EMU Xtreme Lead

tim

Ouwe rot
Heeft er iemand ervaring met z'n ding? leek me wel een leuk bakkie voor d't bij ben namelijk op zoek naar een synth die voor wat opvulling kan zorgen wat kleine drum geluids, FXjes, pads enz. Of heeft iemand een ander ideetje voor mij?!

thanks

groeten
Tim

Als opvulling ? Je zou ook eens kunnen kijken naar een Korg Trinity rack, tweedehands voor weinig te vinden. Je hebt het bijv. over pads, en die klinken heel mooi uit deze Korg.(samen met de Tritonserie de beste padsounds IMHO)

Verder zou een kleine module als de JV1010 of XV2020 van Roland ook wel eens van pas kunnen komen. Of wellicht een jv1080 of 2080, als je nog iets op het apparaat wil kunnen editten. Je moet wel van de Roland sound houden, maar de geluiden passen iig altijd mooi in je mix.

Ik vind die XL-1 wel een leuke synth,maar dan moet je wel die beatgarden expansion erbij kopen.
Het is maar net wat uitgebreide arpaggiators en z-plane filters met jou doen. Als je zulk soort dingen niet nodig hebt, en je zoekt gewoon een goede geluidsmodule, ga dan voor de Korg of Roland. Ga je meer richting houseachtige sounds, neem dan de XL-1.

Ik heb 'em gehad maar later weer geruild voor een Nord Rack, omdat ik wat meer hands-on controle wilde hebben en odat ik het als "enige synth" niet echt geschikt vond.
Het is in elk geval wel een hele flexibele en lekker klinkende module en ik denk dat ik er ooit nog wel weer eentje zal kopen. Er zitten een hoop goede geluiden in de de arpeggiator is best cool. Ook heb je behoorlijk veel mogelijkheden qua mod-matrix, envelopes, filters en LFO's en zo, maar wel lastig te programmeren vanaf de module zelf. Misschien dat er inmiddels een editor verkrijgbaar is maar anders zou zoiets als Sounddiver wel handig zijn om mee te werken. Zorg ervoor dat je wel de Turbo versie koopt omdat die meer outputs heeft (standaard model heeft alleen maar één stereo out).

tis inderdaad een leuk bakkie voor dr bij.....

Back