Beginner

Equinoxe

Ingeburgerd
Hoi,

Ik ben nu inmiddels een jaartje hardcore jarre fan:)

Ik wil nu ook zelf muziek gaan maken, maar hoe kan ik dan op de makkelijkste manier doen?

-Midi Controller?
-Synthesizer?
-Keyboard?

mijn doel is nu eigenlijk om een nieuwe hobby te proberen en om straks naar mijn eigen mp3 files te luisteren

Ik wil het wel graag houden op een beginners prijsje van zo'n 150 euro..?

Leandro:okdan:

Voor 150 euro ?
Een midi controllertje met voldoende keys en liefst wat draaiknopjes/schuifjes. Maar ik vrees dat je voor 150 euro zal moeten kiezen: meer dan 2 octaven óf extra controls.
Tenzij je deze neemt:
http://www.keymusic.com/product/Edirol-PCR300

Heb ook een Edirol en ben daar tevreden over.

Download Asio4all (http://www.asio4all.com/),
en dan vervolgens Synth1 (http://www.geocities.jp/daichi1969/softsynth/#down)
en vervolgens proberen, proberen, proberen.

In ieder geval, zet het uit je hoofd dat je welbepaalde gear nodig zou hebben.
Je ontbreekt er namelijk twee dingen voor:
- het budget
- de ervaring om er iets zinnigs mee te doen.

En heb je op je pc iets leuk gemaakt, kan je het meteen sharen met de rest. (recorden via Audacity: http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl) Geen gezooi met kabeltjes enzo ;-)

Succes!

Klopt ja,

ik wou toen net die SH-201 kopen maar toen ging mijn computer opeens kapot dus moest ik heel wat geld uitgeven om het te laten maken..

nu zijn we wat verder en nu weet ik het nog niet..

Wat ook kan, is dat je Reaper probeert.
Net zo goed kun je overige daw's proberen.
En download je gratis VST's van www.kvraudio.com
Dan kun je al gratis een idee krijgen.
Wel leuker is het met een midi controller, omdat je de parameters ermee aan kunt sturen, in plaats van alles met de muis.
Maar of je beeld en idee hierover anders wordt?
De 1 raadt dit aan, de ander een (goedkope) hardware synth.

ai nee, we zijn weer vertrokken voor 10 nutteloze threads.
Bye bye :doei:

Jongens, dit is pita-bordje weer...

De software optie is goedkoper, maar in mijn ogen is de hardware route leuker. Je kan dan ook makkelijk met je synth spelen, in een band, of jammen. Of een combinatie van de twee, soft - en hardware. Een redelijke goedkope synth met 61 toetsen en wat draaiknoppen kan natuurlijk ook als controller dienen!
En dan inderdaad Synth1 met Reaper of een Light versie van Cubase of Ableton erbij.

Inderdaad, ik denk dat je de meeste lol zult beleven aan een Eminent 310. Zit ook nog een basic ritmeboxje in en je herkent ladingen Jarre geluiden. Daar kun je wat op leren spelen en dan komt de rest later wel eens.

haha, klopt maar ik heb het toch liever iets kleiner.
zo'n 310 krijg ik de trap niet op:P

Ik wou dus een Roland sh-201 kopen maar ik kon er geen vinden voor onder de 350.
want ik had toen iets van 300 euro, maar toen ging mijn pc kapot en moest ik daar helaas al mijn geld opmaken..

Maar nu weet ik het niet helemaal want die SH-201 is eigenlijk een trancebak en die JP-8000 ook.

Is er niet iets wat veel jarre sounds heeft in een bak?
of zal ik dan toch een midi-controller moeten nemen?

... want die SH-201 is eigenlijk een trancebak en die JP-8000 ook.

Onzin. Dat hangt van de gebruiker af.

Met de meeste synths kom je na wat werk best een end.

of zal ik dan toch een midi-controller moeten nemen?

Als je gratis softwaresynthjes gaat zoeken, of al een paar programma's hebt is dat wel het goedkoopst.

In jou buget... de yamaha an1x, de sysex soundbank met flink wat jarre sounds krijg je van mij 8), als startpunt zeg maar. gelijk dienst doen als controller

Voor de rest SOFTWARE !! er zijn zat goeie minipops en string-ensemble toestanden te krijgen, gratis of heel goedkoop

:biertje:

Ik ben net naar de muziek winkel geweest een heeft mij wat meer info gegeven.

hij stelde voor aan mij om een keyboard te nemen (Yamaha PSR E-423) die kost dan wel 300 euro maar goed hij heeft me ook wat laten zien wat je met die keyboard kan en met een normale synth niet

Mij lijkt een keyboard nu dus ook leuker, want hij zij ook dat een een synth meer is voor live optredens, en dan heb ik het niet over een workstation.

FL Studio Fruity ed. (75 euro) plus een tweedehands Xboard 49 keyboardje (2 octaafs voor 50 eu, 5 octaafs voor...eurootje of 80 inmiddels?). Aanvullen met jouw keuze van de inmiddels talloze gratis (waaronder vele goede) VST-plugins. De hardware route voor 150 euro lijkt me kansloos, tenzij je genoegen neemt met een goedkope groovebox òf een goedkope synth. Dan heb je nog geen (externe) effecten, geen mixer, geen manier om op te nemen, etc.

En, ga je die aanschaffen?

Tja ik zou het wel willen omdat de winkel medewerker zei dat je die ook gewoon met reaper kon gebruiken, dus ik zeg 300 euro en klaar, ofniet?

wat vinden jullie dan?

ik vind dat je een JP8000 moet kopen en trance maken

Back