zit het snoer met 1 of 2 stekkertjes aan de hoofdtelefoon bevestigd.

Back